شهید کریم طریقت (پایگاه مقاومت) | سایت اصلی

در عملیات کربلای5هنگام ظهر ما از خط برگشته بودیم.ناهار آماده بود به کریم گفتم بیا ناهار رابخوریم بعد نماز بخوان. اوگفت نه نماز میخوانم بعد کریم رفت برای وضو ما مشغول خوردن ناهار بودیم که صدای انفجار چند گلوله کاتیوشاآمد مصطفی موسوی شتابان بیرون دوید کریم رادید که درکنار تانکر آب افتاده ترکش قلبش رانشانه گرفته بود.آری :سردارکریم طریقت معاون فرمانده واحد طرح و عملیات لشکر31عاشورا اینچنین بشهادت رسید

منبع: غلام حسین سفیدگری. ر. ک. فرهنگنامه جاودانه های تاریخ آذربایجان غربی. ص153


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

میلاد دخت نبی مکرم حضرت زهرا(س)مبارک

دیدارفرمانده محترم وبسیجیان پایگاه سردارشهیدطریقت ازخانه سالمندان فردوس جهت پاس داشت مقام. مادرصورت گرفت که همراه بادردودلهاوپندهای مادران وپدران سالمندوابرازخوشحالی ودعا خیربود 

سالمندان سرمایه های ماهستندفراموش نکنیم

جبهه فرهنگی 1394/1/21


نوشته شده در تاريخ جمعه 21 فروردين 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

سالی که بهارش قدم فاطمه باشد

صدهابرکت از کرم فاطمه باشد

امیدکه یک مژده ز صدهاخبرخوش

پیغام فرج درحرم فاطمه باشد

سال فاطمی برهمه شهداوامام ورهبر،

منتقم خون مادرمون بی بی زهرامبارک

 

جبهه فرهنگی سردارشهیدطریقت


نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

انتشار کتاب غیرقانونی بازگشت به اسلام

چند روز پیش کتابی به اسم " بازگشت به اسلام " از طریق پست به دست تعداد کثیری از استادان دانشگاه شیراز رسید. روی این کتاب که ظاهراً عکس نجات یافتن یک فرد کشیده شده، تنها نام شخصی به نام " منصور هاشمی خراسانی " نوشته شده است. و اما اندر حکایات چالش برانگیز بودن این کتاب:

بازگشت به اسلام

 

 

 

 

 

کتاب بازگشت به اسلام غیر قانونی است

1. نداشتن هویت و شناسه

این کتاب که در قطع وزیری چاپ شده، دارای کیفیت صحافی ضعیفی است. درون آن و در قسمت شناسنامه ی کتاب ، عباراتی نوشته شده که با استاندارد های چاپ کتاب بسیار تفاوت دارد. در آنجا خبری از مشخصات نویسنده یعنی منصور هاشمی خراسانی و سنّ وی نیست. مشخصات ناشر و مشخصات مرکز نشر و پخش کتاب اصلاً ذکر نشده. کتاب هایی که در ایران چاپ می شوند از نظر قانونی باید دارای شابک باشند که متأسفانه چنین چیزی در این کتاب یافت نمی شود.
در صفحات اول کتاب به صورتی خیلی مختصر و بی هویت، نام هایی نا آشنا برای مرکز چاپ و امثالهم ذکر شده. قطعاً افرادی که اهل مطالعه و کتاب شناسی باشند، کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی را از کتاب های استاندارد دیگر تشخیص خواهند داد.
 

2. نشر غیرقانونی

معمولاً وقتی که یک کتاب توسط نویسنده نوشته می شود، باید از صافی هایی همچون وزارت ارشاد و امثالهم بگذرد و پس از کسب مجوز، توسط ناشر به یک چاپخانه معرفی می شود. پس از آنکه کتاب به طبع رسید، به مراکز توزیع و پخش کتاب عرضه می شود و از آن طریق به دست فروشگاه ها و کتاب فروشی ها می رسد.
کتاب بازگشت به اسلام منصور هاشمی خراسانی ، طبق مراحل عجیبی که ذکر شد چاپ شده و از آن عجیب تر این است که به طوری غیرقانونی و بدون مجوز هیچ نهادی، برای استادان دانشگاه ارسال گشته است. خیلی عجیب است که اگر یک نشریه ی دانشجویی در یک صفحه ی A4 بخواهد در دانشگاه منتشر شود، باید از هفت خوان رستم بگذرد تا اجازه ی نشر پیدا کند. آنوقت چطور این کتاب قطور و مشکوک از دید مسئولان و ناظران پنهان مانده و توانسته در این تیراژ انبوه منتشر شود ، آن هم به صورتی غیرقانونی و بدون مجوز!
 

3. عدم ثبت در کتابخانه ی ملّی

مطابق با استعلام هایی که انجام دادیم، کتاب بازگشت به اسلام در لیست کتاب های کتابخانه ی ملّی ثبت نگشته و نداشتن شناسنامه ی کتاب، خود شاهدی بر این مدعی است.
 
 

چرا بازگشت به اسلام ؟!

سؤال دیگری که مطرح می شود مربوط به نام کتاب است. چرا نویسنده ی کتاب یعنی جناب آقای منصور هاشمی خراسانی ، برای این کتاب اسم " بازگشت به اسلام " را برگزیده است؟! آیا مخاطب این کتاب کفّار یا خوارج هستند؟ ما همگی بر این امر واقفیم که یافتن صراط مستقیم بسیار صعب است و قدم زدن روی آن همانند راه رفتن روی پلی است که به نازکی مو و به تیزی شمشیر است. لیکن اسلام ناب محمّدی در این عصر و در این منطقه ی جغرافیایی چیز گمنامی نیست. پس از انقلاب اسلامی ایران ، مخصوصاً در این منطقه ی جغرافیایی ، افراد می توانند با تمسک جستن به متن صریح قرآن ، شیوه ی اهل بیت و گفتار ایشان که در کتب معتبر ذکر شده و همچنین راهنمایی جستن از فقیهان و مراجع تقلید و بزرگان دین، اسلام ناب محمدی را بازشناسند. 
بنابرین چه دلیلی وجود دارد که شخصی همچون منصور هاشمی خراسانی بیاید و به ملّت ایران که در راه اسلام رشادت ها کرده اند و سالها با آن انس گرفته اند، راه بازگشت به اسلام را بیاموزد؟! آیا آقای هاشمی خراسانی  این امّت مسلمان را بی رهبر و راه گم کرده می داند؟!
 

بنابر گزارشهایی حاکی از انتشار رایگان این کتاب در دانشگاه ها و هیئت های مذهبی شهرستان ارومیه به اطلاع میرساند در خصوص نقد و بررسی محتوی این کتاب با توجه به این که این کتاب فاقد تاییدیه ی قانونی میباشد دقت لازم را به عمل آورید...

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه


ذائقه سازی رسانه از طریق تبلیغات و معضل مصرف گرایی در جامعه ونقش ربادرزندگی مردم
"تنها چیزی که می بینند اینه که آقا ما تحریم هستیم ما بدبختیم ما بیچاره ایم فقط باید با آمریکا مذاکره کنیم تا در تحریم را باز کند تا مشکل ما حل شود، نه آقا … به عنوان رئیس مرکز بررسی های دکترینال کشور می گویم اگر آمریکا سفارت خانه خود را در تهران باز کند، اگر ما هم سفارت خانه خود را در واشنگتن افتتاح کنیم، اگر اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم، اگر فلسطین و لبنان را کنار بگذاریم، اگر حجاب را از سر زنان برداریم، اگر ولایت فقیه را کنار بگذاریم و برویم به آمریکایی ها بگوییم ما غلط کردیم انقلاب کردیم و بر گردیم به شرایط قبل از انقلاب و هر چه غربی ها گفتند بپذیریم، تاثیرش در اقتصاد ما به ۵ درصد هم نمی رسد.. معنایش این است که اقتصاد جهان فروپاشیده است، هنوز بعضی ها دنبال این هستند بروند مذاکره کنند تا فردا در تحریم ها باز و مشکلات مردم حل شود.. کسی که تریبون دارد و مردم را خواب می کند و مردم را خام می کند، اسم کارش در قرآن غوایت است، غوایت یعنی فاسد کردن فکرها.. مردم همه چیز خوب است فقط شما ندارید چون در تحریم بودیم باید برویم مجیز شیطان را بگوییم تا حل شود ! "


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

 

باید خود اعضا و دستگاه‌هاى فرهنگى قبول کنند و باور داشته باشند که ما این جایگاه را به‌عنوان یک قرارگاه مرکزى [قرار دادیم‌]. تعبیر “قرارگاه” ممکن است به بعضى گوشها سنگین بیاید – قرارگاه یک اصطلاح جنگى است، اصطلاح نظامى است – و بگویند آقا، قرارگاه مال مسائل نظامى است، شما در مسائل فرهنگى هم فکر نظامى را رها نمیکنید! واقع قضیّه این است که کارزار فرهنگى از کارزار نظامى اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناک‌تر نباشد، کمتر نیست؛ این را بدانید؛ واقعاً یک میدان کارزار است اینجا. و بخصوص در قرارگاه‌هاى نظامى این‌جورى است؛ قرارگاه مسئولیّت اجراى مستقیم به معناى اینکه یک واحدى متعلّق او باشد، ندارد؛ امّا واحدها در اختیار او قرار میگیرند، به تعبیر نظامى در کنترل عملیّاتىِ او قرار میگیرند. وقتى ما یک قرارگاه نظامى تشکیل میدهیم، فرض بفرمایید سپاه میگوید این یگانهاى من در کنترل عملیّاتى آن تشکیلات [هستند]، پشتیبانى این یگان، متعلّق به آن سازمان است – یا ارتش، یا سپاه، یا هر دستگاه دیگر – امّا به‌کارگیرى این و هدایت این، به عهده‌ى قرارگاه است؛ یعنى یک چنین حالتى را در اینجا بایستى توجّه داشت.
19|09|92 بیانات در دیدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى "


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

عشق عالمینین صفاسی واردی

شیعه آقادی آقاسی واردی

کنعان عزیزیوسف اولسا

ایراننلارن رضاسی واردی

                                            یا ضامن آهو


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 دی 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

۱۶اذر امسال راباید روزدولت نامیدنه روز دانشجو,بانگاه امنیتی دولت امیدسخنرانی افراد ارزشی ومنتقدان همچون شریعتمداری, نقویان ,رسایی حذف درعوض منسوبین فتنه مجوزسخنرانی دریافت کردند""

منبع""خبرفارس

توهین هادی غفاری به نظام یکی ازسران افراطی فتنه ۸۸درسخنرانی روزدانشجودرشیراز

پایگاه خبری تحلیلی شیراز


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

مسؤلان بدانندازکوچک وبزرگ اگر خطایی کنندیافکری که موجب رنجش خاطرمولایمان سید علی شودسیلی محکمی ازدانشجوی بسیجی خواهندخوردتحریک دانشجووملعبه کردن دانشجوبرای رسیدن به اهداف ضد نظام اسلامی وایجاد فضای متشنج برای انحراف دانشجوازسیاست های سال۷۸بودودیگرتاثیری ندارد دانشجوی امروز بابصیرت واگاه به صفات منافقان وسردم داران سکولاریسم است کسی که امروز موردبخشش وعفومردم ونظام قرارگرفته فکرنکندفرصت دوباره برای فتنه انگیزی پیداکرده امروزهم دانشجو هم مردم شناخت کاملی ازچهره های خاکستری وسیاه یامتشنجگرپیداکرده انددریک کلام دانشجو ایرانی تفکربسیجی داردهرگزسیاست انگلیسی بردباخت روباه پیراستعمارراقبول ندارد,سیاست ماعین دیانت ماست دانشجوهمیشه بسیجی هست وپیرو ولی ورهبرش سیدعلی هست ماتااخرین قطره خون پای رهبروانقلاب وارمانهایمان ایستاده ایم؟؟؟!


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

کمی دقت و تأمل فرمائید ...

شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، تألیف: علی اصغر رضوانی، دوجلد، نشرمشعر، قم، چاپ دوم، بهار 1384ش

 


شیعه

 «شیعه‌» در اصطلاح علم كلام، به كسانی گفته می‌شود كه از امام امیرالمؤمنین علیه السلام پیروی می‌كنند و او را بر دیگر صحابه مقدّم می‌دارند. آنان بر این عقیده اند كه طبق خواست خدای تعالی و وصیت پیامبراكرم صلی الله علیه وآله علی علیه السلام به امامت منصوب شده است


 

تشیع

«تشیع‌» در لغت یعنی «پیروی، یاری كردن، ولایت و رهبری كسی را پذیرفتن.» 

و «تشیع‌» در اصطلاح تنه اصلی اسلام راستین است كه تصریحات قرآن كریم و پیامبرخداصلی الله علیه وآله را درباره وصایت و امامت پس از پیامبرصلی الله علیه وآله و نیز مرجعیت دینی و علمی امامان معصوم علیهم السلام را نادیده نگرفت و پس از پیامبرصلی الله علیه وآله نه فریب گوساله‌های سامری را خورد و نه فریفته زرق و برق دنیوی طاغوتها گشت و نه تهدیدها، كشتارها و یا تطمیعهای حاكمان اموی، عباسی و... توانست آنان را نابود كند.

واژه «شیعه‌» در عصر پیامبرخداصلی الله علیه وآله بر پیروان پیامبرصلی الله علیه وآله و علی علیه السلام اطلاق می‌شده است؛ گرچه شكل گیری و نضج یافتن كامل اصطلاحات سنّی و شیعی، مربوط به دوران قرون بعد از آن است كه دو فرقه عمده مسلمانان از یكدیگر جدا و در برابر هم شاخص شدند.

جابربن عبدالله انصاری می‌گوید: نزد رسول خداصلی الله علیه وآله بودیم كه علی علیه السلام وارد شد، پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «قسم به كسی كه جانم به دست اوست! به راستی كه این [علی] و شیعیان او قطعاً كسانی هستند كه روز قیامت به فوز بهشت و سعادت نائل خواهند شد.‌»

امام علی علیه السلام می‌فرماید: رسول خداصلی الله علیه وآله به من فرمود: «تو و شیعیانت در بهشت خواهید بود.»

این مضمون را 34 تن از بزرگان اهل سنت نقل كرده اند.

صفحه 33 تا 122 جلد اولِ این اثر، درباره پیدایش و ظهور شیعه و مواضع آنان در طول تاریخ است كه به اشارتی از آن اكتفا می‌كنیم. گفتنی است كه نویسندگان با انصاف، به شكل گیری تشیع در عصر رسالت و وصایت، تصریح دارند؛ 

ولی مخالفان شیعه می‌كوشند شیعه را شاخه‌ای انحرافی و نو ظهور جلوه دهند، به ویژه وهّابیان معاصر هر چه دلخواهشان بوده یا به خواب و خیالشان رسیده است در بیان پیدایش شیعه مطرح كرده اند و آن را دست پرورده یهود، فارسیان مجوسی و یا پیدا شده از افكار عبدالله سبأ و... قلمداد كرده اند.

جوهره اصلی دو فرقه مهمّ شیعه و سنّی در این است كه شیعه، اسلام و قرآن را زنده و جاوید و امامت را بسان نبوت، امری الهی می‌شناسد و نیز مرجعیت علمی و دینی و تبیین و تفسیر دین و قرآن را ممنوع و یا منحصر به عصر نبوی صلی الله علیه وآله نمی‌داند.

همچنین شیعه امروز، رؤسای جمهور و پادشاهان ستمگر و فاسق و حتی كافر را مصداق اولی الأمر و واجب البیعة والاطاعة نمی‌شناسد.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

من در اينجا و دلم در سنگرم جا مانده است‏

روح جان پرورده‏ام از پيكرم جا مانده است‏

نيست شوق پر كشيدن در وجودم يا كه نه‏

قدرت پرواز از بال و پرم جا مانده است‏

خالى دستم دليل ترس از بيگانه نيست‏

در گلوى شب پرستان، خنجرم جا مانده است‏

روى خاكستر، ميان كوچه‏هاى سوخته‏

رد پاى شعرهاى دفترم جا مانده است‏

با همين يك پاى زخمى جاده را طى مى‏كنم‏

مى‏روم آنجا كه پاى ديگرم جا مانده است‏

ناگهان چون اين غزل از كوچه ذهنم گذشت‏

در غبار كوچه بيت آخرم جا مانده است


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

مستند شهید دهقان ( از سری مستندات "" پلاک مستند "" ) به زودی در این پست...


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 آبان 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

 

در مورد شهید طریقت به این وبگاه ها سر بزنید:

 

 

 

سایت یادگاه

 


وبلاگ بیدمشک

 

 

وبلاگ گل لاله

 

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

توزیع ۲۵۰ هزار جلد قرآن در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیلا

قدام جالب کویتی‌ها

توزیع ۲۵۰ هزار جلد قرآن در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

خبرگزاری بسیج: کویتی‌ها در اقدامی جالب قصد دارند ۲۵۰ هزار جلد قرآن را در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در بین مردم مختلف توزیع کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی‌ که کمتر از سه هفته دیگر تا شروع رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده، روزنامه «القبس» کویت گزارش داد وزارت اوقاف کویت در حال برنامه‌ریزی است تا 250 هزار جلد قرآن را در بین افرادی که از سرتاسر دنیا برای تماشای بازی‌های جام جهانی به برزیل سفر می‌کنند، توزیع کند.

هیئت‌مدیره این وزارت اعلام کرد این نسخه‌های قرآن که قرار است در جام جهانی توزیع شود به چهار زبان اسپانیایی، پرتغالی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است. بر اساس این گزارش قرار است قرآن‌ها در هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و در مجامع عمومی بین مردم مختلف توزیع شود.

این در حالی است که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) توزیع هرگونه جزوات مذهبی را در فاصله پنج کیلومتری از شهرهای محل برگزاری مسابقات ممنوع کرده و باید دید کویتی‌ها چگونه می‌خواهند قرآن مجید را در بین مردم توزیع کنند.

32 تیم در مرحله پایانی جام جهانی 2014 برزیل حضور دارند که در این بین 6 کشور حاضر در این تورنمنت مسلمان هستند که عبارتند از ایران، الجزایر، کامرون، ساحل‌عاج، نیجریه و بوسنی‌و‌هرزگوین.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

«من روحانی هستم 2» سراغ زندگی خصوصی رئیس‌جمهور رفت

«من روحانی هستم ۲» سراغ زندگی خصوصی رئیس‌جمهور رفت

خبرگزاری بسیج: سری جدید مستند جنجالی «من روحانی هستم» سراغ زندگی خصوصی رئیس‌جمهور حسن روحانی رفت.
به گزارش خبرگزاری بسیج، یک روز پس از برگزاری نشست خبری گروه سازنده این مستند درخبرگزاری نسیم، روز یک‌شنبه شنیده شد که سری دوم فیلم جتجالی نیز آماده انتشار است.

براساس توضیحاتی که همراه یک ویدئوی 40 ثانیه‌ای با عنوان «تریلر مستند من روحانی هستم 2» در اینترنت منتشر شده، رخدادهای مهم دوره زندگی «حسن فریدون» در انگلیس، سفر ثبت نشده او به آمریکا و اقامت چند ساله در دالاس تگزاس، ابعاد پنهان فرود هواپیمای خصوصی بانک آمریکایی در مهرآباد، پشت پرده پروژه انصراف از دریافت یارانه و ارتباط کدگذاری شده دولت تدبیر و امید با سران ایالات متحده از سرفصل‌هایی است که در این فیلم به آن پرداخته شده است.

سازندگان این مستند همچنین اشاره کرده‌اند که سری دوم فیلم همراه زیرنویس انگلیسی و عربی به زودی به مخاطبان عرضه خواهد شد.
انتهای پیام /



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است

امام خامنه ای در دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام:

دامن زدن به اختلافات مذهبی کفران نعمت و تیز کردن شمشیر دشمن است

خبرگزاری بسیج: ولی امر مسلمین جهان فرمودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خجسته سالروز ولادت با سعادت بانوی برگزیده ی دو عالم حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و فرزند برومندش امام خمینی کبیر (ره) فضای حسینیه ی امام خمینی(ره) مملو از عطر دل انگیز فضائل و مناقب فاطمی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که با حضور جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برپا شد با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با میلاد امام خمینی (ره) درس بزرگ زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها را برای جامعه بشری، «تلاش»، «کوشش» و «پاک زندگی کردن» خواندند و افزودند: مجالس مذهبی فرصتی منحصر به فرد در بیان درسهای مهم زندگی ستارگان فروزان دین است و باید با انتقال محتوا و مضمون هنرمندانه، آگاهی بخش، بیدارگر، امیدوار کننده، وحدت آفرین و رعایت کامل حدود شرعی در مراسم مذهبی، این مسئولیت و فرصت را در خدمت مقابله با توطئه های پیچیده دشمنان اسلام و همچنین پیشبرد اهداف نظام اسلامی قرار داد.
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری مراسم معنوی برای ائمه در نظام اسلامی را یک فرصت مغتنم و از نعمت های بزرگ الهی دانستند و افزودند: اگرچه ذهن محدود بشری نمی تواند ابعاد شخصیت های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه زهرا سلام الله علیها را به درستی محاسبه کند، اما لازم است رفتارها و مقامات معنوی این بزرگان به عنوان الگو برای رسیدن به اهداف بزرگ اجتماعی در پیش روی ما قرار گیرد.
ایشان حیات طیبه اسلامی و ایجاد جامعه ای آباد، آزاد، مستقل، برخوردار از اخلاق والا و متحد و یکپارچه و شکل گیری جامعه متقی و پرهیزگار را نمونه هایی از اهداف جامعه ی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: رسیدن به چنین جامعه ای تنها با ورع و کوشش و دوری از تنبلی و بیکاری و مأیوس شدن محقق خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای رواج و ریشه دار شدن سنت ستایشگری خاندان پیامبر اکرم (ص) در کشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند، یک فرصت دانستند و افزودند: این فرصت و امکان بزرگ، مسئولیتها و تعهداتی را نیز به همراه خود دارد که میتواند زمینه ساز تحول در کشور شود.
ایشان با اشاره به تلاش های پرحجم دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تخریب اعتقادات و باورهای مردم و ایجاد انحراف در مسیر حرکت نظام اسلامی و ملت پرافتخار ایران با استفاده از ابزارهای پیچیده ارتباطاتی و الکترونیکی خاطرنشان کردند: هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگیری از الگو شدن جامعه شیعی و معارف شیعی در دنیاست.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نظام اسلامی در مقابل این توطئه و طراحی پیچیده دشمن، امکانات و ابزارهای منحصر به فردی را در اختیار دارد که مجالس و هیأتهای مذهبی و مخاطبه چهره به چهره با مردم از طریق منبر و مداحی، یکی از این امکانات منحصر به فرد است.
ایشان استفاده نامناسب از این فرصت ارزشمند و بی نظیر را کفران نعمت الهی خواندند و در تبیین برخی مصادیق ضایع کردن فرصت منبر و مداحی گفتند: اگر نتیجه مداحی و منبر، ناامید کردن مردم به آینده باشد، یا اینکه نسبت به وضعیت و وظایف جامعه ایجاد آگاهی نکند، این فرصت هدر رفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای، آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی دیگر از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزیهای مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.
ایشان با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزودند: ما افتخار می کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد.
توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی به جامعه مداحان، ضرورت رعایت دقیق «حدود و ضوابط شرعی» در محیطهای مراسم مذهبی بود.
ایشان محیط های مداحی و هنر مذهبی را محیطی «پاک و مطهر» خواندند و خاطرنشان کردند: این محیط باید همچنان طاهر و عفیفانه باشد و نباید برخی بی قیدی ها و بی مبالاتی ها به دنیای هنر اسلامی و مذهبی نیز نفوذ و رسوخ کند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان انتخاب «مضمون و محتوای آموزنده و آگاهی بخش» را یک ضرورت دیگر در هنر ستایشگری اهل بیت برشمردند و گفتند: نوحه های آگاهی بخش و بیدارگری که در دوران شور و هیجان انقلاب اسلامی در سراسر کشور سروده و خوانده می شد، تأثیر شگرفی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
در ابتدای این دیدار 8 نفر از شعرا و مداحان اهل بیت علیهم السلام سروده هایی را در بیان شأن و عظمت دختر گرامی پیامبر اسلام قرائت کردند.



نوشته شده در تاريخ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

جشنواره بسیج تربیت کننده سینماگرانی چون حاتمی کیا باشد

جواد افشار:

جشنواره بسیج تربیت کننده سینماگرانی چون حاتمی کیا باشد

خبرگزاری بسیج: کاگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر امروز در سینما می‌بینیم که وضعیت آنچنان که باید مطلوب نیست، دلیلش نبود یا کمبود جشنواره‌هایی چون فیلم بسیج است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد افشار کاگردان سینما و تلویزیون گفت: اگر امروز در سینما می‌بینیم که وضعیت آنچنان که باید مطلوب نیست، دلیلش نبود یا کمبود جشنواره‌هایی چون فیلم بسیج است که سبب شده سینمای ما از اینگونه مضامین دور باشد، درصورتیکه پرداختن به موضوعاتی چون بسیج علاوه بر اینکه بر وجه انقلابی آثار سینمایی خواهد افزود، باعث رونق سینما هم خواهد شد.

وی افزود: اینگونه می گویم پرداختن به موضو‌اتی چون بسیج رونق سینما را در پی دارد، دلیلش این است که پرداختن به این قبیل موضوعات قشر عظیمی از جامعه را که با سینما قهر بوده‌اند به سینماها خواهند کشاند، زیرا در زمان حال تنها بخشی محدودی از جامعه مخاطب سینما هستند.

کارگردان سریال «مادرانه» گفت: باید توجه داشت صرف برگزاری یک جشنواره نمی‌تواند سبب گرایش سینما به سمت موضوعاتی چون بسیج باشد، بلکه لازم است با فرهنگ‌سازی و سیاست‌های تشویقی اهالی سینما را به سمت این دسته موضوعات سوق داد. در ضمن تبلیغی که برای این جشنواره می‌شود به هیچ وجه شایسته نیست، چون تا زمانی که ما نتوانیم محصول خود را به درستی معرفی کنیم توقع داشتن سیاست‌های مبتنی بر باورهای بسیجی اشتباه محض است.

وی به برگزار کنندگان جشنواره توصیه کرد: پیشنهاد من به برگزار کنندگان جشنواره بسیج این است که در کنار نمایش فیلم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در پی تربیت نیروی کارآمد در این حوزه باشند. فیلمسازان متعهدی چون «حاتمی کیا» که از دل بسیج برخواست و امروز جایگاهی شایسته در سینمای کشورمان دارد.

افشار در پایان بیان کرد: جشنواره بسیج این قابلیت را دارد تا به عنوان یک بخش در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گیرد، چون فجر به عنوان ویترین سینمای ایران باید معرف فرهنگ بسیجی در سینما باشد.

منبع: سیمرغ


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 31 فروردين 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

سایر اخبار در صفحات بعد

 

روحانی در صحن علنی مجلس:

 در گزارش 100 روزه اصلی ترین مشکلات کشور را گفتم / تلاش دولت برای اجرای طرح جدید هدفمندی در سال۹۳

در گزارش ۱۰۰ روزه اصلی ترین مشکلات کشور را گفتم / تلاش دولت برای اجرای طرح جدید هدفمندی در سال۹۳

خبرگزاری بسیج: رییس جمهور گفت: با توکل بر خدا و مطابق با اصل ۵۲ قانون اساسی لایحه بودجه کل کشور را در سال ۱۳۹۳ به عنوان اولین بودجه دولت یازدهم در موعد مقرر قانونی و در راستای وعده انتخاباتی‌ام به مردم تقدیم مجلس می‌کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که صبح امروز یکشنبه برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده کل کشور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شده بود، به تشریح شرایط کشور و ویژگی‌های این لایحه پرداخت؛ مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

به محضر ملت بزرگ ایران و نمایندگان محترم مجلس، ریاست و هیئت رئیسه محترم، سلام عرض می کنم.

برای اینجانب مایه کمال خوشبختی است که با اتکال به خداوند متعال و مطابق با اصل 52 قانون اساسی، لایحه بودجه سال آینده کل کشور را به عنوان اولین بودجه بودجه دولت یازدهم در موعد مقرر قانونی و در راستای برنامه‌ای که در زمان انتخابات با مردم شریف ایران در میان گذاشتم، تقدیم مجلس کنم.

نطق بودجه به عنوان یک نطق توضیحی قبل از تقدیم لایحه و بررسی آن توسط نمایندگان، حداقل به دو دلیل حائز اهمیت است و از همین رو مورد توجه افکار عمومی، فعالان اقتصادی و مردم قرار می گیرد.

بودجه به عنوان یکی از ابزارهای هدایت اقتصاد کلان مورد توجه قرار می‌گیرد و بنابر این در چارچوب تصویری از اقتصاد کلان سال پیش رو، تنظیم و تدیون می شود. لذا لایحه بودجه علامت‌های اولیه را در مورد چگونگی وضعیت اقتصاد کلان کشور در سال آینده، از نگاه دولت ارائه می‌شود.

دلیل دوم اهمیت نطق بودجه آن است که این، از معدود مناسبت‌هایی است که رئیس جمهور نظرات رسمی دولت را در مورد کلیت اقتصاد و ه صرفا در محدوده بودجه برای نمایندگان محترم و ملت عزیز، تبیین می‌کند.

بر این اساس به طور معمول به دلیل مقبولیت و اعتبار دولت، نطق بودجه ماخذی برای اتخاذ تصمیمی صاحبان سرمایه و کار قرار می گیرد.

درجه اهمتی نطق بودجه به ویژه در سال آغازین کار دولت در هر دو محور ذکر شده، دو چندان خواهد بود لذا بنده تلاش می‌کنم با توجه به اهمیت زیاد این مناسبت، با دقت به بیان مطالب بپردازم.

در گزارش 100روزه به اصلی‌ترین مشکلات کشور در زمان آغاز به کار کابینه و جهت گیری های دولت برای حل آنها را بیان کردم و اینک از آنجایی که در تنظیم بودجه به آینده نگری نسبتا دقیق تا پایان سال آینده می پردازیم، این امکان فراهم شده است که به حل مشکلات بپردازیم.

هر چند بودجه بخش قابل توجهی از حوزه ای را پوشش می دهد که دولت به آن می پردازد، اما برخی بخش های دیگر هم که لزوما عرصه بودجه ای هم نیستند در تصمیم گیری دولت قرار می‌گیرند.

در گزارش 100روزه بیان کردم که اشتغال مهمترین مسئله آینده اقتصاد کشور و رکود تورمی مهمترین مسئله فعلی اقتصاد ایران است؛ جمع ابعاد رکود و تورم در 2 سال اخیر بی‌نظیر بوده و بر این اساس بر حساسیت شرایط کنونی تاکید کردم.

ضعف مفرط بودجه عمومی در ارائه خدمات عمومی و بویژه در حوزه سرمایه گذاری و کسری بودجه تامین شده از بانک مرکزی، بودجه را به یکی از عوامل تعمیق رکود و تشدید تورم تبدیل کرده است.

تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از چند مسیر رکود را در اقتصاد کشور به وجود آورده است؛ به گزارش خبرگزاری تسنیم، روحانی ادامه داد: مسیر اول: عدم امکان پیش بینی آینده. مسیر دوم: ایجاد محدودیت در مبادلات تجاری که باعث گسترش اقتصاد غیر رسمی شده است. مسیر سوم: اعمال محدودیت شدید از مبادلات بانکی است که در فعالیت‌های اقتصادی اثر گذاشته است و بالاخره ایجاد مانع بر مسیر فروش نفت بود.

افزایش شدید هزینه واحدهای تولید به ویژه با توجه به بروز جهش بزرگ در نرخ ارز و قیمت انرژی و مشکلات متعدد نظام بانکی که باعث بروز مطالبات سنگین بانکی و عدم امکان تامین منابع برای بنگاه های اقتصادی شد.

تولید ناخالص داخلی سرانه نیز در سال گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافت و از این طریق معیشت مردم تحت فشار قرار گرفت. کاهش متجاوز از 21 درصدی سرمایه گذاری نیز یکی از عوامل اصلی انتقال شرایط رکود از سال 91 به سال 92 بود. علاوه بر رکود، تورم بالا به عنوان دومین تورم تاریخ ایران، آهنگی شتابان داشت.

تورم به عنوان عاجل‌ترین و مهمترین مسئله مورد توجه دولت قرار گرفته است و رشد بالالی ناشی از حجم نقدینی که ناشی از خلق پول، عامل اصلی تورم بالا محسوب می‌شود. افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به دلیل نقش آفرینی در مسکن مهر، افزایش شدید پایه پولی را به دنبال داشته است. نحوه اجرای هدفمندی نیز از جنبه های مختلف، رکود تورمی را در کشور تشدید کرد.

پرداخت یارانه به میزان حدود 1.7 برابر مقدار وصول شده از فروش انرژی، عدم توجه به وضعیت بنگاه های اقتصادی پس از افزایش قیمت ها، ضعف های مهم طراحی و اجرایی این طرح هستند.

دولت با شناسایی محدودیت‌ها از یک طرف و ظرفیت‌ها از طرف دیگر، راه های برون رفت از وضع موجود را بررسی کرده است. توان بالای پیمانکاری فنی و مهندسی،  تنوع اقلیمی، گستره وسیع سرزمینی، ذخایر غنی معدنی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، وجود ظرفیت‌های مناسب برای انجام پژوهش ها، وجود زیربناها، مهمترین عناوین مرتبط با ظرفیت‌های کشور محسوب می شوند که برای برون رفت از وضع موجود می‌توان آنها را مدنظر قرار داد.

در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای، اولین اقدام آن است که بودجه از تعمیق کننده رکود به تحریک کننده رشد، تغییر یابد. تلاش کردیم تا منابع بودجه عمومی در سال آینده افزایش یابد و به همین منظور افزایش تامین منابع از درآمدهای نفت و مالیات را در دستور کار قرار داده ایم و با این وجود حجم بودجه عمومی به بیش از 195 هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی چیزی حدود 50 درصد افزایش نسبت به عملکرد امسال طبق پیش بینی خودمان.

تحرک زیادی را در حوزه پارس جنوبی با این هدف آغاز کرده ایم که بتوانیم در سال آینده با بهره برداری از 4 فاز پارس جنوبی، در حدود 100 میلیون متر مکعب گاز در روز، تا پایان سال آینده به تولید گاز کشور اضافه کنیم.

صندوق نوآوری و شکوفایی را با افزایش 20برابری منابع تجهیز خواهیم کرد و امید بسیار داریم که جوانان تحصیلکرده بتوانند قابلیت های خود را شکوفا کنند. در حوزه شرکت های دولتی نیز از اتکای این شرکت ها به بودجه عمومی، کاسته ایم.

دولت با اتخاذ عزم جدی در کاهش تورم، تورم سال آینده را به کمک خداوند کاهش خواهد داد. آمارهای اخیر نشان می دهد که تورم ماهانه و تورم نقطه به نقطه را می‌توان به عنوان یکی از دستاوردهای شاخص دولت در 100روز اول معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روحانی ادامه داد: امروز تورم نقطه به نقطه نسبت به زمان شروع به کار دولت، 13واحد درصد، کاهش یافته و تورم ماهانه از مقدار 3.4 درصد در خرداد ماه به عدد امیدوار کننده یک درصد در آبان ماه، رسیده است.

تلاش ما در سه ماهه گذشته، پس از بررسی ابعاد تاسف بار این مسئله و جلسات متعدد برای پیدا کردن راه های غیر تورمی تامین مالی مسکن مهر، بوده است. لازم است که عموم مردم عزیز به ویژه گروه‌های کم درآمد، بدانند که عزم دولت برای کاهش تورم جزم است و در کنار آن متقاضیان مسکن مهر بدانند که دولت به تعهدات دولت قبل در حوزه مسکن مهر، پایبند است.

دولت در حل مسائل بازار ارز، ایجاد ثبات در بازار را در اولویت کار خود قرار داده است. ما در مسیر یکسان سازی نرخ ارز در سال آینده، حرکتی تدریجی و سنجیده را دنبال خواهیم کرد و اقدام عجولانه نخواهیم کرد.

با فراهم کردن امکان مبادله سهام عدالت، بهبودی ملموسی در معیشت خانوارهای برخوردار از این سهام، ایجاد خواهد شد و عرضه سهام در بازار سرمایه نیز قوت خواهد گرفت.

آخرین مطلب و مهمترین موضوعی را که در بخش اقتصادی به ان اشاره می کنم، بحث یارانه ها و رویکرد دولت به ان است. طی سالیان متمادی، اولا فاصله بزرگ میان قیمت های داخلی و جهانی باعث هدر رفتن منابع کشور شده بود. محیط زیست نیز به خاطر مصرف بی رویه به مرز خطرناک رسیده و بالاخره شرکت ها با کمبود منابع رو برو شده بودند.

شیوه موجود پرداخت یارانه تا زمانی که جایگزینی برای ان پیدا نشده، خود به خود ادامه می یابد اما در مراحل بعدی ما نیازمند بررسی دقیق درباره خانوارها، شیب افزایش قیمت ها، پرداخت یارانه، رشد اقتصادی و بیکاری هستیم. ما بدون فوت وقت کار را شروع کرده و با آسیب شناسی، در حال طراحی قدم های بعدی هستیم.

دولت بر آن است تا در سال آینده طرح جدید مدیریت یارانه‌ها را در قالب طرحی جامع به اجرا درآورد و در آینده لایحه مربوطه را تقدیم مجلس خواهد کرد. به نمایندگان اطمینان می دهم که دولت در این زمینه کار کارشناسی دقیق، انجام داده و خواهد داد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام /

 

 

 

سایر اخبار در صفحات بعد


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

 

پایگاه بسیجی که مردم را از گرایش به بهائیت مصون ساخت

گزارشی از امر به معروف و نهی از منکر در بسیج

پایگاه بسیجی که مردم را از گرایش به بهائیت مصون ساخت

خبرگزاری بسیج: زن بهایی با استفاده از جهل مردم منطقه نسبت به بهائیت اقدام به برگزاری کلاس برای نوجوانان کرد و توانست بیست نفر را جذب کند اما اقدام به موقع و روشنگری شورای امر به معروف پایگاه باعث شکست طرح هایش شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ناحیه آق قلا اخبار نگران کننده از تبلیغات بهائیت وجود داشت، شورای امر به معروف ناحیه، حوزه و پایگاه های تابعه با تشکیل چند جلسه راهکارهای رفع این معضل را بررسی کردند و با توجه به غفلت و جهل مردم، با آگاهسازی و روشنگری در سطح محلات و منطقه توانستند شیعیان و اهل سنت منطقه را نسبت به اهداف این فرقه ضاله روشن کنند،که همین امر موجب شد بسیج بدون برخورد سلبی با مبلغین و فریب خوردگان این فرقه در مدت چند ماه منطقه را از تبلیغات بهائیت مصون نماید.

***

در سپاه نینوا استان گلستان گزارشاتی که از ناحیه آق قلا در رابطه با فعالیت بهائیان در این منطقه وجود داشت برای مسئولان نگران کننده بود و این مسئله در مورد مسئولان امنیتی و فرهنگی شهر از جمله سپاه و بسیج هم صدق می کرد و شاید آن ها نگران تر هم بودند. در همین زمینه گزارشی وجود داشت که در یکی از محلات شهر به نام تازه آباد آق قلا اخباری در رابطه با اقدامات یک خانم برای تبلیغ فرقه ضاله بهائیت و جذب افراد خردسال و نوجوان دلالت می کرد. وی برای آن ها کلاس های آموزشی در راستای بهائیت برگزار می کرد و گزارش ها این را نشان می داد که وی با برخی جذابیت هایی که ایجاد کرده از جمله بسته های فرهنگی، هدیه ها و پذیرایی های سر کلاس توانسته در مرحله اول کار خود 5 دختر و در مراحل بعدی در کمترین مدت تعداد دختران نوجوان جذب شده را به 20 نفر برساند.

اطلاعات تکمیلی دیگری نیز در مورد محل تشکیل کلاس ها و برخی محتواهای ارائه شده در کلاس و اتفاقات درون کلاس نیز در گزارش قید شده بود.

با توجه به اهمیت این موضوع مسئولان بسیج ناحیه آق قلا فعالیت امر به معروف و نهی از منکر ایجابی در زمینه مبارزه با فرقه بهائیت در شهر را با جدیت پیگیری کردند و نظر به حساس بودن سن نوجوانی این مورد خاص را بعنوان اولویت اول خود شروع به پیگیری کردند.

در راستای این موضوع پایگاه بسیج خواهران منطقه شناسایی شد و با هماهنگی های انجام شده جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج خواهران محله تازه آباد با حضور 3 تن از اعضای شورای پایگاه، مربی طرح صالحین پایگاه و نیز فرمانده و مسئول اطلاعات حوزه بسیج خواهران ناحیه برگزار شد و اطلاعات لازم در مورد فعالیت این فرد در محله به آن ها ارائه گردید. بعد از بحث و بررسی در این زمینه در این جلسه تصمیم بر این شد تا اطلاعات تکمیلی اعم از تعداد دقیق نوجوانان حاضر در کلاس، نام و نام خانوادگی آن ها و نشانی منزل و برخی اطلاعات اولیه در مورد والدین شان جمع آوری شود و اطلاعات تکمیلی در رابطه با این زن بهایی از مسئولان اخذ گردد تا در جلسات بعدی با حضور نفرات صاحب نفوذ و مربیان حلقه های صالحین خواهر پایگاه یکسری تصمیمات اجرایی در جهت رفع این مشکل گرفته شود.

در اطلاعات جمع آوری شده توسط اطلاعات ناحیه و نیروهای پایگاه، مشخص گردید که جهل و ناآگاهی والدین بچه ها نسبت به این موضوع و ندانستن نظر مراجع عظام در مورد بهائیت عامل اصلی گرایش آن ها به این کلاسها بوده است و با مخالفت والدین نیز همراه نشده، ضمن آنکه بسته ها و میوه ها و پذیرایی موجود در کلاس توسط فرد بهائی نیز سبب ایجاد جذابیت بیشتری شده است و برخی فقط به خاطر همین در کلاس حاضر می شوند.

به علاوه اعضا بسیج پایگاه با همکاری اطلاعات ناحیه لیست تمامی دختران شرکت کننده و نشانی منزل آن ها را تهیه می کنند و اطلاعات تکمیلی مربوط به زن مبلغ بهایی نیز دریافت می شود و بنابراین، مقدمات جلسه دوم شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه در این خصوص فراهم شده و جلسه دوم با حضور سه نفر از مربیان حلقه های صالحین و اعضا دیگر شورای امر به معروف پایگاه و نماینده اطلاعات ناحیه با توجه به بار امنیتی موضوع برگزار شد.

 در این جلسه قرار بر این شد تا این 20 نفر دانش آموز بین این سه مربی تقسیم شوند، مربیانی هم که انتخاب شدند همگی آشنایی نسبی نسبت به منطقه، نوجوانان و خانواده های آن ها داشتند و از طرفی با توجه به این که در اطلاعات بدست آمده این مسئله مشهود بود که والدین این بچه ها نسبت به اهداف این کلاس و نیز خود بهائیت اطلاعات کافی را ندارند لذا این مربیان و سایر مسئولان بسیج در جهت آگاهسازی والدین و مردم محل هم اقدام کنند و از طرفی بچه ها را به مسجد هدایت نمایند و ذهن آن ها را نسبت به فرقه ضاله بهائیت روشن نمایند. سایر اقدامات که مربوط به نهادهای امنیتی هم توسط خود این نهادها جهت شناسایی شبکه فعالیت این فرقه در شهر انجام شود و در ابتدای امر نیروهای امنیتی در این مورد بخصوص هیچگونه دخالت امنیتی و انتظامی نکنند تا بصورت ایجابی بسیجیان خواهر پایگاه کار خود را انجام دهند.

فردا صبح روز بعد از جلسه، هماهنگی ها انجام شد و سه مربی مورد نظر شروع به ارتباط گیری با نوجوانان و نیز والدین آن ها در مسجد، مدرسه و محل کردند.

با آگاه سازی انجام گرفته و دادن اطلاعات کافی درباره این فرقه ضاله و نیزبیان نظر مراجع و علمای معظم درباره بهائیت، در طی دو سه روز والدین از حضور بچه ها در کلاس بهائیت جلوگیری نمودند و در نتیجه این اقدام به موقع بسیجیان و آگاهی والدین کلاس های این زن بهایی در مدت یک هفته تعطیل شد.

از طرفی اقدامات دیگر در زمینه جذب این دختران به پایگاه بسیج انجام شد و عمده آن ها  در بسیج عضو شدند. در اقدامات بعدی جهت از بین بردن تمام تهدید از منطقه، اطلاعات ناحیه آق قلا فردی که انباری خود را جهت برگزاری کلاس در اختیار فرد بهائی قرار داده بود را شناسایی کرده و اطلاعات لازم از وی را در اختیار شورای امر به معروف ناحیه قرار داد، شورای امر به معروف ناحیه ام در تداوم جلسه امر به معروف پایگاه خواهران محله تازه آباد جهت بررسی روند فعالیت های انجام شده در زمینه این پرونده تشکیل جلسه داد و برای اخراج این فرد بهایی از محل یکی از بسیجیان معتمد آن محله را جهت توجیه و ارشاد صاحب انبار انتخاب و به منزل ایشان فرستاد که پس از یک جلسه گفتگوی ارشادي با ایشان، نامبرده نیز از اقدام خود اظهار ندامت کرد و بلافاصله طی تماسی با خانم بهائی مربی کلاس، از ایشان خواست تا بلافاصله وسایل و تجهیزات آموزش مربوط به خود را از منزل ایشان خارج نماید. که گزارش اطلاعات ناحیه حاکی از آن است وی نیز 2 روز بعد با ناراحتی و عصبانیت وسایل و تجهیزات خود را از این محله خارج نموده و کلاس های وی نیز بصورت کامل تعطیل گردیده است.

تصمیم دیگری که در شورای امر به معروف ناحیه گرفته شد این که اطلاعات ناحیه با همکاری حوزه بسیج خواهران از طریق یکی از مبلغین خانم بسیجی که فرمانده گردان الزهراء(س) ناحیه نیز است در جلساتی که بمناسبت ایام فاطمیه در مسجد و منازل مردم در این محله برگزار می شود اقدام به آگاه سازی خانم ها کند و با بیان اهداف پنهان دشمنان و بهائیان در کشور و آشکار کردن ماهیت واقعی بهائیان جهل موجود را درباره این فرقه را در مردم شیعه و سنی منطقه از بین ببرد که این اقدام هم تاثیر نسبتاً زیادی در محله و شهر داشت.

در نهایت آخرین مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه این بود که اطلاعات ناحیه با آخوند میرزاعلی امام جمعه اهل سنت شهرستان گفتگو کند و با ارائه گزارش و مستندات به تشریح تحرکات بهائیان در شهرستان و بویژه در میان ترکمن ها بپردازد تا وی نیز در جهت آگاهسازی اهل سنت ترکمن منطقه و طرح ضلالت فرقه وهابیت برای آن ها در نماز جمعه و منابر اقدام به روشنگری نماید. وی بسیار از این امر استقبال کرد و به بهترین وجه اقدام به این کار نمود.

با مجموعه این اقدامات که در شورای امر به معروف بسیج در شهر آق قلا انجام گرفت، مجموعه گزارش های اطلاعاتی و رصدی به وضوح نشان می داد که فعالیت بهائیت در منطقه نزدیک به صفر رسیده و دیگر جایی در میان مردم ندارند. این ها همه با این اصول انجام شد و نتیجه داد که از برخورد سلبی و امنیتی و انتظامی در برابر این فرقه فعلا خودداری شود و با فرهنگ سازی و به شیوه ایجابی شورای امر به معروف در منطقه اقدام به رفع این معضل نماید.

***

قابل ذکر است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر ایجابی از سال گذشته در دستور کار بسیج در تمام رده های آن قرار گرفت و با گذشت یک سال و نیم از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی معروفات مغفول مانده و منکرات در حال انجام برنامه ریزی های ایجابی در جهت حل این موضوعات انجام و هر منطقه، ناحیه، حوزه و پایگاه بنا به نیازهای خود در این زمینه کارهایی را شروع کردند که برکات آن بسیار بوده و می تواند یک الگویی از جامعه ایمانی و اسلامی را در آینده رقم بزند.

انتهای پیام /

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

 

كلاه پهلوي سرشار ازآرايش‌هاي زننده و مانكنيسم

در بررسي تذكر شوراي نظارت بر صداوسيما به سريال كلاه پهلوي و برخي معضلات آن عنوان شد

كلاه پهلوي سرشار ازآرايش‌هاي زننده و مانكنيسم

خبرگزاری بسیج: بالاخره و پس از ماه‌ها تذكار و انذار رسانه‌هاي مختلف درباره برخي بخش‌هاي مشكل دار سريال «كلاه پهلوي» شوراي نظارت بر صداوسيما تذكر جدي به دست‌اندركاران جهت تصحيح قسمت‌هاي آتي آن داده شد.

به گزارش سرویس مجازی خبرگزاری بسیج، واقعيت اين است كه در اين سريال و به بهانه بازگويي تاريخ و تصويرسازي از جامعه و فضاي غالب آن ايام در كمال تعجب مخاطبان شاهد نمايش نوشيدن مشروب، كشيدن سيگار، پوشش و لباس‌هاي بدن نما و اصطلاحا مانكني، ديالوگ‌هاي خلاف اخلاق و. . . بودند. اين مباحث در حالي از سوي رسانه‌ها به صورت مكرر تذكر داده مي‌شد كه مسئولان اين سريال نقدهاي دلسوزانه و به خاطر داشتن وظيفه و دغدغه حفظ ارزش‌هاي اسلامي ـ اخلاقي را به طور كامل تخطئه مي‌كردند. طرفه اينكه در دستگاه صهيونيستي سينماي هاليوود فيلمسازان اجازه نمايش روشن كردن يا سيگار كشيدن بازيگران را در آثارشان ندارند. ذكر اين مورد فقط از آن جهت صورت گرفت تا مخاطبان گرامي و دست اندركاران اين سريال متوجه باشند در جوامعي كه ارزش‌هاي ليبرال سرمايه‌داري و اومانيستي نيز حاكم است فيلمسازان اجازه نمايش و تصويرسازي از هر فعل و اقدامي را ندارند، چه برسد به جامعه و نظام اسلامي كه مردماني متدين داشته و كشورشان ضمن ام القراي جهان اسلام بودن، نقطه اميدواري مظلومان و مستضعفان جهان نيز محسوب مي‌گردد. اين اقدام انقلابي و ارزشمند اما ديرهنگام شوراي نظارت بر صداوسيما باعث شد كه ضمن طرح اين موضوع با كارشناسان و مسئولان، به بررسي برخي جوانب و آسيب‌هاي كمتر ديده شده سريال «كلاه پهلوي» بپردازد.

دكتر مجيد ابهري رفتارشناس و استاد دانشگاه، ضمن تأكيد بر اينكه رسانه يكي از ابزار انتقال رفتارها و ارزش‌ها به جامعه است، مي‌گويد: متأسفانه در تهيه فيلم‌ها و سريال‌هاي داخلي دست اندركاران به خاطر رقابت با سريال‌هاي آن سوي آبي به ويژه سريال‌هاي ترك دست به اقداماتي مي‌زنند كه مغاير با ارزش‌هاي ديني و اخلاقي ماست. اين هنجار‌شكني‌ها مخصوصا از آنجايي كه صداوسيما مورد اعتماد خانواده‌ها بوده و فرزندان بدون هيچگونه مانعي به تماشاي فيلم‌ها و سريال‌هاي آن مي‌نشينند در پاره‌اي از اوقات باعث بروز برخي ناهنجاري‌ها مي‌گردد. از آنجا كه در فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني براي زنده كردن شخصيت‌ها، گاهي اوقات رفتارهايي انجام مي‌شود كه باعث آموزش‌هاي منفي در بين آحاد افراد جامعه مي‌گردد و اين در حالي است كه مي‌توان آنها را به گونه‌اي حذف نمود. روابط غير اخلاقي در برخي از صحنه‌ها به خصوص بعضي رفتارهاي ناهنجار مثل كشيدن سيگار يا نوشيدن مشروبات الكلي يا برخي ديالوگ‌ها كه موجب بدآموزي و انتقال ناهنجاري‌هاي اخلاقي به مخاطبان به ويژه به نوجوانان و جوانان در جامعه مي‌گردد بايد مورد تجديد نظر قرار گيرند. سريال كلاه پهلوي يكي از سريال‌هاي پر هزينه در صداوسيماست كه طي چند سال تهيه گرديده است. حيف است كه اين سريال تاريخي با صحنه‌هاي غيراخلاقي آميخته شده و كار به جايي برسد كه خانواده‌ها برخوردي با آن كنند كه عمدتاً با سريال‌هاي تركي و ماهواره‌اي مي‌كنند. يعني به فرزندان خود اجازه ندهند كه اين سريال را تماشا كنند.

اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار مي‌دارد: گفتمان‌هاي غير اخلاقي بين زن و مرد يا فحاشي و بد زباني مي‌تواند الگوي رفتاري نامناسب براي جامعه باشد. بسياري از گفتمان‌هاي نادرست و ناپسند موجود در جامعه فعلي از صداوسيما به مردم و مخاطبان منتقل گرديده است. بنابراين توجه مسئولان و دست اندركاران صداوسيما به ارزش‌هاي اخلاقي و چارچوب‌هاي آن بايد سرلوحه كار اين رسانه قرار داشته باشد چه اينكه بر اساس قانون و اصل ماهوي تشكيل چنين سازماني تقويت، تبيين و تعميم ارزش‌ها و اخلاقيات ديني اسلامي در جامعه كشورمان بوده است. اما در پاره‌اي از اوقات شايد به خاطر يكدست شدن و رساندن پيام در بعضي از سريال‌ها يا فيلم‌ها ممكن است در برخي از صحنه‌ها ناچار به گنجاندن آنها بوده و به همين علت از دست اين عزيزان خارج مي‌گردد. در سريال كلاه پهلوي اشاره به روابط جنسي و انجام روابط غير اخلاقي با وضوح نشان داده مي‌شود. از آنجايي كه فرزندان ما از نظر تيزهوشي و درك مفاهيم با نسل‌هاي گذشته خود تفاوت بسياري دارند متوجه موضوع و منظور صحنه يا ديالوگ بازيگران مي‌شوند. بنابراين تا ديرتر از اين نشده بايد دست اندركاران محترم اقداماتي فوري را در دستور كار خود قرار بدهند. چه اينكه هر اثر نمايشي كه از رسانه ملي پخش مي‌شود مي‌تواند اثرات متعددي را بر جامعه بگذارد بنابراين بعد از نمايش آثاري كه داراي مباحث مشكل دار هستند هر اقدامي هم كه انجام گيرد مؤثر نخواهد بود. در دنياي امروزي براي تهيه سريال‌هايي كه از تلويزيون پخش مي‌شوند معمولاً يك تيم متشكل از روانشناس، جامعه شناس، رفتارشناس و آسيب شناس به مطالعه سناريو مي‌پردازند و در مراحل توليد و تهيه نيز نظارت كامل دارند تا مبادا صحنه‌هاي غير اخلاقي در لابه‌لاي كار مورد استفاده قرار گرفته باشد. باعث تعجب است چرا در جامعه ما صداوسيما كه خطوط قرمز نمايشي را به خوبي مي‌شناسد چگونه اجازه مي‌دهد كه چنين آثاري به نمايش درآيند! سازندگان اينگونه آثار مدعي‌اند كه چون چنين رفتارهاي خلاف اخلاق و شرعي در بين افراد آن روزگار وجود داشته و از طرفي ما هم مي‌خواهيم كه زشتي كار آنها را به مخاطب نشان بدهيم ناچار به نمايش و گفتن برخي صحنه‌ها و ديالوگ‌ها مي‌شويم! اين در حالي است كه مخاطب امروزي هيچگونه ارتباط ذهني و تاريخي با سريال يا فيلم برقرار نمي‌كند و صرفاً به عنوان يك سرگرمي متوجه آنهاست بنابراين تاثير پذيري و به تبع آن درصد آسيب‌پذيري مخاطب و جامعه بيشتر مي‌شود.

دكتر ابهري در اين باره مي‌گويد: با توجه به اينكه در مورد سريال‌هاي تاريخي براي حفظ پرسوناژ يا براي حفظ امانت در اصل گفتارها و رفتارها ممكن است كارگردان يا نويسنده فيلمنامه اجبار به استفاده از رفتارهايي داشته باشد كه متأسفانه موجب بد آموزي مي‌گردند. البته اين ادعا كه براي زنده كردن بخشي از تاريخ اجبار به نمايش بعضي از صحنه‌ها داريم درست نيست چراكه مخاطبان امروز چنين برنامه‌هايي كه از رسانه ملي پخش مي‌شوند نسل‌هاي هشتم يا نهمي بعد از آن ايام و روزگار هستند و هيچگونه ارتباطي با موضوعات و مفاهيم تاريخي آن روزگار برقرار نمي‌كنند.

حجت‌الاسلام احمد سالك كاشاني، نماينده و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا بهتر نبود دوستان بزرگوار شوراي نظارت بر صداوسيما قدري زودتر به مسائل مربوط به سريال كلاه پهلوي ورود مي‌كردند و اجازه نمي‌دادند كه بودجه و سرمايه بيت‌المال هدر رود و كار به اينجا برسد، مي‌گويد: مسئله فيلم، سينما، نمايشنامه، تئاتر و امثالهم در كشور ما سابقه‌اش به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي برمي‌گردد. نكته اول اينكه ساختار‌سازي اين حوزه در زمان گذشته بر اساس ساختار‌سازي ديني و مذهبي و ارزشي نبوده است. نكته دوم اينكه در طول اين 35 سال تلاش‌هايي در دستگاه‌هاي مختلف فرهنگي به خصوص در صداوسيما و وزارت ارشاد صورت گرفته تا يك جهت دهي به فيلمسازي، سينما، تئاتر و ديگر توليدات اينچنيني در مباني ارزشي انقلاب اسلامي داده شود. اما آيا اين جهت دهي مطلوب بوده و مورد توجه محافل نظارتي بوده يا نه، اين بحث ديگري است. نكته سوم اينكه مسئله فيلمسازي اعم از كلاه پهلوي يا فيلم و سريال‌هايي كه صداوسيما در آنها سرمايه‌گذاري كرده و پخش مي‌كند، بايد قانونمند شود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ادامه ضمن اعلام اين خبر كه ما هفته گذشته در كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اقدامي كه توسط يك كارگروه و با صرف ساعت‌هاي زيادي انجام گرفته است به دنبال تنظيم يك طرح قانونمند براي تمامي اين مسائل هستيم، مي‌افزايد: قبل از پخش اين سريال بايد به اصطلاح كنترلي صورت مي‌گرفت. ما معتقد هستيم كه در حوزه نمايشنامه نويسي بايد كنترل و نظارت‌هاي دقيق و جدي صورت بگيرد و اين نظارت نيز در مراحل ديگر توليد و. . . هم ادامه داشته باشد. با كمال تأسف ما شاهد اين هستيم كه فيلمنامه‌ها در ابتدا به شكل خوبي مطرح مي‌شوند اما در حوزه اجرا مسائل و مباحث ديگري به دست مي‌آيد و اين به دليل ضعف نظارتي است كه وجود دارد. اينكه شوراي نظارت بر صداوسيما اخيراً در ارتباط با سريال كلاه پهلوي تذكراتي را مطرح كرده است بايد عرض كنم كه اين اتفاق براي اولين بار نبوده است بلكه چندين بار ديگر هم چنين تذكراتي داده شده است اما خب اين دفعه به صورت آشكارا و علني رخ داده است. لذا تا مجموعه فيلمسازي ما ضابطه‌مند نشود و يك نظامنامه‌اي بر آن حاكم نگردد همين مشكلات و معضلات تكرار شده و آنها را در آثار ديگري نيز قطعاً خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام سالك مي‌گويد: هنرمندان و فيلمسازان ما هم چند دسته هستند كه بخشي از آنها تلاش مي‌كنند تا خواسته‌ها و تمايلات جمهوري اسلامي را در آثار و فيلم‌هايشان اجرايي و عملياتي كنند. از طرفي اين هنرمندان و فيلمسازان هم حرف‌ها، مطالب و استدلالاتي دارند. چند وقت پيش و در جريان بازديد نمايندگان و اعضاي محترم كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از پشت صحنه سريال «معماي شاه» به كارگرداني محمدرضا ورزي، فيلمسازان و هنرپيشه‌ها صحبت‌هايي را با ما مطرح كردند كه بحق و درست هستند. از جمله اينكه براي توليد يك فيلم يا سريال فاخر بايد هزينه‌اي متناسب و در سطح يك كار فاخر در جمهوري اسلامي صرف شود. اين نمي‌شود كه بنا باشد يك فيلم فاخري در ارتباط با ترويج و تبيين ارزش‌ها و با بهره‌گيري از بازيگران و فيلمسازان خوب ساخته شود اما هزينه‌هاي در نظر گرفته شده براي آن بسيار كم و ناچيز باشد چراكه هزينه با هدفي كه مورد نظر واقع شده است تناسبي ندارد. بنابراين به خاطر اين موضوع كه 75درصد مردم بحث فراگيري را از طريق ديدن و چشم دارند بايسته است كه نظام جمهوري اسلامي يك سرمايه‌گذاري هدفمند و درخور را انجام دهد كه اين مهم نيازمند يك هم افزايي و فراگيري عظيم ملي است. به رغم تذكرات متعدد رسانه‌ها در مورد نحوه پوشش و برخي افعال و ديالوگ‌هاي اين سريال مبني بر اينكه نمايش چنين مسائلي نه تنها مخاطب را به جنبه‌هاي مخرب و زيان‌آور آن متوجه نمي‌كند بلكه حتي ممكن است به جهت تنوع ديدگاه و سليقه و سن مخاطبان به نوعي باعث ترويج اين اتفاقات خلاف اخلاق و شرع هم شود!

اين نماينده مجلس در اين رابطه اظهار مي‌دارد: واقعيت اين است كه آقايان دست اندركار فيلم و سريال‌سازي در اين باب حرفي دارند و آن اينكه اگر بنا باشد ما بخواهيم زمان طاغوت و دوران پهلوي ملعون را به نقد و تصوير بكشيم آيا مي‌توانيم به طور مثال بي‌حجابي آن زمان را نشان بدهيم؟! آيا مي‌توانيم خانم‌ها را به صورتي كه بي‌حجاب يا بدحجاب باشند فيلمبرداري كنيم؟ خب معلوم است كه نظام جمهوري اسلامي اجازه چنين اقدامي را نخواهد داد. براي اينكه اين افراد(فيلمسازان) بتوانند اينگونه مباحث را تصوير‌سازي و تصويربرداري كنند اقدام به يكسري كارهاي ديگري مي‌كنند كه بدآموزي دارد، بنابراين اينجا ضرورت دادن و توليد يكسري الگوهاي قابل اجرا احساس مي‌شود. اما صرف انتقاد كردن و به قول معروف تذكر دادن كاربردي نخواهد داشت. به همين دليل لازم و ضروري است كه به غير از انتقاد و تذكر دادن يكسري پيشنهادات و طرح‌هاي قابل اجرا هم ارائه شود. اين آقايان معتقدند كه كار از دوحالت خارج نيست، يا اصلا نبايد هيچ فيلم و سريالي ساخته شود كه بر اين اساس ما كنار مي‌كشيم و بالطبع نداشتن توليدات داخلي آن وقت هاليوود و توليدات غربي شروع به تغذيه مخاطب و جامعه ما مي‌كند. جريانات ضدانقلاب و ضد دين مي‌آيند و ميدان دار عرصه ساخت و توليد آثار و خوراك‌هاي ذهني براي مخاطبان ما مي‌گردد. حالت دوم اين است كه ما خودمان بياييم و توليد محتوا بكنيم كه براي اين‌كار لازم است يكسري الگو داشته باشيم. چه كسي به ما الگو مي‌دهد؟! ما خودمان نشسته‌ايم و پس از صرف زمان زياد به طراحي اين الگوها رسيده‌ايم. شما مي‌گوييد بد آموزي دارد، خب اين حرف درستي است و جاي تذكر دارد همانطور كه ما تذكرات متعددي در اين باره به آثار مختلف داده‌ايم. چند روز پيش كه براي بازديد از پشت صحنه سريال«معماي شاه» رفته بوديم همانجا هم به صراحت يكسري تذكرات و انتقادات در مورد بدآموزي و مباحث مربوط به سريال «كلاه پهلوي» را اعلام كرديم. در همان جلسه نسبت به چند فيلم و سريال ديگر هم كه جاي تذكر و انتقاد داشتند، تذكرات و گلايه‌هايي را مطرح كرديم. اما واقعيت اين است كه بايد كلان موضوعات را در نظر بگيريم، توجه داشته باشيد سريال‌هاي عظيمي مثل سريال «امام علي(ع)»، سريال «مريم مقدس(س)» يا سريال «حضرت يوسف(ع)» ساخته شده‌اند كه در سطح بين‌الملل و جهان اسلام داراي اثرات مطلوب و قابل ملاحظه‌اي بوده و هستند. ما نبايد چشممان را بر هم بگذاريم و محاسن و خوبي‌ها را نبينيم، لازم است كه كلان مباحث را تحسين كنيم اما جزئيات را نقد كنيم و راهكار ارائه بدهيم.

اين اظهارات منطقي و بجا در حالي مطرح مي‌شود كه با يك بررسي ساده و بدون نياز به پ‍‍ژوهش و نظرسنجي علمي و پيچيده مي‌توانيم دريابيم كه ساخت آثاري همانند سريال «كلاه پهلوي» نه تنها پاسخگوي شبهات و سؤالات و نيازهاي جامعه و مخاطب امروز كشورمان نيست بلكه در برخي مواقع و مواضع باعث بروز خسران و زيان به برخي ارزش‌ها و مباحث اخلاقي جامعه نيز شده است. صرف چندين سال زمان براي ساخت چنين سريال عظيمي به همراه هزينه‌هاي سنگين و قابل تامل در روزگار و ايامي كه رئيس سازمان صداوسيما شرط انقلابي شدن رسانه ملي را منوط به داشتن بودجه مورد نظرشان مي‌دانند، تا حدودي غير منطقي و بلاوجه است! از طرفي مقايسه و قياس اين سريال با آثاري در حد و اندازه‌هاي سريال‌هايي مثل «امام علي(ع)»، «مريم مقدس(س)» و «يوسف پيامبر(ع)» نه تنها جفاي ناجوانمردانه‌اي است بلكه از نظر منطقي، قياسي مع الفارق و بلاوجه است.

نویسنده:مصطفی شاه کرمی

منبع:روزنامه جوان


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

تدبیر دولت و همراهی مجلس lشکلات کشور حل می شود 

رئیس جمهور:

تدبیر دولت و همراهی مجلس lشکلات کشور حل می شود

خبرگزاری بسیج: جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اولین نشست مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور با تصریح به وجود مشکلات در کشور، نسبت به حل این مشکلات با تدبیر دولت ابراز امیدواری کردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت السلام حسن روحانی  در دیدار مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: استان اصفهان علیرغم وجود مشکلات به لطف خدا دارای ظرفیت‌های فراوانی است که مردم سخت‌کوش، تلاش‌گر، ایثارگر و جوانان تحصیل‌کرده و علاقه مند به خدمت، از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها هستند.
 روحانی تصریح کرد: اصفهان در عین حال که از قطب های مهم صنعتی کشور است، از پتانسیل‌های مهم گردشگری و آثار تاریخی و دیدنی بی‌نظیری نه تنها در سطح کشور، بلکه بعضا در سطح جهانی برخوردار است و با وجود مسائل ناشی از خشکسالی، در عرصه کشاورزی نیز یکی از استان‌های پیشتاز کشور به شمار می‌رود.
رئیس جمهور بسیاری از مشکلات کشور را ناشی از کم توجهی به ضرورت تصمیم گیری های عالمانه و عمیق در عرصه های مدیریتی دانست و گفت: ایران با مشکلاتی نظیر کم آبی زاینده‌رود، دریاچه ارومیه، رود کارون، دریاچه هامون، پایین رفتن سطح آب در کلیه چاه‌های کشور، افزایش شوری نسبی زمین و آب به دلیل عدم به کارگیری یک نگاه عالمانه و کارشناسانه جامع به مسئله آب روبه‌روست که دولت «تدبیر و امید» تمهیداتی را برای حل مشکلات در این عرصه اندیشیده و به تدریج آنها را به مورد اجرا خواهد گذاشت.
 روحانی اضافه کرد: مسئله آب زاینده‌رود، از یک سو ریشه در خشکسالی معمول در کشور و از سوی دیگر ریشه در نحوه نگرش به مسائل ملی و کلان در عرصه آب به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات جهان در قرن حاضر و قرون آینده دارد.
 روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و ضرورت تدبیر در نحوه مصرف منابع درآمدی، ابراز امیدواری کرد که با وجود عزم و اراده ملی در حل مشکلات و با توجه به پشتیبانی ارزشمند و اعتماد مقام معظم رهبری به دیپلماسی دولت، گشایش در عرصه‌های گوناگون کشور قابل پیش‌بینی است.
 روحانی با اشاره به پیشرفت‌های مناسبی که پس از استقرار دولت در شناسایی مشکلات اساسی حاصل شده و قدم‌های صحیح و مثبتی که با تلاش شبانه روزی و درایت گروه مذاکره‌کننده برداشته شده است، اظهار داشت: امیدوارم در سال جاری و خصوصا در سال 1393 با تنظیم بودجه‌ای منطقی، متوازن و واقعی، به کمک نمایندگان محترم مجلس، در حل بسیاری از مشکلات توفیق حاصل شود.
رئیس جمهور افزود: این امر افق‌های جدیدی را در عرصه پشتیبانی دولت از فعالیت‌های عمرانی مورد نیاز مناطق مختلف کشور پیش چشم می‌گشاید و موجبات رفع مشکلات مردم را بیش از پیش فراهم می‌نماید.
رئیس جمهور اظهار داشت: همه فعالیت‌های دولت بدون نقص نیست، اما وقتی حجم بدهی‌های دولت گذشته به بانک‌ها و بخش‌های خصوصی و پیمانکاران بر اساس بررسی های مجلس شورای اسلامی، بیش از 180 هزار میلیارد تومان است، باید برای همراهی با دولت در حل مشکلات پیشگام بود و زمینه‌های حل مشکلات را در حد مقدور فراهم نمود.
در این جلسه که اولین نشست از سلسله دیدارهای رییس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، نمایندگان شهرستان های شهرضا، نجف‌آباد، مبارکه، لنجان، سمیرم، گلپایگان، شاهین‌شهر، فریدن، نایین، نطنز، اصفهان، اردستان، فلاورجان، کاشان و ارامنه جنوب کشور، مطالبی از مشکلات حوزه انتخابیه و بعضا برخی از مسائل عمومی کشور را با رئیس‌جمهور مطرح ساختند.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری

 

رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان استان خراسان شمالی در تاریخ 1391/7/23 مطالب ارزشمندی حول محور «سبک زندگی» ایراد فرمودند. در ادامه این رهنمودهای حکیمانه را می خوانید.

 

چرا باید به «سبک زندگی» اهمیت داد؟

يكى از ابعاد پيشرفت با مفهوم اسلامى عبارت است از سبك زندگى كردن، رفتار اجتماعى، شيوه‌ى زيستن - اينها عبارةٌ اخراى يكديگر است - اين يك بُعد مهم است؛ اين موضوع را مي خواهيم امروز يك قدرى بحث كنيم. ما اگر از منظر معنويت نگاه كنيم - كه هدف انسان، رستگارى و فلاح و نجاح است - بايد به سبك زندگى اهميت دهيم؛ اگر به معنويت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشيم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنيت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبك زندگى مهم است. بنابراين مسئله، مسئله‌ى اساسى و مهمى است.

 
سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن اسلامی است

ما اگر پيشرفت همه‌جانبه را به معناى تمدن‌سازى نوين اسلامى بگيريم - بالاخره يك مصداق عينى و خارجى براى پيشرفت با مفهوم اسلامى وجود دارد؛ اين جور بگویيم كه هدف ملت ايران و هدف انقلاب اسلامى، ايجاد يك تمدن نوين اسلامى است؛ اين محاسبه‌ى درستى است - اين تمدن نوين دو بخش دارد: يك بخش، بخش ابزارى است؛ يك بخش ديگر، بخش متنى و اصلى و اساسى است. به هر دو بخش بايد رسيد.

آن بخش ابزارى چيست؟ بخش ابزارى عبارت است از همين ارزشهایى كه ما امروز به عنوان پيشرفت كشور مطرح مي كنيم: علم، اختراع، صنعت، سياست، اقتصاد، اقتدار سياسى و نظامى، اعتبار بين‌المللى، تبليغ و ابزارهاى تبليغ؛ اينها همه بخش ابزارى تمدن است؛ وسيله است. البته ما در اين بخش در كشور پيشرفت خوبى داشته‌ايم. كارهاى زياد و خوبى شده است؛ هم در زمينه‌ى سياست، هم در زمينه‌ى مسائل علمى، هم در زمينه‌ى مسائل اجتماعى، هم در زمينه‌ى اختراعات - كه شما حالا اينجا نمونه‌اش را ملاحظه كرديد و اين جوان عزيز براى ما شرح دادند - و از اين قبيل، الى ماشاءاللّه در سرتاسر كشور انجام گرفته است. در بخش ابزارى، على‌رغم فشارها و تهديدها و تحريمها و اين چيزها، پيشرفت كشور خوب بوده است.

 اما بخش حقيقى، آن چيزهایى است كه متن زندگى ما را تشكيل مي دهد؛ كه همان سبك زندگى است كه عرض كرديم. اين، بخش حقيقى و اصلى تمدن است؛ مثل مسئله‌ى خانواده، سبك ازدواج، نوع مسكن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراك، نوع آشپزى، تفريحات، مسئله‌ى خط، مسئله‌ى زبان، مسئله‌ى كسب و كار، رفتار ما در محل كار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعاليت سياسى، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌اى كه در اختيار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئيس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پليس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهاى ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بيگانه؛ اينها آن بخشهاى اصلى تمدن است، كه متن زندگى انسان است.


 
باید آسیب‌شناسی كنیم چرا در بخش سبك زندگی پیشرفت نكردیم

در انقلاب، در اين بخش، پيشرفت ما چشمگير نيست؛ در اين زمينه، ما مثل بخش اول حركت نكرديم، پيشرفت نكرديم. خب، بايد آسيب‌شناسى كنيم؛ چرا ما در اين بخش پيشرفت نكرديم؟

بنابراين بايد آسيب‌شناسى كنيم؛ يعنى توجه به آسيبهائى كه در اين زمينه وجود دارد و جستجو از علل اين آسيبها. البته ما اينجا نمي خواهيم مسئله را تمام‌شده فرض كنيم؛ فهرستى مطرح مي كنيم: چرا فرهنگ كار جمعى در جامعه‌ى ما ضعيف است؟ اين يك آسيب است. با اين كه كار جمعى را غربى‌ها به اسم خودشان ثبت كرده‌اند، اما اسلام خيلى قبل از اينها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، يا: «و اعتصموا بحبل اللّه جميعا». يعنى حتّى اعتصام به حبل‌اللّه هم بايد دسته‌جمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا».

چرا در برخى از بخشهاى كشورمان طلاق زياد است؟ چرا در برخى از بخشهاى كشورمان روى آوردن جوانها به مواد مخدر زياد است؟ چرا در روابط همسايگى‌مان رعايتهاى لازم را نمي كنيم؟ چرا صله‌ى رحم در بين ما ضعيف است؟ چرا در زمينه‌ى فرهنگ رانندگى در خيابان، ما مردمان منضبطى به طور كامل نيستيم؟ اين آسيب است. رفت‌وآمد در خيابان، يكى از مسائل ماست؛ مسئله‌ى كوچكى هم نيست، مسئله‌ى اساسى است. آپارتمان‌نشينى چقدر براى ما ضرورى است؟ چقدر درست است؟ چه الزاماتى دارد كه بايد آنها را رعايت كرد؟ چقدر آن الزامات را رعايت مي كنيم؟ الگوى تفريح سالم چيست؟ نوع معمارى در جامعه‌ى ما چگونه است؟

ببينيد چقدر اين مسائل متنوع و فراگيرِ همه‌ى بخشهاى زندگى، داخل در اين مقوله‌ى سبك زندگى است؛ در اين بخش اصلى و حقيقى و واقعى تمدن، كه رفتارهاى ماست. چقدر نوع معمارى كنونى ما متناسب با نيازهاى ماست؟ چقدر عقلانى و منطقى است؟ طراحى لباسمان چطور؟ مسئله‌ى آرايش در بين مردان و زنان چطور؟ چقدر درست است؟ چقدر مفيد است؟

آيا ما در بازار، در ادارات، در معاشرتهاى روزانه، به همديگر به طور كامل راست مي گوئيم؟ در بين ما دروغ چقدر رواج دارد؟ چرا پشت سر يكديگر حرف مي زنيم؟ بعضى‌ها با داشتن توان كار، از كار مي گريزند؛ علت كارگريزى چيست؟ در محيط اجتماعى، برخى‌ها پرخاشگرى‌هاى بى‌مورد مي كنند؛ علت پرخاشگرى و بى‌صبرى و نابردبارى در ميان بعضى از ماها چيست؟ حقوق افراد را چقدر مراعات مي كنيم؟ در رسانه‌ها چقدر مراعات مي شود؟

در اينترنت چقدر مراعات مي شود؟ چقدر به قانون احترام مي كنيم؟ علت قانون‌گريزى - كه يك بيمارى خطرناكى است - در برخى از مردم چيست؟ وجدان كارى در جامعه چقدر وجود دارد؟ انضباط اجتماعى در جامعه چقدر وجود دارد؟ محكم‌كارى در توليد چقدر وجود دارد؟ توليد كيفى در بخشهاى مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ چرا برخى از حرفهاى خوب، نظرهاى خوب، ايده‌هاى خوب، در حد رؤيا و حرف باقى ميماند؟ كه ديديد اشاره كردند. چرا به ما مي گويند كه ساعات مفيد كار در دستگاه‌هاى ادارى ما كم است؟ هشت ساعت كار بايد به قدر هشت ساعت فايده داشته باشد؛ چرا به قدر يك ساعت يا نيم ساعت يا دو ساعت؟ مشكل كجاست؟

چرا در بين بسيارى از مردم ما مصرف‌گرائى رواج دارد؟ آيا مصرف‌گرائى افتخار است؟ مصرف‌گرائى يعنى اين كه ما هرچه گير مى‌آوريم، صرف امورى كنيم كه جزو ضروريات زندگى ما نيست. چه كنيم كه ريشه‌ى ربا در جامعه قطع شود؟ چه كنيم كه حق همسر - حق زن، حق شوهر - حق فرزندان رعايت شود؟ چه كنيم كه طلاق و فروپاشى خانواده، آن چنان كه در غرب رائج است، در بين ما رواج پيدا نكند؟ چه كنيم كه زن در جامعه‌ى ما، هم كرامتش حفظ شود و عزت خانوادگى‌اش محفوظ بماند، هم بتواند وظائف اجتماعى‌اش را انجام دهد، هم حقوق اجتماعى و خانوادگى‌اش محفوظ بماند؟ چه كنيم كه زن مجبور نباشد بين اين چند تا، يكى‌اش را انتخاب كند؟ اينها جزو مسائل اساسى ماست.

حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چيست؟ من اشاره كردم؛ يك تصميمِ زمان‌دار و نياز به زمان و مقطعى را انتخاب كرديم، گرفتيم، بعد زمانش يادمان رفت! مثلاً فرض كنيد به شما بگويند آقا اين شير آب را يك ساعت باز كنيد. بعد شما شير را باز كنى و بروى! ماها رفتيم، غافل شديم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش مي دهند كه آقا جامعه‌ى ما در آينده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پير خواهد شد؛ اين چهره‌ى جوانى كه امروز جامعه‌ى ايرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟ چرا در بعضى از شهرهاى بزرگ، خانه‌هاى مجردى وجود دارد؟ اين بيمارى غربى چگونه در جامعه‌ى ما نفوذ كرده است؟ تجمل‌گرائى چيست؟ بد است؟ خوب است؟ چقدرش بد است؟ چقدرش خوب است؟ چه كار كنيم كه از حد خوب فراتر نرود، به حد بد نرسد؟ اينها بخشهاى گوناگونى از مسائل سبك زندگى است، و ده‌ها مسئله از اين قبيل وجود دارد؛ كه بعضى از اينهائى كه من گفتم، مهمتر است. اين يك فهرستى است از آن چيزهائى كه متن تمدن را تشكيل ميدهد. قضاوت درباره‌ى يك تمدن، مبتنى بر اينهاست.

نمي شود يک تمدن را به صرف اين كه ماشين دارد، صنعت دارد، ثروت دارد، قضاوت كرد و تحسين كرد؛ در حالى كه در داخل آن، اين مشكلات فراوان، سراسر جامعه و زندگى مردم را فرا گرفته. اصل اينهاست؛ آنها ابزارى است براى اين كه اين بخش تأمين شود، تا مردم احساس آسايش كنند، با اميد زندگى كنند، با امنيت زندگى كنند، پيش بروند، حركت كنند، تعالى انسانىِ مطلوب پيدا كنند.

 

 


سبک زندگی تابع تفسیرمان از زندگی است

رفتار اجتماعى و سبك زندگى، تابع تفسير ما از زندگى است: هدف زندگى چيست؟ هر هدفى كه ما براى زندگى معين كنيم، براى خودمان ترسيم كنيم، به طور طبيعى، متناسب با خود، يك سبك زندگى به ما پيشنهاد ميشود. يك نقطه‌ى اصلى وجود دارد و آن، ايمان است. يك هدفى را بايد ترسيم كنيم - هدف زندگى را - به آن ايمان پيدا كنيم. بدون ايمان، پيشرفت در اين بخشها امكان‌پذير نيست؛ كارِ درست انجام نميگيرد. حالا آن چيزى كه به آن ايمان داريم، ميتواند ليبراليسم باشد، مي تواند كاپيتاليسم باشد، مي تواند كمونيسم باشد، مي تواند فاشيسم باشد، مي تواند هم توحيد ناب باشد؛ بالاخره به يك چيزى بايد ايمان داشت، اعتقاد داشت، به دنبال اين ايمان و اعتقاد پيش رفت. مسئله‌ى ايمان، مهم است. ايمان به يك اصل، ايمان به يك لنگرگاه اصلى اعتقاد؛ يك چنين ايمانى بايد وجود داشته باشد. بر اساس اين ايمان، سبك زندگى انتخاب خواهد شد.


 
تقلید از غرب جز ضرر و فاجعه چیزی به بار نمی‌آورد

براى ساختن اين بخش از تمدن نوين اسلامى، بشدت بايد از تقليد پرهيز كنيم؛ تقليد از آن كسانى كه سعى دارند روشهاى زندگى و سبك و سلوك زندگى را به ملتها تحميل كنند. امروز مظهر كامل و تنها مظهر اين زورگوئى و تحميل، تمدن غربى است. نه اين كه ما بناى دشمنى با غرب و ستيزه‌گرى با غرب داشته باشيم - اين حرف، ناشى از بررسى است - ستيزه‌گرى و دشمنىِ احساساتى نيست. بعضى به مجرد اينكه اسم غرب و تمدن غرب و شيوه‌هاى غرب و توطئه‌ى غرب و دشمنى غرب مى‌آيد، حمل مي كنند بر غرب‌ستيزى: آقا، شماها با غرب دشمنيد. نه، ما با غرب پدركشتگىِ آن چنانى نداريم - البته پدركشتگى داريم! - غرض نداريم. اين حرف، بررسى‌شده است.

 تقليد از غرب براى كشورهائى كه اين تقليد را براى خودشان روا دانستند و عمل كردند، جز ضرر و فاجعه به بار نياورده؛ حتّى آن كشورهائى كه به ظاهر به صنعتى و اختراعى و ثروتى هم رسيدند، اما مقلد بودند. علت اين است كه فرهنگ غرب، يك فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودكننده‌ى فرهنگهاست. هرجا غربى‌ها وارد شدند، فرهنگهاى بومى را نابود كردند، بنيانهاى اساسىِ اجتماعى را از بين بردند؛ تا آنجائى كه توانستند، تاريخ ملتها را تغيير دادند، زبان آنها را تغيير دادند، خط آنها را تغيير دادند. هر جا انگليس‌ها وارد شدند، زبان مردم بومى را تبديل كردند به انگليسى؛ اگر زبان رقيبى وجود داشت، آن را از بين بردند.


 
باطن فرهنگ غربی، سبک زندگی مادی شهوت‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت است

يكى از خصوصيات فرهنگ غربى، عادى‌سازى گناه است؛ گناه‌هاى جنسى را عادى ميكنند. امروز اين وضعيت در خود غرب به فضاحت كشيده شده؛ اول در انگليس، بعد هم در بعضى از كشورهاى ديگر و آمريكا. اين گناه بزرگِ همجنس‌بازى شده يك ارزش! به فلان سياستمدار اعتراض مي كنند كه چرا او با همجنس‌بازى مخالف است، يا با همجنس‌بازها مخالف است! ببينيد انحطاط اخلاقى به كجا مي رسد. اين، فرهنگ غربى است. همچنين فروپاشى خانواده، گسترش مشروبات الكلى، گسترش مواد مخدر.

 من سالها پيش - در دهه‌ى 30 و 40 - در منطقه‌ى جنوب خراسان، بزرگان و افراد صاحب فكر و پيرمردهائى را ديدم كه يادشان بود كه انگليس‌ها چگونه ترياك را با شيوه‌هاى مخصوصى در بين مردم رائج مي كردند؛ والّا مردم ترياك كشيدن بلد نبودند؛ اين چيزها وجود نداشت. اين افراد يادشان بود، سراغ مي دادند و خصوصياتش را مي گفتند. با همين روشها بود كه مواد مخدر بتدريج در داخل كشور توسعه پيدا كرد. فرهنگ غربى اين جورى است.

 فرهنگ غربى فقط هواپيما و وسائل آسايش زندگى و وسائل سرعت و سهولت نيست؛ اينها ظواهر فرهنگ غربى است، كه تعيين‌كننده نيست؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از همان سبك زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هويت‌زدا و ضد معنويت و دشمن معنويت. شرط رسيدن به تمدن اسلامىِ نوين در درجه‌ى اول اين است كه از تقليد غربى پرهيز شود. ما متأسفانه در طول سالهاى متمادى، يك چيزهائى را عادت كرده‌ايم تقليد كنيم.

 بنده طرفدار اين نيستم كه حالا در مورد لباس، در مورد مسكن، در مورد ساير چيزها، يكباره يك حركت جمعى و عمومى انجام بگيرد؛ نه، اين كارها بايد به تدريج انجام بگيرد؛ دستورى هم نيست؛ اينها فرهنگ‌سازى لازم دارد. همان طور كه گفتم، كار نخبگان است، كار فرهنگ‌سازان است. و شما جوانها بايد خودتان را براى اين آماده كنيد؛ اين، رسالت اصلى است.

منبع:

نشریه ی صالحین (شجره طیبه)

 

 


نوشته شده در تاريخ جمعه 12 مهر 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

روحانی در مراسم رژه ۳۱ شهریور:
 
 
برای مذاکره بدون پیش‌شرط با غرب آماده‌ایم/ نیروهای مسلح ایران عامل ثبات در منطقه‌اند
رئیس‌جمهور گفت: ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ملت ایران مورد تجاوز قرار گرفته است.جنگ ۸ ساله در ماه حرام و در ماه ذی‌القعده به ما تحمیل شد.
بسیج- سرویس سیاسی: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی گفت: امام خمینی (ره) ایمان، اعتقاد و ایستادگی‌اش در برابر متجاوز را به همه ما آموخت.

وی ادامه داد: به همه شهیدان، جانبازان، آزادگان درود و سلام تقدیم می‌کنم که هرچه داریم از استقلال، تمامیت ارضی، عزت و سربلندی از فداکاری آنهاست. باید احترام خود را به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که صبر و استقامت و ایستادگی‌شان برای همه ما درس‌آموز بوده و است، تقدیم کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: احترام و سلاممان به ارتش قهرمان که با تجاوز 31 شهریور 1359 در کمتر از 24 ساعت، با 140  فروند هواپیمای جنگنده و با ماموریت این جنگنده‌ها در خاک متجاوز، لرزه بر اندام صدامیان افکند و اولین درس را به متجاوز آموختند. آنها با این کار به متجاوزان ثابت کردند اینجا ایران است. سرزمین شیران است.

روحانی تاکید کرد: درود به نیروی زمینی ارتش، درود به هوانیروز که در همان روزهای اولیه در برابر نیروهای متجاوز، در برابر نیروهای زرهی ایستادگی کرد و سدی بود برای دفاع از کشور و جلوگیری از ادامه تجاوز، درود ما به نیروی دریایی ارتش که در همان ماه‌های اولیه توانست دشمن را در دریا برای همیشه سرکوب کند.

وی ادمه داد: سلام و درود ما به قهرمانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که علیرغم مشکلات لجستیکی، کمبود نفر و امکانات، با ایمان و با اعتقاد به وطن‌دوستی‌شان به صحنه نبرد شتافتند و حماسه‌های بزرگ را آفریدند. سلام بر نیروی انتظامی، ژاندارمری و شهربانی دیروز و همه رزمندگانی که در صحنه نبرد سینه را در برابر دشمن سپر کردند.

رئیس‌جمهور افزود: سلام و درود ما به بسیج دلاور و خط‌شکن؛ که با فریادش، ایستادگی‌اش و ایمانش و مقاومتش راه پیروزی و فتح پیاپی را بر روی ملت ایران گشود. سلام بر عشایر قهرمان که در آن دوران همواره مدافع بزرگ سرزمین ایران بوده و هستند. سلام و درود ما به همه آنهایی که در دفاع 8 ساله متجاوزان را سرکوب کردند و شرف، عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند. 

روحانی تصریح کرد: ما روز پایان جنگ یعنی روز فتح نهایی را جشن نگرفته‌ایم. ما روز آغاز جنگ و اولین هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ملت ایران مورد تجاوز قرار گرفته است. ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم مردمی که در سالهای اولیه انقلاب به فکر ساماندهی کشور بوده‌اند و ارتش و سپاهی که در آن روز آمادگی‌های لازم را برای یک نبرد کلاسیک نداشته‌اند و مردمی که با آماده کردن کودکانشان و جوانانشان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفته بودند و حجاجی که در فرودگاه عازم زیارت خانه خدا بودند، این تجاوز در ماه حرام و در ماه ذی‌القعده به ما تحمیل شد.

وی با بیان اینکه حوادث 8 سال دفاع مقدس را باید یکبار هم دشمنان و هم ما بازخوانی کنیم، افزود: دشمنان بازخوانی کنند که فکر کرده‌اند با تحریک یک دیکتاتور و با حمایت‌های مالی و نظامی می‌توانند یک انقلاب بزرگ مردمی و دینی را از پای در بیاورند. بازخوانی کنند که آن همه امکانات، پول و حمایت سیاسی و اطلاعاتی و حتی شیمیایی و سلاح‌های ممنوعه دشمن به کجا رسید.

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که آیا به اهداف شومشان دست یافته‌اند و توانستند ملت بزرگ ایران را به تسلیم وادار کنند، اظهار داشت: آیا آنها توانستند یک سانتیمتر مربع از سرزمین ما را در اشغال نگاه دارند؟ آیا توانستند انقلاب و مسیر انقلابی ما را منحرف کنند؟ اگرچه خسارات مالی و جانی فراوانی را نه تنها بر ملت ایران که بر ملت عراق نیز تحمیل کردند، اما به هیچ یک از اهدافشان دست نیافتند.

روحانی با بیان اینکه دشمنان در این بازخوانی باید بدانند که ملت ایران و نیروهای مسلح اهل جنگ، تجاوز و حمله به سرزمین دیگران نیست، تصریح کرد: هدف نیروهای مسلح سلطه‌ و استعمارگری در منطقه نیست، اما در عین حال در برابر تجاوز متجاوزین مسامحه را به خود راه نخواهد داد و با همه توان از استقلال و شرف کشور و انقلاب و نظامش با جان و دل دفاع خواهد کرد.

به گفته روحانی، بازخوانی 8 سال دفاع مقدس برای ما نیز لازم است؛ 8 سال ایستادگی، پیروزی نه در برابر یک ارتش که در برابر قدرت‌های جهانی چگونه اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایمان، اعتقاد، معنویت، ارتباط وسیع میان مردم، رهبری و ولایت فقیه، هماهنگی، همدلی، برادری در میان نیروهای مسلح، ابتکار و از همه مهمتر پیوستگی مردم و نیروهای مسلح، اعتماد مردم و ایستادگی آنان در کنار نیروهای مسلح نمونه بارز این اتحاد و وحدت در چهره مصمم بسیج نیز ظاهر شد.

روحانی با طرح این پرسش که باید بازخوانی کنیم که چرا پیروز 8 سال ایستادگی بودیم، گفت: به خاطر روحیه ایثار ما پیروز میدان بودیم. ایثار و ایثارگری گرچه تبلورش در 8 سال دفاع مقدس بود، اما امروز نیز بیش از هر زمان به این روحیه نیازمندیم؛ ایثارگری یعنی شرکت مسئولانه در رسالت‌های ملی و اجتماعی، ایستادگی یعنی ترجیح دادن دیگران بر خود، ایثار یعنی از جان مایه گذاشتن برای ارزشها و ایستادگی و فداکاری برای اجرای فرمانی که ریشه آن فرمان را اطاعت از دین، پیامبر و اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی‌الامرمنکم می‌دانیم و می‌بینیم.

وی با بیان اینکه امروز از هر زمان دیگر نیازمند همان روحیه ایثار هستیم، به تشریح معنای ایثار پرداخت و گفت: ایثار یعنی منافع ملی و منافع مردم و مطالبات آنان را بر خواست فردی، شخصی، خانوادگی و بخشی ترجیح دهیم. این همان ایثارگری است که همواره به آن نیاز داشتیم و خواهیم داشت.

"باید بازخوانی کنیم 8 سال دفاع مقدس را و در برابر دلاوری‌ها، ایستادگی‌ها و استقامت همه نیروهای مسلح سر فرود بیاوریم و به دنیا اعلام کنیم ارتش ما برخلاف برخی ارتش‌های منطقه و نیروهای مسلح ما بر خلاف برخی نیروهای مسلح منطقه مردم‌سالار است و هیچگاه در امور سیاسی مداخله نکرده و همواره خودش را در برابر ولایت و در برابر خواست مردم تسلیم یافته است".

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این سی و چندسال هیچگاه در کشور ما حکومت و دولت نظامی نبوده و این از افتخارات نیروهای مسلح این سرزمین است، گفت: کشورهای منطقه از شمال آفریقایش تا آسیا و خاورمیانه‌اش درس مردم‌سالاری را از نیروهای مسلح ایران بیاموزند. کشور ما یک کشور انقلابی است که حاکمیتش از آن مردم است و نیاز به جنگ و تجاوز ندارد. نفوذ ما نیز در منطقه نفوذ فرهنگی و گفتمانی است.

روحانی با یادآوری عدم تجاوزگری ایران در 200 سال گذشته به هیچ‌یک از کشورها تصریح کرد: امروز نیز در دوران انقلاب اسلامی نیروهای مسلح این سرزمین و نظام آغاز‌گر هیچ تجاوزی در منطقه نخواهند بود، اما همواره مدافعی قوی و قهرمان در برابر متجاوزین بوده و خواهد بود و همیشه تجاوزگر را از تجاوز پشیمان خواهد کرد.

وی خطاب به دشمنان این ملت گفت: برگردید و نگاه کنید که متجاوزین 31 شهریور و دیکتاتور متجاوزش کجایند و به کجا رسیده‌اند و حامیانشان کجا هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قهرمانان ما با پای‌مردی و ایستادگی‌شان روز‌به‌روز بر عزت خود و ملت این سرزمین افزودند، اظهار داشت: آنهایی که به متجاوز کمک می‌کنند دیر یا زود اثر آن را در زندگی خود باید ببینند؛ اثر تجاوز صدامیان به خاک دیگران بعد از 8 سال دفاع مقدس. آن‌هایی که صدامیان را یاری کرده بودند، چه شدند؟

روحانی با یادآوری آثاری که امروز در منطقه از سوی تروریست‌ها بر جای مانده، گفت: همان‌هایی که این تروریست‌ها را خلق کردند و به وجود آوردند، امروز باید آثار شوم عمل ناصالح و متجاوزانه خود را در سراسر این منطقه و یا حتی در دورتر از این منطقه ببینند و شاهد باشند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی عامل ثبات این منطقه خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران و نیروهای مسلح آن برای همسایگان و دیگران تهدید نیست، تصریح کرد: آنهایی برای منطقه تهدیدند که همه مقررات بین‌المللی را زیرپا گذاشته‌اند. رژیمی برای منطقه تهدید است که تمام معاهدات بین‌المللی در زمینه سلاح‌های کشتارجمعی را زیرپا گذاشته و انباشتی از انواع سلاح‌های شیمیایی و هسته‌‌ای را برای تهدید دیگران ذخیره کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نیروهای مسلح این سرزمین البته که قدرتمندند، اما قدرتشان برای بازدارندگی و دفاع است و نه چیز دیگر؛ ما اساسا با جنگ مخالفیم و خود قربانی جنگ و تجاوزیم. می‌دانیم که جنگ خسارت‌بار است، البته به همان نسبت دفاع در برابر تجاوز لازم، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

روحانی خطاب به جنگ‌افروزان گفت: به تمام جنگ‌افروزان اعلام می‌کنیم که در پی جنگ جدید در منطقه ما نباشند که به دنبالش برای آنها پشیمانی خواهد داشت. جنگ را باید با منطق، سیاست، همکاری و همدلی کشورهای منطقه خاموش کرد.

وی با بیان اینکه ما طرفدار خواست ملت‌ها و از جمله خواست ملت سوریه هستیم، اظهار داشت: معتقدیم همه باید تلاش کنیم که جنگ داخلی در سوریه تمام شود و تروریست‌ها در منطقه تقویت نشوند. همه باید تلاش کنیم که گروه‌های معارض سوری با دولت سوریه پای میز مذاکره بنشینند. ما به دنبال تحقق نظر مردم و مطالباتشان در آن کشور هستیم و از همگان می‌خواهیم که با رویکرد توسعه جنگ به سوریه و منطقه نگاه نکنند.

رئیس‌جمهور خطاب به جهانیان گفت: ایران کشوری بزرگ، متمدن، انقلابی و قدرتمند است. با این کشور و ملت با زبان زور و تهدید حرف نزنید. جنگ و دیپلماسی مفهومی در کنار هم ندارند و هیچ ملت منطقی و آزاده‌ای بر روی یک میز، جنگ و دیپلماسی را نمی‌پذیرد.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

عکس احمدی نژاد و مادر چاوز از کجا آمده ؟
 
 این عکس از کجا آمده ؟

ماجرای عکس دلداری احمدی نزاد به مادر چاوز جنجالی ترین بحث این یکی دوروزه است. عکسی که بعضی داخلی ها مدعی اند مونتاژ است و خبرگزاری های خارجی می گویند از کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا دریافت کرده اند.
انتشار عکس و فیلمی که احمدی نژاد را در حال دلداری به مادر هوگوچاوز نشان می دهد، حالا  از پرحاشیه ترین خبرهای روز است. تصویری که امروز به عکس روز سایت Euronews  تبدیل شده و در داخل کشور هم با واکنشهای متفاوتی روبه رو شده است.
 
 
وقتی احمدی نژاد گیر افتاد
 
اولین واکنش به انتشار این تصاویر همان طور که انتظار می رفت از رسانه های دولتی بود. سایت «شبکه ایران» که سایت اینترنتی روزنامه دولتی «ایران» هم هست، با انتشار گزارش تصویری از روبه رو شدن احمدی نژاد با زنان در کشورهای مختلف، عکس جنجالی را حاصل از جواب ندادن «شگرد همیشگی احمدی نزاد» دانست :«دکتر احمدی نژاد همواره برای اعراض از دست دادن با زنان خارجی که با آداب اسلامی و ملی ایرانیان آشنا نیستند؛ از شگردی شناخته شده استفاده می کند که همان بالا آوردن دو دست به نشانه احترام است.در تصویر منتشر شده از برخورد رئیس جمهور با مادر هوگوچاوز نیز روشن است که رئیس جمهور همچون گذشته دستان خود را به نشانه احترام بالا آورده است اما این بار شگرد همیشگی دکتر احمدی نژاد با موفقیت روبرو نبوده و مادر داغدار چاوز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر است، ناگهان دستان خود را بر روی دستان رئیس جمهور می گذارد ...»
 
 
 
وقتی فتوشاپ یک سایت را به معذرت خواهی وادار کرد
 
همزمان با انتشار این تصویر، یکی دوسایت خبری دیگر با انتشار عکسی دیگر مدعی شدند «دختر چاوز در آغوش احمدی نزاد» است. عکسی که البته بلافاصله جعلی بودن انتساب آن به دختر چاوز مشخص شد و خیلی راحت می شد متوجه شد که این عکس در یکی از سفرهای داخلی احمدی نژاد در بهمن ماه امسال گرفته شده و شخص مورد ادعا، پسری ایرانی است و نه یکی از دختران هوگو چاوز.
 
 
 
 
از سوی دیگر یک سایت خبری هم با انتشار گزارشی مفصل، مدعی شد عکس منتشر شده از احمدی نژاد فتوشاپی و جعلی بوده و عکس اصلی متعلق به پیرمردی دیگر است و نه مادر چاوز.
نویسنده گزارش این سایت خبری در پایان با اطمینان کامل از فتوشاپی بودن عکس جنجالی منتشر شده، از رئیس جمهور عذرخواهی کرده و می نویسد: « اخلاق و آداب اسلامی و رسانه ای حکم می کند به خاطر انتشار این تصویر جعلی، به سهم خود (به عنوان یکی از سایت های منتشرکننده) از آقای احمدی نژاد رییس جمهور ، جداً عذرخواهی کرده و آرزو داریم خداوند نیز از سر تقصیرات و گناهان ناآگاهانه ما بگذرد و یازی کند تا از این پس نیز، در چنین مواردی که مستقیماً به آبروی انسان ها در میان است، لغزشی نداشته باشیم.»
 
                     
 
ساعتی بعد، همین سایت در خبری فوری، با بیان این که: «نظر یک خبرنگار  بدون ملاحظه سردبیر، تیتر نخست و به عنوان نظر تحریریه  منتشر شده است! » گزارش خود را پس گرفت و اعلام کرد که در صحت عکس شکی ندارد و از پوزش از احمدی نژاد عقب نشیننی می کند.
اما ماجرا با انتشار عکس اصلی پیرمرد موردنظر تمام شد. پیرمردی که درواقع «محمد البرادعی» مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی هسته ای است. کسی که البته در این مراسم هم حضور نداشته است.بلافاصله سایتی دیگر نیز عکس اصلی بوسه البرادعی را منتشر کرد. بوسه ای که البته نه بر احمدی نژاد، بلکه بر صورت علی لاریجانی نشسته است.
 
 
 
وقتی معاون رئیس جمهور تکذیب کرد
 
با بازگشت رئیس جمهور و هیئت همراه از ونزوئلا، خبرنگاران سراغ همراهان رئیس جمهور رفتند تا از آنان راجع به عکس جنجالی بپرسند. بهترین گزینه مصاحبه در این میان البته معاون رئیس جمهور بود که در فیلم موردنظر در کنار احمدی نزاد دیده می شد. روایت حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی از عکس جنجالی را به روایت خبرنگار سایت روزنامه ایران بخوانید:«تمامی روسای جمهور به مادر چاوز تسلیت گفتند، اما مادر پیر چاوز وقتی احمدی نژاد را دید بسیار متاثر شد و بارها گفت: پسرم شما را خیلی دوست داشت و چند بار تاکید کرد شما همانند پسرم هستید.احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت، اما عکس منتشر شده در سایت‌ها و مصافحه صورت گرفته را تکذیب می‌کنم.از آنجایی که بنده و دکتر صالحی شاهد ماجرا بودیم، هنگامیکه مادر چاوز احمدی نژاد را دید به گریه افتاد و رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان رئیس جمهور ایران را در دست گرفت و بر صورت خود نهاد، درعین حال بنده عکس های شیطنت آمیز منتشر شده در سایت ها را تکذیب می‌کنم. البته بنده احتمال شیطنت رسانه‌ها را می‌دادم.دکتر احمدی نژاد با گفتن تسلیت از کنار خانواده چاوز و دختران و داماد چاوز گذشت و تنها در مقابل مادر چاوز برای احترام ایستاد و عکس مورد ادعا مربوط به این ملاقات نیست.»
 
عکس واقعی کدام است ؟
یک جست و جوی ساده در اینترنت، شما را به عکس جنجالی می رساند. عکسی که سایت یاهو به نقل از خبرگزاری رویترز در شرح آن چنین نوشته است:«محمود احمدی‌نژاد(سمت راست) مراتب تسلیت خود را به النا فریاس به مادر هوگو چاوز،رئيس جمهور ونزوئلا در جریان مراسم ترحیم در آکادمی نظامی کاراکاس ابراز می‌دارد. این عکس توسط کاخ میرافلورس(کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا) منتشر شده است. »
 
 
 
 
 
به این ترتیب، خبرگزاری رویترز به عنوان منبع اولیه این عکس، آن را دریافتی از  کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا می داند. عکسی که خبرگزاری «شینهوا» نیز آن را متعلق به همین منبع می داند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

منتظر تکذیب برخی از وزرا هستیم!

بازی فیس بوک با مسئولان ایرانی
 

لازم است یادآوری شود، اگر این اتفاق (انتشار یادداشت توسط هکران در صفحه فیس بوک) در یک بازه زمانی خاص که دارای بار سیاسی بود اتفاق می افتاد تکلیف چه بود؟
خبرگزاری بسیج ــ  سیاسی: کمتر کسی است که در روزهای اخیر، خبر حضور برخی اعضای هیئت دولت یازدهم را فضای مجازی و درشبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر نشنیده باشد. حضوری که در ابتدا انتظار میرفت با تکذیب اعضای هیئت دولت همراه شود، ولی با گذشت زمان نه تنها تکذیبه ای صادر نشد بلکه، با کشیده شدن این خبر در رسانه ملی، بیش از پیش، مهر تاییدی بر صحت انتصاب این صفحات به هیئت دولت یازدهم، زده شد.
 
 
 
اما این مقدمه تمام ماجرا نبود، در چند روز اخیر، انتشار مطالبی توهین آمیز در صفحه فیس‌بوک مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه و سپس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، جنجال دیگری تحت عنوان " هک شدن صفحه فیس بوک وزیر امور خارجه" در رسانه ها آفرید.
 
 
 
پیش از این نیز در یادداشتی دیگر این تذکر به وزرای محترم هیئت دولت یازدهم داده شده بود که بهتر بود، حال که قصد حضور در فضای مجازی را دارند، به جای فعالیت در سایت‌هایی که به تشخیص سایر دستگاه‌های همین نظام مسدود شده اند و مدیران آنان رسما ماهیت صهیونیستی خود را اعلام میکنند، به سایت‌های وطنی و طراحی شده توسط مهندسان ایرانی روی بیاورند تا علاوه بر حمایت از تولید ایرانی، حداقل از امنیت صفحات خود نیز مطمئن باشند. نکته‌ی قابل تذکر پس از انتشار خبر هک شدن صفحه فیس بوک برخی وزرا، این است که باید توجه داشت که این صفحات هک نشده و در اصل مدیریت شده‌اند. آنچه در این میان کاملا واضح است، رصد دقیق صفحات مهم توسط مدیران این سایت است که تا کنون منجر به بسته شدن تعداد زیادی از صفحات حاوی مطالب و محتوای اسلامی، شده است.
 
 
 
لازم است یادآوری شود، اگر این اتفاق (انتشار یادداشت توسط هکران در صفحه فیس بوک) در یک بازه زمانی خاص که دارای بار سیاسی بود اتفاق می افتاد و مطلبی جنجالی از سمت افراد نفوذ کننده بر روی صفحه منتسب به وزار قرار میگرفت تکلیف چه بود؟ در آن وقت آیا کسی مسئولیت چنین جنجالی را برعهده خواهد گرفت؟
 
حال که بهانه حضور در این شبکه‌های اجتماعی، صحبت بی واسطه با مردم است، بهتر نیست اعضای محترم هیئت دولت از خود بپرسند مگر چند نفر از مردم کشور به سایتی فیلتر شده دسترسی دارند که این بزرگواران همچین محلی را برای پیاده سازی ارتباط با مردم یا به قول خودشان دیپلماسی عمومی انتخاب کرده‌اند؟ جدای از پیشنهاد حضور در شبکه‌های اجتماعی وطنی، بهتر نبود هر یک از وزرا سایتی شخصی برای خود ایجاد می‌کرد و در آنجا به صحبت با مردم و پاسخ به سوالات می‌پرداختند تا حضور در شبکه هایی نظیر فیسو بوک که افرادی نیز از فرصت ایجاد شده سو استفاده کرده و در ذیل مطالب منتشره در این صفحات به توهین و بی احترامی نسبت به نظام بپردازند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

فيس بوك و حريم خانواده  facebook

جمع بندی و نتیجه گیری

جنگ نرم، به دلیل ماهیت خود و عدم نیاز به ابزارهای فیزیکی، به دنبال آن است که در مسافت های دورتری از مراکز طراحی کننده، به اجرا درآید.
بسیج –سرویس علمی: چنان که گذشت، شبکه های اجتماعی مجازی، اجتماعات مجازی موجود در فضای سایبر هستند. شکل گیری این شبکه ها از طریق سایت های خبری، وبلاگ های خبری و تحلیلی، گروه های اینترنتی، فضاهای گفت وگوی مجازی (چت روم ها) و حلقه های آشنایان همچون اورکات و یاهو 063 درجه و... هریک فضایی مجازی را ایجاد می کنند که در آن تبادل اخبار و اطلاعات صورت می گیرد. وبلاگ، فیس بوک، توئیتر، فرند فیدز و بالاترین از جمله سایت هایی هستند که قابلیت شبکه سازی وسیعی در اینترنت ایجاد کرده اند. در برخی مواقع، این شبکه ها به عنوان سربازان جدید جنگ نرم دول غربی، اقدامات خود را به فضای واقعی جامعه نیز تسری داده و هماهنگی و سازماندهی بسیاری تجمع های سیاسی و اعتراضی را برضد دولت هدف برعهده می گیرند.
 
همان طور که شاهد بودیم، بخش عمده ای از رخدادهای اعتراضی ایران، طی ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، در فضای سایبر ساماندهی شد. زیر سوال بردن انتخابات و تکرار دروغ بزرگ تقلب در انتخابات، پوشش غیرواقعی خبری اغتشاشات و دعوت به تجمعات غیرقانونی، توهین و فحاشی، دخالت آشکار بعضی سیاستمداران و دولتمردان غربی درامور داخلی ایران و دامن زدن به ناآرامی های موجود، بیانیه نویسی، نامه نگاری، راه اندازی کمپین علیه انقلاب اسلامی به بهانه های مختلف، هدایت، آموزش و تشویق اغتشاشگران برای ایجاد ناامنی و آشوب، هدایت، آموزش و تشویق اندک هواداران داخلی به هنجارشکنی و ایجاد ناامنی در جامعه، هتک حرمت به مسئولان و توده های مختلف مردم و آموزش و تشویق اغتشاش گران برای انجام عملیات تروریستی، به منظور ایجاد ناامنی در کشور، از جمله نمونه های کاربرد شبکه های اجتماعی مجازی علیه کشورمان است. اشاراتی از این دست، از اهمیت این حوزه، جهت فعالیت رسانه ای برای برخورد با نظام های معارض در ادبیات سیاسی آمریکا پرده برمی دارد. برهمین اساس، فضای سایبر یکی از مهم ترین ابزارهای آمریکا در قرن بیست ویکم برای اجرای پروژه های جنگ فرهنگی، رسانه ای، سایبر و همچنین تغییر حکومت در کشورها، به خصوص کشورمان محسوب می گردد.
 
 
 
مقابله با ایجاد و نشر شایعه های برانداز، نادیده انگاشتن شایعات ضعیف و پاسخ غیرمستقیم به آن، مقابله با شایعه وجود شکاف میان جامعه و حاکمیت، پرهیز از تهدیدانگاری بیش از حد در فعالیت نهادهای غیردولتی و گسترش آزادی های مدنی در چارچوب قانون اساسی، همراه با هوشیاری لازم برای اجتناب از تهدیدات احتمالی این نهادها در حوزه های امنیت سیاسی و اجتماعی، قانونمند کردن مقابله با جرایم سایبر و تلفن همراه، افزایش تعامل و هم اندیشی میان کارشناسان وزارتخانه های اطلاعات، فناوری ارتباطات، قوه قضائیه، قوه مقننه و پلیس امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا و حمایت تقنینی و مالی، از تعمیق قدرت نرم نظام در محیطهای مجازی، از جمله راهکارهای مقابله با این تهدیدات است.
 
 
 
پژوهشگربسیجی: رضا محمدي

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی

امروز جهان اسلام به ایران اسلامی و رهبری آن افتخار مي كند

در دنیایی که همه بر این باور بودند که جهان باید وابسته به مارکسیسم یا کاپیتالیسم باشد و ارتباط انسان با آسمان از بین رفته بود، انقلاب اسلامی این تفکرات غلط را از بین برد و حقانیت اسلام ناب را به دنیا ثابت کرد.
بسیج - فرهنگ و هنر: علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما در مراسم اختتامیه هفتمین اردوی بسیجیان رسانه ملی در مجموعه فرهنگی، آموزشی و رفاهی زیباکنار با بیان این که جمهوری اسلامی ایران امروز یک الگوی مهم و تاثیرگذار در عرصه بین الملل است گفت: بعد از فروپاشی شوروی اینگونه تبلیغ می شد که همه چیز به نفع تفکر لیبرالیسم و حاکمیت اندیشه آمریکایی است، ولی جمهوری اسلامی امروز یکی از بزرگترین و موثرترین کشورها در عرصه بین المللی محسوب می شود و دلیل آن هم تمسک به اسلام ناب و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که به لطف خداوند متعال هر روز هم بیشتر می شود و این شکوفایی، عظت و سرافرازی مدال افتخاری است برای جمهوری اسلامی.
 
جعفری در ادامه به برچیده شدن مرزهای اعتقادی در جهان به برکت جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: شاید برخی پادشاهان ایران در دوران های دور بخشی از جغرافیای جهان را تسخیر کرده باشند ولی هیچ گاه موفق نشدند که قلب انسانها را تسخیر کنند و فراموش شدند، لیکن به برکت انقلاب اسلامی، خون سرخ شهدای والامقام، رهبری حکیمانه و داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و در ادامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بصیرت، هوشیاری و همراهی ملت بزرگ ایران، امروز عظمت و سرافرازی غرور آمیزی برای میهن عزیزمان بوجود آمده است و بدون لشگرکشی و تحمیل، مرزهای اعتقادی و آرمانی ایران اسلامی، به وسعت دلهای انسانهای آزاده در سراسر جهان شده است.
 
جعفري خاطر نشان كرد: امروز جهان اسلام به ایران اسلامی و رهبری آن افتخار مي كند و ما این عزت را مديون امام راحل (ره)، شهدا و رهبری عظیم الشان هستیم.
 
وي افزود: در جهان امروز،‌ اگر چه دنياي اسلام با مشكلاتي از جمله عدم اتحاد مسلمین مواجه است، اما به لطف الهی ملت مومن ایران به ویژه بسیجیان بصیر آن و علاقمندان به انقلاب اسلامی در سایر کشورها با اشاره رهبر و مقتدایشان، جهان را متحول خواهند ساخت.
 
رئیس بسیج  صداوسیما در پایان با تاکید بر اینکه نقش بسیج در منطقه بسیار مهم و کلیدی است، گفت: یکی از قدرت های نرمی که در سوریه نقش مهمی را ایفا می کند، بسیج مردمی است.
 
وی افزود:  بسیج مردمی سوریه در  هر زمان و مکانی که نیاز به حضور و تحول بوده با قدرت در میدان حضور داشته است و یکی از دلایلی که سوریه تا به این اندازه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده است، الگو برداری از نظام جمهوری اسلامی ایران در تشکیل و بکارگیری بسیج است.

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

        

جوانی بیست و چند ساله بود تازه ازدواج كرده بود و خدا یك بچه بهش داده بود، دو، سه روز مانده به شهادتش در عملیات والفجر 8 آمد پیش من گفت كه من دیگر نمی‌توانم دوری آقا مهدی را تحمل بكنم. و از تو كه دوست آقا مهدی هستی می‌خواهم كه دعا بكنی و از آقا مهدی بخواهی كه مرا ببرد و همین اتفاق هم در عملیات والفجر 8 با عروجش به ملکوت افتاد. این رابطه هست.خلوص نیت اقا مهدی بود كه شهید كریمِ طریقت را شیفته‌اش كرده بود. طوری كه در وصیتش نوشته بود « اگر شهید شدم مرا پایین پای آقا مهدی دفن كنید.

                                                                                                                                          راوی شهیدسرلشکر احمد کاظمی

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 29 صفحه بعد