پایگاه بسیجی که مردم را از گرایش به بهائیت مصون ساخت

گزارشی از امر به معروف و نهی از منکر در بسیج

پایگاه بسیجی که مردم را از گرایش به بهائیت مصون ساخت

خبرگزاری بسیج: زن بهایی با استفاده از جهل مردم منطقه نسبت به بهائیت اقدام به برگزاری کلاس برای نوجوانان کرد و توانست بیست نفر را جذب کند اما اقدام به موقع و روشنگری شورای امر به معروف پایگاه باعث شکست طرح هایش شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ناحیه آق قلا اخبار نگران کننده از تبلیغات بهائیت وجود داشت، شورای امر به معروف ناحیه، حوزه و پایگاه های تابعه با تشکیل چند جلسه راهکارهای رفع این معضل را بررسی کردند و با توجه به غفلت و جهل مردم، با آگاهسازی و روشنگری در سطح محلات و منطقه توانستند شیعیان و اهل سنت منطقه را نسبت به اهداف این فرقه ضاله روشن کنند،که همین امر موجب شد بسیج بدون برخورد سلبی با مبلغین و فریب خوردگان این فرقه در مدت چند ماه منطقه را از تبلیغات بهائیت مصون نماید.

***

در سپاه نینوا استان گلستان گزارشاتی که از ناحیه آق قلا در رابطه با فعالیت بهائیان در این منطقه وجود داشت برای مسئولان نگران کننده بود و این مسئله در مورد مسئولان امنیتی و فرهنگی شهر از جمله سپاه و بسیج هم صدق می کرد و شاید آن ها نگران تر هم بودند. در همین زمینه گزارشی وجود داشت که در یکی از محلات شهر به نام تازه آباد آق قلا اخباری در رابطه با اقدامات یک خانم برای تبلیغ فرقه ضاله بهائیت و جذب افراد خردسال و نوجوان دلالت می کرد. وی برای آن ها کلاس های آموزشی در راستای بهائیت برگزار می کرد و گزارش ها این را نشان می داد که وی با برخی جذابیت هایی که ایجاد کرده از جمله بسته های فرهنگی، هدیه ها و پذیرایی های سر کلاس توانسته در مرحله اول کار خود 5 دختر و در مراحل بعدی در کمترین مدت تعداد دختران نوجوان جذب شده را به 20 نفر برساند.

اطلاعات تکمیلی دیگری نیز در مورد محل تشکیل کلاس ها و برخی محتواهای ارائه شده در کلاس و اتفاقات درون کلاس نیز در گزارش قید شده بود.

با توجه به اهمیت این موضوع مسئولان بسیج ناحیه آق قلا فعالیت امر به معروف و نهی از منکر ایجابی در زمینه مبارزه با فرقه بهائیت در شهر را با جدیت پیگیری کردند و نظر به حساس بودن سن نوجوانی این مورد خاص را بعنوان اولویت اول خود شروع به پیگیری کردند.

در راستای این موضوع پایگاه بسیج خواهران منطقه شناسایی شد و با هماهنگی های انجام شده جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج خواهران محله تازه آباد با حضور 3 تن از اعضای شورای پایگاه، مربی طرح صالحین پایگاه و نیز فرمانده و مسئول اطلاعات حوزه بسیج خواهران ناحیه برگزار شد و اطلاعات لازم در مورد فعالیت این فرد در محله به آن ها ارائه گردید. بعد از بحث و بررسی در این زمینه در این جلسه تصمیم بر این شد تا اطلاعات تکمیلی اعم از تعداد دقیق نوجوانان حاضر در کلاس، نام و نام خانوادگی آن ها و نشانی منزل و برخی اطلاعات اولیه در مورد والدین شان جمع آوری شود و اطلاعات تکمیلی در رابطه با این زن بهایی از مسئولان اخذ گردد تا در جلسات بعدی با حضور نفرات صاحب نفوذ و مربیان حلقه های صالحین خواهر پایگاه یکسری تصمیمات اجرایی در جهت رفع این مشکل گرفته شود.

در اطلاعات جمع آوری شده توسط اطلاعات ناحیه و نیروهای پایگاه، مشخص گردید که جهل و ناآگاهی والدین بچه ها نسبت به این موضوع و ندانستن نظر مراجع عظام در مورد بهائیت عامل اصلی گرایش آن ها به این کلاسها بوده است و با مخالفت والدین نیز همراه نشده، ضمن آنکه بسته ها و میوه ها و پذیرایی موجود در کلاس توسط فرد بهائی نیز سبب ایجاد جذابیت بیشتری شده است و برخی فقط به خاطر همین در کلاس حاضر می شوند.

به علاوه اعضا بسیج پایگاه با همکاری اطلاعات ناحیه لیست تمامی دختران شرکت کننده و نشانی منزل آن ها را تهیه می کنند و اطلاعات تکمیلی مربوط به زن مبلغ بهایی نیز دریافت می شود و بنابراین، مقدمات جلسه دوم شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه در این خصوص فراهم شده و جلسه دوم با حضور سه نفر از مربیان حلقه های صالحین و اعضا دیگر شورای امر به معروف پایگاه و نماینده اطلاعات ناحیه با توجه به بار امنیتی موضوع برگزار شد.

 در این جلسه قرار بر این شد تا این 20 نفر دانش آموز بین این سه مربی تقسیم شوند، مربیانی هم که انتخاب شدند همگی آشنایی نسبی نسبت به منطقه، نوجوانان و خانواده های آن ها داشتند و از طرفی با توجه به این که در اطلاعات بدست آمده این مسئله مشهود بود که والدین این بچه ها نسبت به اهداف این کلاس و نیز خود بهائیت اطلاعات کافی را ندارند لذا این مربیان و سایر مسئولان بسیج در جهت آگاهسازی والدین و مردم محل هم اقدام کنند و از طرفی بچه ها را به مسجد هدایت نمایند و ذهن آن ها را نسبت به فرقه ضاله بهائیت روشن نمایند. سایر اقدامات که مربوط به نهادهای امنیتی هم توسط خود این نهادها جهت شناسایی شبکه فعالیت این فرقه در شهر انجام شود و در ابتدای امر نیروهای امنیتی در این مورد بخصوص هیچگونه دخالت امنیتی و انتظامی نکنند تا بصورت ایجابی بسیجیان خواهر پایگاه کار خود را انجام دهند.

فردا صبح روز بعد از جلسه، هماهنگی ها انجام شد و سه مربی مورد نظر شروع به ارتباط گیری با نوجوانان و نیز والدین آن ها در مسجد، مدرسه و محل کردند.

با آگاه سازی انجام گرفته و دادن اطلاعات کافی درباره این فرقه ضاله و نیزبیان نظر مراجع و علمای معظم درباره بهائیت، در طی دو سه روز والدین از حضور بچه ها در کلاس بهائیت جلوگیری نمودند و در نتیجه این اقدام به موقع بسیجیان و آگاهی والدین کلاس های این زن بهایی در مدت یک هفته تعطیل شد.

از طرفی اقدامات دیگر در زمینه جذب این دختران به پایگاه بسیج انجام شد و عمده آن ها  در بسیج عضو شدند. در اقدامات بعدی جهت از بین بردن تمام تهدید از منطقه، اطلاعات ناحیه آق قلا فردی که انباری خود را جهت برگزاری کلاس در اختیار فرد بهائی قرار داده بود را شناسایی کرده و اطلاعات لازم از وی را در اختیار شورای امر به معروف ناحیه قرار داد، شورای امر به معروف ناحیه ام در تداوم جلسه امر به معروف پایگاه خواهران محله تازه آباد جهت بررسی روند فعالیت های انجام شده در زمینه این پرونده تشکیل جلسه داد و برای اخراج این فرد بهایی از محل یکی از بسیجیان معتمد آن محله را جهت توجیه و ارشاد صاحب انبار انتخاب و به منزل ایشان فرستاد که پس از یک جلسه گفتگوی ارشادي با ایشان، نامبرده نیز از اقدام خود اظهار ندامت کرد و بلافاصله طی تماسی با خانم بهائی مربی کلاس، از ایشان خواست تا بلافاصله وسایل و تجهیزات آموزش مربوط به خود را از منزل ایشان خارج نماید. که گزارش اطلاعات ناحیه حاکی از آن است وی نیز 2 روز بعد با ناراحتی و عصبانیت وسایل و تجهیزات خود را از این محله خارج نموده و کلاس های وی نیز بصورت کامل تعطیل گردیده است.

تصمیم دیگری که در شورای امر به معروف ناحیه گرفته شد این که اطلاعات ناحیه با همکاری حوزه بسیج خواهران از طریق یکی از مبلغین خانم بسیجی که فرمانده گردان الزهراء(س) ناحیه نیز است در جلساتی که بمناسبت ایام فاطمیه در مسجد و منازل مردم در این محله برگزار می شود اقدام به آگاه سازی خانم ها کند و با بیان اهداف پنهان دشمنان و بهائیان در کشور و آشکار کردن ماهیت واقعی بهائیان جهل موجود را درباره این فرقه را در مردم شیعه و سنی منطقه از بین ببرد که این اقدام هم تاثیر نسبتاً زیادی در محله و شهر داشت.

در نهایت آخرین مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه این بود که اطلاعات ناحیه با آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهرستان گفتگو کند و با ارائه گزارش و مستندات به تشریح تحرکات بهائیان در شهرستان و بویژه در میان ترکمن ها بپردازد تا وی نیز در جهت آگاهسازی اهل سنت ترکمن منطقه و طرح ضلالت فرقه وهابیت برای آن ها در نماز جمعه و منابر اقدام به روشنگری نماید. وی بسیار از این امر استقبال کرد و به بهترین وجه اقدام به این کار نمود.

با مجموعه این اقدامات که در شورای امر به معروف بسیج در شهر آق قلا انجام گرفت، مجموعه گزارش های اطلاعاتی و رصدی به وضوح نشان می داد که فعالیت بهائیت در منطقه نزدیک به صفر رسیده و دیگر جایی در میان مردم ندارند. این ها همه با این اصول انجام شد و نتیجه داد که از برخورد سلبی و امنیتی و انتظامی در برابر این فرقه فعلا خودداری شود و با فرهنگ سازی و به شیوه ایجابی شورای امر به معروف در منطقه اقدام به رفع این معضل نماید.

***

قابل ذکر است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر ایجابی از سال گذشته در دستور کار بسیج در تمام رده های آن قرار گرفت و با گذشت یک سال و نیم از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی معروفات مغفول مانده و منکرات در حال انجام برنامه ریزی های ایجابی در جهت حل این موضوعات انجام و هر منطقه، ناحیه، حوزه و پایگاه بنا به نیازهای خود در این زمینه کارهایی را شروع کردند که برکات آن بسیار بوده و می تواند یک الگویی از جامعه ایمانی و اسلامی را در آینده رقم بزند.

انتهای پیام /