شهید کریم طریقت (پایگاه مقاومت) | سایت اصلی

مردم بسیجی وشریف ارومیه اعم از کرد وآذری شیعه وسنی دوش به دوش یکدیگرامروز94/10/15 مسلحانه به میدان آمدندتادر اجتماع اعتراز آمیز خود درخیابان سرداران مقابل مسجد لطفعلیخان علیه حکومت ال سعود باشهادت عالم دینی ورهبرشیعیان عربستان شیخ نمر به دست حکومت آل سعودوهابی تکفیری ودولت آذربایجان که باحمله به نمازگزاران وعزاداران حسینی وکشتار مردم بی دفاع در منطقه نارداران آذربایجان را محکوم وبارهبر انقلاب تجدیدپیمان دوباره واعلام آمادگی تا آخرین قطره خون خود برای ثمر بخشیدن به اهداف انقلاب اسلامی وامام راحل که حامی مستضعفین ودشمن ستمگرو ظالمان است نمودند.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 دی 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

در عملیات کربلای5هنگام ظهر ما از خط برگشته بودیم.ناهار آماده بود به کریم گفتم بیا ناهار رابخوریم بعد نماز بخوان. اوگفت نه نماز میخوانم بعد کریم رفت برای وضو ما مشغول خوردن ناهار بودیم که صدای انفجار چند گلوله کاتیوشاآمد مصطفی موسوی شتابان بیرون دوید کریم رادید که درکنار تانکر آب افتاده ترکش قلبش رانشانه گرفته بود.آری :سردارکریم طریقت معاون فرمانده واحد طرح و عملیات لشکر31عاشورا اینچنین بشهادت رسید

منبع: غلام حسین سفیدگری. ر. ک. فرهنگنامه جاودانه های تاریخ آذربایجان غربی. ص153


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

سالی که بهارش قدم فاطمه باشد

صدهابرکت از کرم فاطمه باشد

امیدکه یک مژده ز صدهاخبرخوش

پیغام فرج درحرم فاطمه باشد

سال فاطمی برهمه شهداوامام ورهبر،

منتقم خون مادرمون بی بی زهرامبارک

 

جبهه فرهنگی سردارشهیدطریقت


نوشته شده در تاريخ شنبه 1 فروردين 1394برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی بر قیمت محصول نفتی تولید داخل ندارد

» سرویس: سياسي - مجلس
 
 
 
 
 

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: قیمت نفت در عرصه جهانی کاهش پیدا کرده است و این کاهش‌ها تاثیری بر قیمت محصولات تولیدی داخلی ندارند و هنوز کاهش قیمت‌ها به سطح قیمت مبتنی بر یارانه داخلی نرسیده و عملا با کاهش قیمت‌های جهانی نفت از سهم یارانه محصولات نفتی کم می‌شود چرا که قیمت این محصولات در کشور پایین‌تر از سطح جهانی است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت قیمت محصولات نفتی در اثر کاهش قیمت‌های جهانی در داخل کشور گفت: در بخش یارانه‌ها چنانچه ما به عنوان یک واردکننده باشیم می‌توان گفت که هزینه‌های دولت در واردات محصولات نفتی کاهش یافته اما چون نیازهای ما عمدتاً در داخل تولید می‌شوند و نفت مازاد را نیز امکان فروش نداریم کاهش قیمت‌ها مزیتی برای ما محسوب نمی‌شود و در واقع از نفت تولید داخل بنزین تولید می‌کنیم نه از نفت جهانی و خرید خارجی‌.

 

وی افزود: به طور طبیعی قیمت محصولات وارداتی با منشأ نفتی در سطح جهانی کاهش می‌یابد و ما نیز ارزان‌تر از بازارهای جهانی می‌خریم اما معمولا در محصولات نفتی واردکننده نیستیم اما در فرایند داخلی نمی‌توان انتظار داشت قیمت محصولات نفتی کاهش یابد و آن هم به دلیل یارانه‌ای است که دولت به آن پرداخت می‌کند اما اگر قیمت نفت به مرز 15 تا 20 دلار برسد می‌توان انتظار داشته باشیم که محصولات نفتی تولید داخل نیز کاهش قیمت داشته باشد.

این عضو کمیسیون تلفیق در مورد تعیین تکلیف خوراک پتروشیمی‌ها در لایحه بدوجه 94 گفت: برای اعلام نظر قطعی در مورد قیمت آن‌ها هنوز زود است اما باید توجه داشته باشیم. ما در قانون تنظیم مقررات مالی دولت که به تازگی در مجلس به تصویب رسیده است فرمولی را برای تعیین قیمت خوراک پتروشیمی تعیین کردیم که آن فرمول تابع قیمت‌های جهانی است و تحت تاثیر افزایش و کاهش‌ها قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و آن فرمول نیز یک فرمول منعطف است که شرایط امروز در آن دیده شده است.

انتهای پیام


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

جعفرزاده ایمن آبادی:

اگر 1+5 به مذاکرات سرعت ندهد قدرت چانه زنی ما بیشتر می شود

» سرویس: سياسي - مجلس
 
 
 
 
 
 
 
 

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر 1+5 به مذاکرات سرعت ندهد قدرت چانه زنی تیم ما بیشتر خواهد شد.

 

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا تاکید کرد: اگر 1+5 سرعت به خرج ندهد مذاکرات دیگر نتیجه نخواهد داشت و ما کارهایی که بخواهیم انجام خواهیم داد، در واقع مذاکرات برای ما حالت تشریفاتی خواهد گرفت و قدرت چانه زنی ما را بیشتر خواهد شد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آن‌ها به خیال خام خود می خواستند با تحریم ها ملت ایران را به زانو دربیاورند اما انسجام ملی به وجود آمد و باعث شد اقتصاد مقاوتی از سوی رهبری تعیین شود و در مجموع شرایطی به وجود آمد که کشور بهتر ساخته شود.

 

او ادامه داد: اگر اینها عاقل بودند و ما را رها می کردند به ضرر ما بود، همین تحریم ها باعث شد که ترتیبی بیاندیشیم که به منابع پایدار درآمدی برسیم، به اعتقاد من اتفاقات بسیار خوبی افتاد گرچه یکی دو سال سخت را پشت سر گذاشتیم. شرایط خوبی به وجود آمد و کشور از باب این تحریم ها بیمه خواهد شد.

 

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار کرد: آن‌ها بعد از اینکه دیدند تحریم ها به نتیجه ای نمی رسند خواستند قیمت نفت را پایین بیاورند این مسئله نیز باعث شد اتفاقات خوبی در بودجه بیفتد.

 

انتهای پیام


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

جعفری در گفت‌وگو با ایسنا:

اهانت به پیامبر (ص) یک مساله حساب شده از سوی غرب است

» سرویس: سياسي - مجلس
 
 
 
 
 

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: توهین و اهانت به ساحت پیامبر (ص) یک مساله حساب شده است و نشان می‌دهد غرب تا چه اندازه رسوا بوده و از دوگانگی در آزادی اندیشه رنج می‌برد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با محکوم کردن نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر (ص)، گفت: واقعیت این است که تمدن مصنوعی و ساختگی غرب می‌خواهد هژمونی خود را به هر صورتی که شده حفظ کند.

وی تصریح کرد: غرب دچار محافظه‌کاری بسیار شدید و افسانه‌ای شده و می‌خواهد با قدرت و ثروت و هر آنچه که دارد شرایط خود را به عنوان برتر بودن حفظ کند اما اکنون متوجه شده‌اند که تمدن غربی همانند درختی است که از درون پوسیده است.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه تنها تمدن اسلامی است که با فطرت انسان سازگار است، اظهار کرد: تمدن اسلامی با آموزه‌های دینی و اسلامی با فطرت انسان سازگاری دارد و آنها با این مساله مشکل دارند لذا تمام توطئه‌ها را در این خصوص به کار می‌برند که نشان دهند اسلام‌ساز نیست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: غرب برداشتش این است که اگر با همین روند و آهنگ جمعیتی پیش برود اروپا از آن مسلمانان خواهد بود و آنان این موضوع را زنگ خطری برای خود احساس می‌کنند.

وی تصریح کرد: از همین رو تروریست‌هایی که خود پرورده‌اند را قربانی مجدد قرار می‌دهند در حالیکه این تروریست‌ها ساخته و پرداخته خودشان هستند و به بهانه آن حرکت‌هایی را انجام می‌دهند.

جعفری با بیان اینکه اهانت به مقدس‌ترین بشر تاریخ یعنی پیامبر (ص) یک مساله حساب شده است، اظهار کرد: اهانت به پیامبر به خاطر این است که چراغ فروزان اسلام را خاموش کنند لذا ما یکی از مشکلات‌مان در برخی از کشورهای اسلامی این است که حکام زبون و ذلیلی وجود دارند که برای دوره‌ای حکمرانی دست به هر اقدامی می‌زنند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: در واقع این توهین‌ها نشان می‌دهد که غرب تا چه اندازه رسوا است و از دوگانگی در آزادی اندیشه رنج می‌برد البته اعلامیه حقوق بشر فرانسه برای احترام به بشر بود اما به راحتی به اعتقادات توهین می‌کنند.

انتهای پیام


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

خلبان اسیر داعش: می دانم مرا خواهید کشت
 
در نشریه اختصاصی داعش منتشر شد؛

خلبان اسیر داعش: می دانم مرا خواهید کشت

نشریه داعش ضمن مصاحبه با خلبان اردنی اسیر در اختیار این گروه، عکس جدیدی از وی منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، این عکس در شماره جدید نشریه انگلیسی زبان "دابق" ارگان داعش منتشر شده است. این عکس در کنار مصاحبه نشریه دابق با این خلبان اردنی منتشر شده است.

در این تصویر ستوان دوم خلبان "کساسبه" خلبان اردنی لباس نارنجی رنگ مخصوص زندانیان داعش را برتن کرده است. این لباس از سوی رسانه ها به عنوان لباس اعدام توصیف می شود.

قبل از این گروگان های انگلیسی و آمریکایی در اختیار داعش که سربریده شده بودند نیز این لباس نارنجی رنگ را برتن داشتند.

وی در پاسخ به سؤال ارگان رسانه ای داعش درباره سرنوشت اش پس از پوشیدن این لباس نارنجی رنگ گفت: بله، من را می کُشید.

یک فروند جنگنده اردنی که مشغول بمباران مراکز داعش در سوریه بود؛ روز چهارشنبه گذشته در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه سقوط کرد و داعش خلبان آن را به گروگان گرفت.
 

مصاحبه مجله داعش (دابق) با خلبان اسیر اردنی

این خلبان در مصاحبه با نشریه داعش گفت که هواپیمای وی با اصابت موشک حرارتی روبه رو شد به همین دلیل او تلاش کرد فرود اضطراری کند ولی نهایتاً با چتر نجات به بیرون پرید و هواپیمایش سرنگون شد.

خلبان اردنی همچنین گفت که ائتلاف بین المللی از پایگاه های عربستان سعودی ، کویت، بحرین، اردن و ترکیه برای فراز و فرود جنگنده های خود در عملیات علیه داعش استفاده می کند. جنگنده های اف 16 مراکش هم در عملیات ضدداعش مشارکت دارد.

وی افزود: پایگاه آمریکایی در قطر میزبان برنامه ریزی و تعیین اهداف و توزیع ماموریت ها برای هر یک از کشورهای شرکت کننده در ماموریت ضدداعش است. آمریکا به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره ها، اهداف و مراکز را شناسایی و تعیین می کنند و سپس جزئیات اهداف و عملیات ها در اختیار ما قرار می گیرد.

این خلبان اردنی توضیح داد: بیش از 200 نظامی آمریکایی در جنگ علیه داعش مشارکت دارند که 16 نفر آنها خلبان و بقیه مهندس و نیروهای فنی هستند.


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

نامه هاشمی، کلید آغاز فتنه 88 بود
 
نطق انقلابي نماينده مردم تهران در سالگرد ۹ دي ۸۸

نامه هاشمی، کلید آغاز فتنه ۸۸ بود

 
صدا و سیما به جای پخش سرود وطنم ، ای شكوه پابرجا، باید با پخش شعارهای مردم در ۹دی سال ۸۸ به مطالبات آنها بپردازد. در ۹ دی مردم ایران یکصداشعار دادند: جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است/ ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی /تاجر ورشکسته، برگرد به باغ پسته ...

خبرگزاری بسیج - حجه الاسلام والمسلمین حمید رسایی طی نطقی در صحن علنی مجلس به بازخوانی زوایای مختلف فتنه 88 و قیام ملت ایران در 9 دی 88 پرداخت. به گزارش سرویس سیاسی بسیج رسایی گفت: دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند تا از این پس، فرزندان همه مسئولین از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدرانشان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و همه ما به عنوان پدران مسئول نیز بدانيم که اگر فرزندانمان تخلف و جرمی مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشيم در برابر قانون نمی توانيم مقاومت کنيم. اگر اینگونه عمل کردیم آن وقت، کارگر، کارمند، کشاورز، معلم، کوچک و بزرگ با تمام وجود اصل 19 قانون اساسی را حس مي کنند که بر اساس اعلام مي شود كه هیچ نژادی بر نژادي دیگر برتري ندارد.

امروز یوم الله 9 دی است.  روزی که ملت ایران در برابر فتنه گری فتنه گران به نقطه جوش رسید و با حضور چند ده میلیونی خود در خیابان های ایران اسلامی برگ افتخار دیگری در دفاع از انقلاب را به یادگار گذاشت. 9 دی باید زنده بماند تا نسل فعلی و نسل هل های آینده از یاد نبرند که دشمنان نظام اسلامی همواره با نفوذ در جبهه خودی به دنبال براندازی این نظام اسلامی خواهند بود و بدون تردید این یادآوری، سبب واکسینه شدن جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات آینده خواهد بود.

جریان تجدید نظر طلب در فتنه اصلاحات آمریکایی، با استفاده از تفکر غرب زده رئیس دولت اصلاحات و رشد و نمو لیبراسیم فرهنگی و اعتقادی، اسلامیت نظام را هدف گرفت و در فتنه و کودتای سال 88 جمهوریت نظام را هدف قرار داد. 9 دی روز پایان هر دو فتنه بود.

برای زنده نگه داشتن 9 دی باید به علل و ریشه های داخلی و خارجی فتنه و کودتای سال 88 پرداخت. در گرامیداشت یوم الله 9 دی نباید به برگزاری مراسمات سطحی، شعاری و احساسی اکتفا کرد. صدا و سیما به جای پخش سرود وطنم وطنم پاره تنم، ای شكوه پابرجا همزمان با نشان دادن سیل عظیم جمعیت معترض در یوم الله 9 دی، باید با پخش شعارهای مردم در 9دی سال 88 به مطالبات آنها بپردازد.

در 9 دی مردم ایران اسلامی مطالبات خود را در قالب شعارهایی مطرح کردند و گفتند: جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است/ خواص بی‌بصیرت، خجالت خجالت/ ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی /تاجر ورشکسته، برگرد به باغ پسته/ لعن علی عدوک یا حسین – کروبی، خاتمی و میرحسین / خامنه‌ای کوثر است – دشمن او ابتر است/ سبز فقط سبز علی – لعنت به سبز اموی/ دیکتاتور واقعی – موسوی و خاتمی/ فتنه‌گر عاشورا – اعدام باید گردد/ سیدعلی لب تر کند – غسل شهادت می‌کنیم/ محرم ماه خون است، فتنه‌گر سرنگون است/ خاتمی، موسوی! این آخرین پیام است – دانشجوی مسلمان آماده قیام است/ سبز سیاه اموی – پیرو خط رجوی/ منافق واقعی – موسوی و کروبی/ سفارت انگلیس، لانه جاسوسیه

فتنه سال 88 از نامه بدون سلام و والسلام آقای هاشمی خطاب به رهبر معظم انقلاب کلید خورد. نامه ای که بعدها با خطبه نماز جمعه دشمن شادکن تکمیل و مایه امیدواری دشمنان کینه جوی امام و انقلاب شد. آقای هاشمی در این نامه از نشانه های خشم احزاب و گروه های همسو با خودش در روزهای آینده خبر می دهد و در صورت عدم تحقق مطالباتش، از آتشی سخن می گوید که دودش قبل از انتخابات قابل مشاهده است:

«بر فرض اينكه اينجانب صبورانه به مشي گذشته ادامه دهم، بي‌شك بخشي از مردم و احزاب و جريانها اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش‌فشان هايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي‌شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت ... از جناب‌عالي با توجه به مقام و مسئوليت و شخصيتتان انتظار است براي رفع فتنه‌هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه كه صلاح مي‌دانيد اقدام مؤثري بنماييد و مانع شعله‌ورتر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن شويد.»

کودتای سال 88 حاصل تفکر افراطی جماعتی بود که خود را مالک و صاحب کشور می دانستند، خود را ارباب و مردم را رعیت می پنداشتند. مردم در نگاه آنان محترم است به شرط اینکه قدرت و ثروت را در اختیار این جماعت بگذارند و الا اگر مردم به آنها رأی ندهند، جماعتی نفهم و اسطوره کُش معرفی می شوند. فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاشگران سال 88 ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با رژیم منحوس پهلوی، خاتمی را بی عرضه و عامل تقلب در انتخابات سال 84 می داند و مي گويد:

«من عامل اصلی این دیکتاتوری ها را خاتمی می دانم. در  18 تیرسال 78، خاتمی مسیر را به سمتی برد که اسامی را اعلام کرد و دست همه اصلاح طلبان را رو کرد. تا حادثه 18 تیر بوجود آمد، نظام هم هوشیار شد که اگر نجنبد مثل زمان شاه از بین خواهد رفت و از اینجا دیکتاتوری ها آغاز شد. ما یک دموکراسی نیم بندی در کشور داریم مثلاً من یک دوره در انتخابات شرکت می کنم و با رأی بالا رأی می آورم؛ ولی در یک دوره دیگر رأی نمی آورم. اساساً تاریخ ما مشکل دارد و به لحاظ روانشناسی ، جامعه ما "قهرمان ساز و اسطوره کش" است. ... خاتمی در دوره فعالیتش عرضه نداشت و آنقدر در دوران فعالیتش تقلب شد که حاج آقا (هاشمی رفسنجانی) نتوانست با آن همه تقلب، رأی بیاورد؛ آخرش هم خاتمی اعلام کرد که انتخابات سالم برگزارشده چون خودش برگزار کننده بوده و خاتمی در این باره خیانت های بسیاری کرد.»

موسوي اخيرا اعتراض كرده كه چرا او را برانداز مي نامند! ظاهرا دوره حصر با رفاه كامل سبب فراموشي وي شده و الا آقاي موسوي مگر فراموش كرده ايد كه همصدا با منافقين ملعون شديد، فراموش كرديد كه رژيم صهيونيستي رسما اعلام كرد كه به تحركات شما دل بسته، فراموش كرديد كه در مصاحبه با مجله تايم يك روز قبل از انتخابات اعلام داشتيد كه با اعتراضات خياباني حتي در صورت رأي نياوردن اين جنبش را ادامه خواهيد داد تا رهبري از مواضعش كوتاه بيايد، مگر براندازي شاخ و دم دارد كه دنبالش مي گرديد؟

موسوي در اين مصاحبه گفت: «تجمعات خياباني چشمگير هفته هاي گذشته احتمالا ماهيت ساختار قدرت را به نحوي بنيادين دگرگون خواهد ساخت و در واقع اين اتفاق با فشار به رهبر نسبت به پذيرش بيشتر افكار عمومي رخ خواهد داد.

خبرنگار تايم مي پرسد:‌اگر انتخابات را ببازيد چه؟ و موسوي مي گگويد: تغييرات از مدتي قبل آغاز شده و تنها بخشي از آن به پيروزي در انتخابات مربوط مي شود و بخش هاي ديگر ادامه خواهد يافت و عقب گردي نيست.»

فتنه و کودتای سال 88 تبعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی متعددی برای کشور و مردم به دنبال داشت. آقاي موسوي فقط يكي از عوارض براندازي شما و بزرگترتان که با حمایت برخی خواص و سکوت و مواضع دوپهلوی جماعت دیگری همراه بود، تشديد تحریم ها علیه ملت ایران بود.

قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسید که بر اساس آن بانک مرکزی و چند بانک دیگر تحت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفتند. صنعت نفت ایران نیز با هدف کاهش درآمدهای نفتی ایران در این دوران، با اجماع آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفت.

آقای روحانی تاکنون چندبار از کاسبی عده ای با تحریم ها سخن گفته اند اما هرگز حاضر به اعلام اسامی این کاسب ها  نشده اند. چرا؟ آیا دلیل آن به اسنادی که اخیرا یکی از دوستان مهدی هاشمی منتشر کرده برنمی گردد. بر اساس این اسناد، مهدی هاشمی از سال 89 برای تشدید تحریم‌ها به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا بوده است به طوری که یکی از اعضای اتاق فکر واشنگتن گفته بود: مهدی هاشمی اطلاعاتی را به دولت اوباما جهت تحریم دولت احمدی‌نژاد داده است.

مهدی هاشمی وقتي به انگليس پناه برده بود در یکی از گفتگوهای تلفنی خود - که صوت توسط دوستانش در پي يك اختلاف داخلي در فضای مجازی منتشر شد - می گوید: «این اشتباه را شما در دوم خرداد کردید و اقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید ... همان دوم خرداد که (اصلاح طلب ها) به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم ... هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد. این هزینه اش از همه چیز کمتر است... حرفهایی که ماها می زنیم، حرفهایی که بابای من زد، از همه حرفهای اقایون(اصلاح طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم کار کرده ایم هر کسی کار خودش رو می کند. بابا کار خودش رو می کند... دعوای من با بابا اینست که ما باید تهاجمی تر بشویم با اینها … اقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا . ما ها هیچ امتیاز عملی الان نمی توانیم از رهبری بگیریم و نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی دهد.»

آیا در دادگاه مهدی هاشمی به این اقاریر مهم مهدی هاشمی رسیدگی شده؟ بعید به نظر می رسد. چرا باید فرزند یک گارگر، فرزند یک کشاورز، یک طلبه، یک کارمند، یک معلم، یک راننده تاکسی و توده های عمومی مردم اگر تخلفی کنند، به سریعترین زمان ممکن و با جدیت رسیدگی شود ولی در خصوص فرزندان برخی مسئولین تا این حد مماشات شود؟ مردم منتظر رأی دادگاه مهدی هاشمی هستند تا عدالت در دستگاه قضا را محک بزنند.

آقای مقیسه، قاضی پرونده مهدی هاشمی در همین دادگاه انقلاب برای انتشار کامنت های ذیل یک خبر، برای دانشجوی بسیجی و مدیر یک سایت، حکم سه سال حبس تعزیری را صادر کرده است. با مشاهده چنین احکامی، مردم با مقایسه جرایم و تخلفات مهدی هاشمی و جرایم یک دانشجو، با خود خواهند گفت که این قاضی حتما جونیور را حداقل به 30 سال زندان محکوم خواهد کرد.

مردم وقتی جرایم مهدی هاشمی را با فاضل خداداد و امیر منصور آریا مقایسه می کنند، حداقل انتظار حکم مشابه آنها را در مورد مهدي هاشمي دارند. دستگاه قضا باید به شکلی عمل کند تا از این پس، فرزندان همه مسئولین از یاد نبرند که نباید در سایه نام پدرانشان تخلف کنند و جرم مرتکب شوند و همه ما به عنوان پدران مسئول نیز بدانيم که اگر فرزندانمان تخلف و جرمی مرتکب شدند، هر چقدر هم گردن کلفت باشيم در برابر قانون نمی توانيم مقاومت کنيم. اگر اینگونه عمل کردیم آن وقت، کارگر، کارمند، کشاورز، معلم، کوچک و بزرگ با تمام وجود اصل 19 قانون اساسی را حس مي کنند که بر اساس اعلام مي شود كه هیچ نژادی بر نژادي دیگر برتري ندارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت، فتنه را خط قرمز نظام دانسته اند چون اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفته بود. برای همین معظم له به اعضای دولت توصیه می کنند تا همانطور که در جلسه رأی اعتماد قول داه اند، فاصله خود با فتنه و فتنه گران را حفظ کنند و این به معنای آن است که دولت آقای روحانی در حفظ فاصله با فتنه گران باید مراقبت بیشتری داشته باشد.

آقای روحانی بعد از دیدار امسال هیأت دولت و شنیدن توصیه های پانزده گانه رهبر معظم انقلاب که یکی از آنها لزوم رعایت خط قرمز نظام و فاصله با فتنه گران بود، در اولین جلسه کابینه با تشکر از رهنمودهای امام خامنه ای خطاب به دولت تاکید کرد: «دولت با تمام جدیت، خود را  متعهد به پیگیری رهنمودهای ایشان می‌داند و از تمامی اعضای دولت می خواهم تا همه ارشادات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی نموده و گزارش اقدامات انجام شده را در ارتباط با یکایک موارد، ارائه کنند.»

رئیس جمهور محترم حتی معاون اول خود را مأمور تهیه و ارائه گزارش کامل از تحقق رهنمودهای رهبری کرد. اکنون سئوال این است که ملاقات های پی در پی برخی از اعضای دولت با فتنه گرانی چون خاتمی، با توجه به تصریحاتی که از سوی امام خامنه ای در خصوص فتنه گری و عدم بازگشت آنها از مسیر غلط فتنه وجود دارد، نباید در گزارشی که معاون اول رئیس جمهور در این خصوص تهیه می کند، برجسته شود و جلوی این حاشیه سازی ها درون کابینه گرفته شود؟ روحانی با اعضای کابینه که فاصله خود با فتنه گران را رعایت نمی کنند و از خط قرمز فتنه عبور می کنند چه برخوردی خواهد کرد؟

همچنین جناب روحانی در هر سخنرانی خود، آمار تورم را با استناد به گزارشات مرکز آمار و بانک مرکزی چند درصد پایین می کشند تا جایی که در آخرین سفر خود آن را 17 درصد اعلام کردند! اولا ایشان خودشان فرمودند که شاخص تورم جیب مردم است نه مرکز آمار و بانک مرکزی ثانیا با این روندی که ایشان در پیش گرفته، ظاهرا تا سال آینده، نه تنها چیزی از تورم باقی نمی ماند، بلکه مردم باید مبلغی هم به دولت بپردازند و بگویند روحانی مچکریم!

از وزیر محترم بهداشت بابت خدماتش تشکر می کنم همچنین از مدیران آموزش و پرورش تهران و حقوقی وزارت صنعت هم بابت همکاری مناسبشان در به سرانجام رساندن یک پرونده تخلف تشکر می کنم.

از نطق امروز رئیس محترم مجلس درباره 9 دی و سفر استراتژیک و حساس آقای لاریجانی به سه کشور سوریه لبنان و عراق که خط مقدم مقاومت هستند و مدت ها بود هیچ مسئولی سفري با اين تركيب انجام نداده بود تشکر می کنم. ای کاش امروز از خانواده شهدای فتنه و همچنین عوامل نیروی انتظامی که در ایام فتنه در دفاع از حقوق مردم و رأی ملت مجروح شدند، در مجلس تقدیر می شد.

انتهای پیام /

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

۱۶اذر امسال راباید روزدولت نامیدنه روز دانشجو,بانگاه امنیتی دولت امیدسخنرانی افراد ارزشی ومنتقدان همچون شریعتمداری, نقویان ,رسایی حذف درعوض منسوبین فتنه مجوزسخنرانی دریافت کردند""

منبع""خبرفارس

توهین هادی غفاری به نظام یکی ازسران افراطی فتنه ۸۸درسخنرانی روزدانشجودرشیراز

پایگاه خبری تحلیلی شیراز


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

مسؤلان بدانندازکوچک وبزرگ اگر خطایی کنندیافکری که موجب رنجش خاطرمولایمان سید علی شودسیلی محکمی ازدانشجوی بسیجی خواهندخوردتحریک دانشجووملعبه کردن دانشجوبرای رسیدن به اهداف ضد نظام اسلامی وایجاد فضای متشنج برای انحراف دانشجوازسیاست های سال۷۸بودودیگرتاثیری ندارد دانشجوی امروز بابصیرت واگاه به صفات منافقان وسردم داران سکولاریسم است کسی که امروز موردبخشش وعفومردم ونظام قرارگرفته فکرنکندفرصت دوباره برای فتنه انگیزی پیداکرده امروزهم دانشجو هم مردم شناخت کاملی ازچهره های خاکستری وسیاه یامتشنجگرپیداکرده انددریک کلام دانشجو ایرانی تفکربسیجی داردهرگزسیاست انگلیسی بردباخت روباه پیراستعمارراقبول ندارد,سیاست ماعین دیانت ماست دانشجوهمیشه بسیجی هست وپیرو ولی ورهبرش سیدعلی هست ماتااخرین قطره خون پای رهبروانقلاب وارمانهایمان ایستاده ایم؟؟؟!


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:, توسط فرهنگی پایگاه

 

کاخ سفید به اهداف خود در سوریه نخواهد رسید

سرلشکر فیروزآبادی:

کاخ سفید به اهداف خود در سوریه نخواهد رسید

خبرگزاری بسیج: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای روشن نگه داشتن آتش جنگ در سوریه و نجات معارضین گفت: آمریکا در سوریه خانه‌ای بر روی باد می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون اقدامات و برنامه های جدید دولت آمریکا برای حمایت و پشتیبانی از تروریست ها در سوریه اظهار داشت: معارضین در سوریه شکست خوردند و علاوه بر اینکه توانایی نظامی ندارند ثابت شد که امکان برقراری وحدت بین آنها نیز میسر نیست.

وی افزود: آنها نه تنها به وحدت نمی رسند، بلکه با یکدیگر اختلاف های اساسی دارند که در صورت برقراری تماس با یکدیگر به جنگ و کشتار می انجامد.

فیروزآبادی با تاکید بر عدم وجود شرایط و فرصت برای وحدت معارضین سوری تصریح کرد: در چنین شرایطی تروریست ها در سوریه دو راه بیشتر ندارند، اول اینکه سلاح بر زمین بگذارند و خود را تسلیم دولت سوریه کنند و راه دوم این است که روزنه ای برای فرار پیدا کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه آرزوهای کاخ سفید برای دسترسی به اهداف خود در سوریه را دست نیافتنی توصیف و گفت: شعارهای سخنگوی دولت آمریکا که سلاح هایی به تروریست ها خواهیم داد که دولت سوریه را وادار به مذاکره کند دروغی بیش نیست.

وی تصریح کرد: نه چنین سلاحی وجود دارد و نه تروریست ها توان بکارگیری آن را دارند. بنابراین بهتر است که آمریکا ملت سوریه را آزاد بگذارد که راه خودشان را برای استقلال این کشور پیش ببرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای روشن نگه داشتن آتش جنگ در سوریه و نجات معارضین گفت:آمریکا در سوریه خانه ای بر روی باد می سازد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: دخالت های گذشته آمریکا در سوریه جز نفرت در بین مردم سوریه و سایر ملت ها دستاوردی برای آنها نداشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آخرین راه کار استقرار آرامش در سوریه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و مردم سوریه پاسخ آمریکا و تروریست های وابسته به آمریکا و اسرائیل غاصب را در این انتخابات خواهند داد، گفت: اقدامات دولت آمریکا به اطلاعات صحیح متکی نیست و اطلاعات صحیح نظامی صحت این اقدامات را تائید نمی‌کند.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

دمیدن در شخصیت دون کیشوتی فتنه‌گران

یادداشت/

دمیدن در شخصیت دون کیشوتی فتنه‌گران

خبرگزاری بسیج: شما در موضع رقابت انتخاباتی بودید و می‌خواستید برنده میدان باشید و نظام در موضع اجرای مو به موی قانون اساسی بود و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام بودند، همانگونه که در مقابل امام نیز بودند.

خبرگزاری بسیج: آیت‌الله حائری شیرازی در آخرین روز فروردین ماه سال جاری نامه‌ای ناصحانه و مشفقانه به دو تن از سران فتنه، موسوی و کروبی نوشت و آن را در وب‌سایت شخصی‌اش نیز قرار داد. آقای حائری در سراسر این نامه تلاش کرده با بیان مطالب نقلی و عقلی آنان را به خود آورده تا به اشتباهات‌شان آگاه شوند و آن را جبران کنند. وی پس از خطاب و سلام، نامه را چنین آغاز کرد: «بنده فکر می‌کنم که باور شما در آنچه می‌کنید خدمت به اسلام و انسانیت در راه آزادی و کرامت انسانی است. آنکه در زاهدان با عملیات انتحاری مرحوم سردار شوشتری و چهل همرزمش را شهید کرد و شصت نفر از ایشان را مجروح نمود نیز قصدش جز خدمت به اسلام و مسلمین و نیل به درجات عالیه در بهشت برین چیز دیگری نبوده است. دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه‌ای است که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته باز هم خواهد افتاد. آنچه در مصر و اخیراً در اوکراین واقع شد نمونه روشن آن است.» آیت‌الله حائری برای متنبه کردن این دو نفر با بازخوانی رفتار انتخاباتی آنها، آن را با حادثه بیست‌ودوم بهمن سال ۵۷ مقایسه کرد و نوشت: «شما فرمودید انتخابات باید منحل شود، در جواب گفتند: هر چه که قانون انتخابات بگوید و این کار را به عهده هر کسی که گذاشتند شما نپذیرفتید! و به مردم گفتید از آراء‌تان دفاع کنید! و به خیابان‌ها بریزید! مگر خداوند باری‌تعالی نفرمود: «و اعتصموا بحبل‌الله جمعیاً و لاتفرقوا» آیا به خیابان کشاندن مردم تفرق نبود؟! یا به خیابان آمدن اعتصام به حبل‌الله بود؟ در بیست و دوم بهمن پنجاه و هفت امام به مردم گفت به خیابان‌ها بیایید و حکومت‌ نظامی شاه را برچینید و مردم آن روز به خیابان آمدن را اعتصام به حبل‌الله دیدند، از این رو همگی آمدند و انقلاب پیروز شد. وقتی پس از انتخابات ۸۸ مردم را به آمدن در خیابان‌ها دعوت کردید نه شما در موضع امام راحل بودید و نه نظام در جایگاه شاه و ساواک و آمریکا و اسرائیل!! شما در موضع رقابت انتخاباتی بودید و می‌خواستید برنده میدان باشید و نظام در موضع اجرای مو به موی قانون اساسی بود و آمریکا و اسرائیل در مقابل نظام بودند، همانگونه که در مقابل امام نیز بودند. آمریکا و اسرائیل در موضع ابطال انتخابات بودند همانگونه که در بیست‌ و دوم بهمن پنجاه و هفت در موضع حفظ رژیم ستمشاهی بودند. خیلی‌ها با پافشاری بر امر باطلی از دنیا رفتند و حتی بعد از مرگ‌شان هم تاکنون خوشنام مانده‌اند و شاید مردمی هم آرزو دارند در قیامت همنشین اینان باشند، اما چیزی جز جایگاه عذاب نصیب‌ ایشان نخواهد بود. شما این مطلب را با جان و دل قبول دارید. باید از این محبوبیت‌های پس از مرگ ولو چندین هزار ساله باید به خدا پناه برد!!‌ امام همیشه می‌فرمود وقتی پای انجام وظیفه به میان بیاید من با مردم کار ندارم، من با تاریخ کار ندارم، من بین خود و خدای خود تعهدی دارم که بدان عمل می‌کنم.» آقای حائری در فراز دیگری درباره موقعیت و جایگاه فعلی آن دو نوشت: «با اصرار شما، فتنه انتخابات ۸۸ آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع‌ شدن فتنه، خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.اجانب مصرند که این شمعک روشن بماند تا در زمان مقتضی مشعل را با آن روشن کنند. اصرار شما، همان روشن نگه‌داشتن شمعک است و پذیرش خطا خاموش کردن آن، اینکه این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید، پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید... اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیات‌تان از شما بهره‌ها ببرند.
شما به چنین کاری راضی نشوید...» چندی از انتشار این نامه نگذشته بود که دکتر سروش سراسیمه و آشفته دست به قلم شد تا ظاهراً پاسخ آیت‌الله حائری را بدهد حال آنکه در باطن به دنبال آن بود تا پرده افتاده بر عقل و دیده این دو نفر را ضخیم‌تر و تیره‌تر گرداند، مبادا نکته‌ای از آنچه که در این نامه آمده دل آنها را به لرزه درآورد و وجدان‌شان را بیدار کند و اندیشه‌شان را متلاطم سازد و آنها راه بازگشت و نجات را پیش‌ گیرند. سراسیمگی و شتاب سروش در واکنش به این نامه، دو نکته را با خود دارد که یکی پیدا و دیگری پنهان است. نکته پیدا متن و عبارات پاسخ و واکنش وی به نامه آیت‌الله حائری است. متن سروش با ذکر داستانی از اقبال لاهوری شروع شده که نقش‌آفرینان آن، شیران و گوسفندانند. این داستان زمینه‌ای است تا مدام و تکراری و ملال‌آور برای سران فتنه، موسوی و کروبی، از عبارات «شیران بیشه مقاومت»، «نمادهای نجابت و مقاومت»، «ستون‌های صلابت و مناعت»، «آشیانه عنقا»، «مشعل مقاومت»، «مناره شجاعت»، «حماسه پرحشمت»، «موسای فرعون‌شکن»، «گردان» و... استفاده کند، عباراتی که سروش پیش از به کارگیری‌ آنها برای سران فتنه با دست یازیدن به آنها برای چنین کاری، آنها را از معنا تهی کرده و آنها را به واژگانی خشک و نامتجانس با کسانی که برای‌شان به کار می‌گیرد، بدل ساخته است. به احتمال زیاد هم سروش هنگام استفاده از این واژگان برای موسوی و کروبی به گشاده‌‌دستی و هدر دادن ذوق و ادبیاتش تلخ می‌خندید و هم موسوی و کروبی که خود را بهتر از سروش می‌شناسند از اینکه چنین چاپلوسانه تمجید شده‌اند به خنده افتادند. تلاش سروش در این نامه این است که در سایه عبارات چاپلوسانه‌اش برای موسوی و کروبی مانند سایر نوشته‌های ضدنظامش، عقده‌گشایی کند. وی این عقده‌گشایی را با حمله به مرجعیت، روحانیت، ولایت‌فقیه و آقای حائری انجام داده است. وی با یادآوری خشمگینانه توصیه آیت‌الله مکارم شیرازی که درباره نظریه سروش درخصوص «قرآن، کلام محمد» به وی گفته بود، توبه کند، می‌نویسد به او نوشتم: «نمی‌بیند و نمی‌داند که دست‌کم صد سال است در این دیار، رعایای مکلف جای خود را به شهروندان محق داده‌اند که در ریاست و سیاست به چشم دیگر می‌نگرند و اجتهاد سیاسی خود را قربانی مواعظ سرد و فتاوای خام روحانیان رطب خورده نمی‌کنند.» سروش اینگونه ادعا می‌کند، اما جرئت آن را ندارد تا ادعایش را در ترازوی تاریخ قرار دهد و بگوید سهم وی و امثال وی و سهم روحانیت در آنچه که گفته چقدر است. اگر سروش درباره تاریخ چند و چون دارد که دارد؛ چرا که در بسیاری موارد حاجتش را برنمی‌آورد، با پوزش از بزرگان تاریخ و تاریخ‌سازانی که در قدکشیدن ایران و شوریدن بر دشمنان و غارتگران، سر از پانشناخته و هستی‌شان را به پای هستی‌ اسلام و ایران گذاشتند، از امروز سخن می‌رود، امروزی که تلخ و شیرین به غایتی داشته و خوشبختانه شیرینی آن به مجموعه‌ای تعلق دارد که سروش از آنها بد می‌گوید و از آنها متنفر است، یعنی نظام و حامیانش و تلخی آن هم محصول عملکرد سروش و امثال وی و کسانی است که سروش مضحکانه آنها را می‌ستاید و تشویق می‌کند. آن امروز که گریزی از حقایق آن نیست فتنه ۸۸ است که مطابق اسناد، نقش و عمل هر کس در آن ثبت شده، حال سروش باید پاسخ دهد اگر در آن فتنه، مردم کنار فتنه‌گران قرار می‌گرفتند و به نظام پشت می‌کردند، از آن فهم و تحولی که وی توصیف می‌کند برخوردار بودند یا اینکه با حضور در کنار نظام و گوش سپردن به ارشادات و منطق یک رهبر و عالم دینی و کوبیدن سر فتنه به سنگ و ناکام گذاشتن اجانب غارتگر، معلوم شد که از آن توصیفات برخوردارند که هوشیار و آگاهانه و بر اساس آن دل به نظام و رهبری دینی داده‌اند؟! پ‍اسخ سروش بها و بهاری ندارد، مراد شناسایی تحول‌آفرینان و جبهه مردمان و بازخوانی کار سترگی بود که بر آن اساس انجام گرفت.
سروش در جای دیگر پس از وارد ساختن اتهاماتی به آیت‌الله حائری با تیز کردن قلم هتاکی، ناجوانمردانه و حقیرانه با تهاجم به وی در متنش می‌نویسد: [با پوزش از آیت‌الله حائری شیرازی] حالا چنین سیاهروی سودازده‌ای دماغ شفاعت می‌پزد و دست نصیحت از آستین شریعت بیرون می‌آورد و از نمادهای نجابت و مقاومت و ستون‌های صلابت و مناعت، کروبی و موسوی، در یوزه توبه می‌کند و قول مغفرت می‌دهد؟»
زمانی که یافته‌های سروش بیماری ناصواب‌گویی‌اش را درمان نمی‌کند، دست به دامان بافته‌ها می‌شود تا دشنام به آیت‌الله حائری مقبول افتد، در غیر این صورت « سیاهرویی و سودازدگی و...» در جایی دیگر می‌نشیند و وصف به جایی برای کسی می‌شود که با بافته‌هایش به جای یافته‌هایش دیگران را محاکمه و محکوم می‌کند. اگر اشتلم‌گویی‌ها و عربده‌جویی‌های سروش چیزی بر سپاه سیاهش افزود نسبت «نجابت و مقاومت و ستون‌های صلابت و مناعت» وی به سران فتنه هم می‌تواند یکی آنها را دو کند. سروش باید بداند که می‌داند اما تجاهل می‌کند که علت دارد، او باید بداند که سرود حماسی و شیپور نظامی به کار مردگان سیاسی نمی‌آید و اگر به امید ثواب هم فاتحه‌خوانی می‌کند باید این فاتحه را بر سر قبر دیگری بخواند.
سروش در ادامه هتاکی به آقای حائری به وی می‌گوید: «واعاظ لافظ»، حال باید دید به کسی که به گفته خود سروش از سرمایه‌های کلان قدسی قرآن و حدیث استفاده می‌کند، باید «واعظ لافظ» گفت یا به کسی که می‌نویسد: «آمده‌اند و ریاکارانه بر آن شیرمردان که مشت آسمان‌کوب خود را بر سر دیوان کوفتند باران آیات و روایات می‌بارند که رو به خدا کنید و نفس اماره را رها کنید و اعتراف به خطا کنید تا در بحر مغفرت شنا کنید.» به نظر می‌رسد اینجاست که باید به نگارنده چنین کلماتی گفت: «لافظ لفاظ»!
سروش در میانه راه با پرده‌برداری از بخش اصلی نوشته‌اش آورد: «نامه محی‌الدین شیرازی نشانه نهایت استیصال نظام است در مقابل سه قهرمان که ولایت مطلقه فقیه را به سخره گرفته‌اند و مشعل مقاومت...» اگر سروش پیش از تحریر این فراز روزنه ودیدگاه شیطان درون و برون را می‌بست و چشم حقیقت‌بین را ـ اگر داشته باشدـ باز می‌کرد، می‌نوشت: نامه محی‌الدین شیرازی نشانه نهایت رأفت و رحمت نظام در مقابل سه مفلوک فریب خورده‌ است که با حمایت تمام اجانب هم نتوانستند در برابر ولایت مطلقه فقیه مستظهر به حمایت ملتی رشید و با شعور قد علم کنند. سه مفلوکی که سرافکنده و خجل در انتظارند تا هر از گاهی شخصی مانند سروش با تمجیدهای هزارو یک شبی‌اش شخصیت دون کیشوتی آنها را زنده کند.
اما نکته پنهان اینکه، فیلسوف با هوش فلسفه علم که به ادعای نوشته‌هایش طی طریق چند هزار ساله علم در دل تاریک تاریخ را یافته، نیک دریافته، پس از ناکامی سنگین در معرکه خونین محاجه‌های علمی و رو شدن دستش در ته مانده خواری دیرهنگام سفره‌های غربی و هیجان‌زدگی بدو ورود به صحنه سیاسی و فرو افتادن در باتلاق حمایت اجنبی‌پسند از فتنه ۸۸ و ساز کردن سازهای فتنه‌گران، اگر موسوی و کروبی توفیق نجات یابند آنی که همه چیزش را به ویژه در نزد اجانب از دست می‌دهد، اوست؛ از این رو ورشکستگی کامل اما با تأخیر را بر شکست زودهنگام ترجیح داده است.
رضا گرمابدری

منبع: هفته نامه صبح صادق



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

چرا تبلیغات رسانه ملی برای انصراف از دریافت یارانه نتیجه نداد؟!

یادداشت/

چرا تبلیغات رسانه ملی برای انصراف از دریافت یارانه نتیجه نداد؟!

خبرگزاری بسیج: وقتی آمار ثبت‌نام‌کنندگان و انصراف‌دهندگان اعلام شد، مشخص شد که کمتر از پنج درصد مردم از دریافت یارانه انصراف داده‌اند. چیزی که شاید بسیاری از جمله دولتی‌ها انتظار آن را نداشتند.

خبرگزاری بسیج: پس از آنکه در آخرین روزهای سال گذشته، دولت از ثبت‌نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی خبر داد و از کسانی که توانایی اداره زندگی خود را بدون نیاز به مبلغ یارانه نقدی دارند خواست که برای کمک به اقشار محروم و همچنین حمایت از بخش بهداشت و سلامت کشور در این مرحله ثبت‌نام نکنند و در ادامه از راه‌اندازی کمپین انصراف از دریافت یارانه تا تهدید مردم به سرک کشیدن دولت در حساب‌های شخصی‌شان و جریمه کسانی که درآمد بالا داشته باشند و ثبت‌نام کنند، همه اینها نشان داد که دولت حساب ویژه‌ای روی انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه باز کرده بود.
با آغاز سال جدید، رسانه ملی هم دست به کار شد و تلاش کرد تا با تولید و پخش برنامه‌های مختلف به کمک دولت بشتابد تا جایی که بیشتر برنامه‌های تلویزیون اشاراتی به این موضوع داشتند. پیام‌های تلویزیون از زیرنویس گرفته تا ساخت برنامه‌های تبلیغاتی و نشست‌ها و میزگردها و دست آخر هم مصاحبه با مردم و مسئولان و فرهیختگان جامعه که تشویق به انصراف از دریافت یارانه نقدی می‌کردند، در این راستا بود.
اوج تبلیغ رسانه ملی برای انصراف از یارانه در مجموعه پرطرفدار پایتخت3 بود که به‌طور مستقیم به آن اشاره شد، آنجا که بازیگر نقش ارسطو (احمد مهران‌فر) در یکی از قسمت‌های پایانی این مجموعه می‌گوید: «می‌دونی یارانه چیه؟ یارانه پولیه که به فقرا و افراد نیازمند می‌دهند. البته نقی از دریافت یارانه انصراف داده!» و چوچانگ (ﻣﻨﮓ ﻫﺎﻥ ﮊﺍﻧﮓ بازیگر نقش زن چینی) هم در پاسخ می گوید: «من از رئیس‌جمهورتون شنیده‌ام که اگر مردم ثروتمند یارانه نگیرند دارو و درمان ارزان‌تر می‌شود.»
تبلیغات رسانه ملی تا روزهای ثبت‌نام ادامه پیدا کرد و حتی پررنگ‌تر هم شد، اما وقتی آمار ثبت‌نام‌کنندگان و انصراف‌دهندگان اعلام شد، مشخص شد که کمتر از پنج درصد مردم از دریافت یارانه انصراف داده‌اند. چیزی که شاید بسیاری از جمله دولتی‌ها انتظار آن را نداشتند. اما به نظر می‌رسد در بررسی و واکاوی این پدیده باید به چند عامل مهم توجه کرد:
1ـ برخوردهای کارشناسی نشده و بعضاً متناقض مسئولان اقتصادی دولت از اعلام شناسایی افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه نیستند، تا سرکشی به حساب‌های شخصی مردم برای بررسی میزان درآمد آنها و حتی تهدید به حذف و جریمه کسانی که درآمد بالا دارند و شیوه‌های محاسبه درآمد خانوارها برای داشتن شرایط دریافت یا عدم دریافت یارانه و... سبب شد تا یک فضای مبهم از موضوع پرداخت یارانه‌ها در برابر دیدگان مردم نمایان شود که در برخی موارد قدرت تصمیم‌گیری برای انصراف را از آنها بگیرد.
2ـ باوجود حجم بالای تبلیغات رسانه ملی برای انصراف از دریافت یارانه که پیشتر به برخی از آنها اشاره شد، نگاهی به شیوه‌های استفاده شده نشان می‌دهد؛ در اکثر موارد انتقال پیام به‌صورت مستقیم و بدون استفاده از شگردهایی بود که می‌توانست به تأثیرگذاری پیام کمک کند. تجربه نشان داده است القای پیام مستقیم به مخاطب کمترین تأثیر را در وی خواهد داشت. نیاز بود برای تحقق چنین هدفی کار رسانه‌ای با یک پشتوانه فکری و علمی همراه شود تا نتایج خوبی از آن به دست آید.
3ـ موضوع مهم دیگری که به اعتقاد صاحب‌نظران در عدم همراهی بخشی از جامعه با دولت موثر بود، عدم وجود فضای اعتماد کافی به سیاست‌های اقتصادی دولت بود که از یک‌سو آینده اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را به‌خوبی تصویر نمی‌کرد و از سوی دیگر، بخشی از جامعه اطمینان نداشتند که درآمد حاصل از محل انصراف‌شان در محل‌های اعلام شده هزینه شود. تجربه ناموفق اهدای سبد کالا که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم پدید آورد هم به این بی‌اعتمادی افزوده بود.

یاداشت از علی حیدری



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

آن سامانه دفاعی که به ما ندادند را به زودی رونمایی می کنیم

سردار حجازی در جشنواره پورسینا خبر داد:

آن سامانه دفاعی که به ما ندادند را به زودی رونمایی می کنیم

خبرگزاری بسیج: معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سامانه‌ای که قرار بود از یکی از کشورها خریداری شود و زمانی که به خاطر فشارهای سیاسی این سامانه را به ما ندادند،‌ مقام معظم رهبری به ما گفتند که شما خودتان به دنبال ساخت این سامانه بروید.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری بسیج، سردار سید محمد حجازی معاون آماد، ‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پربار و عینی این دانشگاه جهت توسعه علمی کشور گفت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی نام‌گذاری شده است و اقدامات ما در حوزه علوم و تحقیقات باید ما را به اهداف این نام‌گذاری نزدیک کند و البته اقدامات خوبی در این مسیر در حال انجام است.

وی افزود: علم ثروت‌آفرین است و اقتصادی شکوفاست که برپایه علم و دانش قرار داشته باشد. حتی امروز فرهنگ نیز برپایه علم و دانش است.

معاون آماد،‌ پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ امروز فرهنگ جوامع غربی به دلیل مرجعیت آنها در حوزه علمی در دنیا در حال حکمرانی است و شما می‌توانید آثار فرهنگی جوامع غربی را در تمام دنیا ببینید.

سردار حجازی گفت: ما هم اگر بخواهیم اثرگذاری فرهنگی خود را تقویت کنیم، باید به دنبال حرکت علمی باشیم و حرکت علمی نیز بدون عزم و مدیریت جهادی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی افزود: آنچه تاکنون انجام شده است ثمره روحیه جهادی و مدیریت بسیجی بوده است و ما هر کجا به پیشرفت و توسعه‌ای می‌بینیم انجام شده نتیجه انگیزه بسیجی است.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ خوشبختانه روند شکوفایی علمی نیز به سرعت در حال انجام است و دستاوردها واقعا شگفت‌انگیز است البته منشاء پیشرفت‌های علمی کشور ما مرهون رهبری است و مقام معظم رهبری پرچمدار اصلی رشد و توسعه علمی هستند.

سردار حجازی با اشاره به مواردی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: در موضوع موشک‌های بالستیک مقام معظم رهبری گفتند که به دنبال دقت بالای موشک‌ها باشید اما برخی از محققان عقیده داشتند که این مسئله در موشک‌های بالستیک قابل تحقق نیست و ما باید به سراغ موشک‌های کروز برویم.

وی افزود: زمانی که ما در این بخش به امر رهبری تمرکز کردیم به دستاوردهای افتخارآفرینی رسیدیم که خود عزیزان متولی این امر نیز می‌گفتند که ما تصور نمی‌کردیم که به چنین جایی برسیم.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌در بحث سامانه‌ای که قرار بود از یکی از کشورها خریداری شود و زمانی که به خاطر فشارهای سیاسی این سامانه را به ما ندادند،‌مقام معظم رهبری به ما گفتند که شما خودتان به دنبال ساخت این سامانه بروید و به حمدالله امروز این دستاوردها بسیار شگفت‌انگیز است و به زودی اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

سردار حجازی گفت: در بحث ساخت سامانه‌ دیگری که قرار بود همکاری بین ما و یکی از کشورها صورت بگیرد. قرار بود تا نیروی انسانی برای ساخت این سامانه از طرف ما تامین شود و نرم‌افزار نیز از طرف آنان نوشته شود اما بعد از مدت 3 سال ما به این نتیجه رسیدیم که این کار با این همکاری امکان‌پذیر نیست و بحث نرم‌افزار نیز به صورت مستقل باید توسط خودمان انجام شود.

وی افزود: در تمام حرکت‌ها و تحقیقات علمی ما باید همین گونه باشیم و به دنبال کار درون‌زا و حرکت علمی از داخل باشیم تا بتوانیم به رشد و پیشرفت دست یابیم.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

حضورمان در دریای‌های آزاد در مذاکرات هسته‌ای حائز اهمیت است

دریادار سیاری:

حضورمان در دریای‌های آزاد در مذاکرات هسته‌ای حائز اهمیت است

خبرگزاری بسیج: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور نیروی دریایی کشورمان در بحث مذاکرات هسته‌ای حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه بیست و نهم نداجا در محل منطقه یکم این نیرو، گفت: امیدواریم در دستگاه‌های دولتی وضعیت کارکنان نیروی دریایی ارتش پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان نیروی دریایی ارتش ادامه‌دهنده راه شهدای ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو جوشن هستند، افزود: ماموریت ناوگروه بیست و نهم در بعد آموزشی، اطلاعاتی و عملیاتی به نحو احسن انجام شده است.

سیاری با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد نشان‌دهنده اقتدار دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: این ناوگروه نیز مانند سایر ناوگروه‌های اعزامی علاوه بر اهتزاز پرچم کشورمان، امنیت خطوط مواصلاتی کشور را تامین کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی سفیر فرهنگی و سیاسی کشور در عرصه بین‌المللی هستند، گفت: حتی در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز حضور نیروی دریایی کشورمان حائز اهمیت است.

وی گفت: امروز حضور در دریا، پشتیبانی از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است.

سیاری با تقدیر از آموزش‌دهندگان دانشجویان در این ناوگروه، خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در این ناوگروه یکی از نقاط قوت و تمایز این ناوگروه با سایر ناوگروه‌ها بوده است.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

آن سامانه دفاعی که به ما ندادند را به زودی رونمایی می کنیم

سردار حجازی در جشنواره پورسینا خبر داد:

آن سامانه دفاعی که به ما ندادند را به زودی رونمایی می کنیم

خبرگزاری بسیج: معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سامانه‌ای که قرار بود از یکی از کشورها خریداری شود و زمانی که به خاطر فشارهای سیاسی این سامانه را به ما ندادند،‌ مقام معظم رهبری به ما گفتند که شما خودتان به دنبال ساخت این سامانه بروید.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری بسیج، سردار سید محمد حجازی معاون آماد، ‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اختتامیه جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله(عج) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پربار و عینی این دانشگاه جهت توسعه علمی کشور گفت: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی نام‌گذاری شده است و اقدامات ما در حوزه علوم و تحقیقات باید ما را به اهداف این نام‌گذاری نزدیک کند و البته اقدامات خوبی در این مسیر در حال انجام است.

وی افزود: علم ثروت‌آفرین است و اقتصادی شکوفاست که برپایه علم و دانش قرار داشته باشد. حتی امروز فرهنگ نیز برپایه علم و دانش است.

معاون آماد،‌ پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ امروز فرهنگ جوامع غربی به دلیل مرجعیت آنها در حوزه علمی در دنیا در حال حکمرانی است و شما می‌توانید آثار فرهنگی جوامع غربی را در تمام دنیا ببینید.

سردار حجازی گفت: ما هم اگر بخواهیم اثرگذاری فرهنگی خود را تقویت کنیم، باید به دنبال حرکت علمی باشیم و حرکت علمی نیز بدون عزم و مدیریت جهادی امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی افزود: آنچه تاکنون انجام شده است ثمره روحیه جهادی و مدیریت بسیجی بوده است و ما هر کجا به پیشرفت و توسعه‌ای می‌بینیم انجام شده نتیجه انگیزه بسیجی است.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌ خوشبختانه روند شکوفایی علمی نیز به سرعت در حال انجام است و دستاوردها واقعا شگفت‌انگیز است البته منشاء پیشرفت‌های علمی کشور ما مرهون رهبری است و مقام معظم رهبری پرچمدار اصلی رشد و توسعه علمی هستند.

سردار حجازی با اشاره به مواردی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: در موضوع موشک‌های بالستیک مقام معظم رهبری گفتند که به دنبال دقت بالای موشک‌ها باشید اما برخی از محققان عقیده داشتند که این مسئله در موشک‌های بالستیک قابل تحقق نیست و ما باید به سراغ موشک‌های کروز برویم.

وی افزود: زمانی که ما در این بخش به امر رهبری تمرکز کردیم به دستاوردهای افتخارآفرینی رسیدیم که خود عزیزان متولی این امر نیز می‌گفتند که ما تصور نمی‌کردیم که به چنین جایی برسیم.

معاون آماد،‌پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:‌در بحث سامانه‌ای که قرار بود از یکی از کشورها خریداری شود و زمانی که به خاطر فشارهای سیاسی این سامانه را به ما ندادند،‌مقام معظم رهبری به ما گفتند که شما خودتان به دنبال ساخت این سامانه بروید و به حمدالله امروز این دستاوردها بسیار شگفت‌انگیز است و به زودی اطلاعات آن منتشر خواهد شد.

سردار حجازی گفت: در بحث ساخت سامانه‌ دیگری که قرار بود همکاری بین ما و یکی از کشورها صورت بگیرد. قرار بود تا نیروی انسانی برای ساخت این سامانه از طرف ما تامین شود و نرم‌افزار نیز از طرف آنان نوشته شود اما بعد از مدت 3 سال ما به این نتیجه رسیدیم که این کار با این همکاری امکان‌پذیر نیست و بحث نرم‌افزار نیز به صورت مستقل باید توسط خودمان انجام شود.

وی افزود: در تمام حرکت‌ها و تحقیقات علمی ما باید همین گونه باشیم و به دنبال کار درون‌زا و حرکت علمی از داخل باشیم تا بتوانیم به رشد و پیشرفت دست یابیم.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 

هنر بزرگ انقلاب آوردن تفکر استراتژیک به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت کشور بود

سردار سلامی در جشنواره باقرالعلوم:

هنر بزرگ انقلاب آوردن تفکر استراتژیک به عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت کشور بود

خبرگزاری بسیج: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از پیشرفت های ما در حوزه علوم پزشکی مبتنی بر نگاه عمیق و بسیط دین اسلام نسبت به این موضوعات است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی در  پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه با عنوان باقرالعلوم و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن جهانی را دارند قدرت های بزرگ برای مواجهه نسخه های متفاوت و پیچیده ای را طراحی می کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی که دارای استعداد ایجاد تمدن در جهان هستند و دارای یک نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل هستند با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان می توانند نظم موجود جهانی را به چالش کشیده و پیام آور نظم نوین در جهان باشند و مدل ها و الگوهای توزیع قدرت را برهم زده و آرایش های سیاسی متحول نمایند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که وقتی آثار ظهور چنین پدیده هایی در عالم آشکار می شود قدرتهای موجود و مسلط برای دفاع از طریق توسعه نفوذ خود و حفاظت از نظم موجود و یک نبرد جدی چند بعدی وسیع و همه جانبه را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای چنینی ظرفیتی است که یک منظومه تمدنی را ایجاد کند افزود: ایران در گذشته شاهد یک تمدن جهانی بوده و امروز هم می تواند مولد یک تمدن جهانی باشد.

سردار سلامی گفت: در موزه لوبر پاریس کشور ایران دارای غرفه بزرگی از آثار و نمادهای تمدنی است در حالی که آمریکا غرفه ای در این حوزه ندارد.

وی ادامه داد: چشم انداز تاریخی این کشور نشان می دهد که ایران می تواند نثل گذشته صاحب چنین موقعیتی در بعد جهانی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نقطه عزیمت چنین آرمان و آرزوی بزرگ و دست یافتنی انقلاب اسلامی بود افزود: هنر بزرگ انقلاب ما این بود که قدرت تفکر استراتژیک  را در عرصه تولید نقشه جامع پیشرفت و توسعه کشور بازگرداند.

سردار سلامی با بیان اینکه قدرت های استکباری بویژه آمریکا برای کشورهای همانند ایران را در انضمام تفکرات راهبردی خود جا داده و با آنها نقشش های عملیاتی می دادند.

وی با اشاره به دکترین ستون های دوگانه نیکسون افزود: ایران و عربستان به عنوان دو ستون آمریکا در جهان اسلام دارای نقش عملیاتی برای تسلط ایالات متحده در منطقه بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه مدیریت در تراز رشد علمی را یکی از چهارچوب های مدیریت علمی استکبار در کشور دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب در حوزه علم نگرش های پژوهشی وجود نداشت و براساس تصمیمات قدرت های غربی دانشجویان ما تنها متکی به محفوظات بودند و هیچ تصور عینی از آموزه های خود نداشتند.

سردار سلامی با اشاره به این که دشمن پس از انقلاب از نظر علمی همه گونه تلاش را انجام داد تا بتواند جوانان ما را از دست یابی به عرصه های نوین علمی باز دارد گفت: نمونه عینی مقابله همه جانبه با پیشرفته های علمی ترور آشکار دانشمندان هسته ای برای توقف فعالیت های علمی جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: اگر دشمن در حوزه دانش هسته ای موفق شود به طور حتم وارد ابعاد دیگری از مهار علمی در حوزه هوا فضا ننو فناوری و بیو فناوری هم ورود جدی پیدا می کند افزود: اگر در این میدان نایستیم باید به طور حتم تسلیم خوار ابر قدرت ها باشیم.

جانشی فرمانده کل سپاه با اشاره به مهار اقتصادی جمهوری اسلامی توسط استکبار گفت: تلاش دشمن در زمینه اقتصادی مهار ارتفاع رشد اقتصادی ما با تحریم ها بود که در این زمینه هم ما با اقتصاد مقاومتی با استراتژی دشمن مقابله می کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: اگر ما مانند کشورهای مثل کره جنوبی، ترکیه و سوئیس بودیم دشمن هیچ کار ی با ما نداشت چرا که این کشورهای تنها بعد ملی دارند اما ملت ایران شاهد تمدن تاریخی الهام بخشی و پیشرفته و کهنگی ناپذیر به نام اسلام است.

وی مبتنی بر نگاه اسلام و الگوی مدیریت جهادی گفت: مدریت جهادی به این معناست که در رسیدن به یک هدف هیچ بن بستی وجود ندارد و به این فلسفه عمیق مبتنی بر آموزه های اسلامی جلوبرنده ما خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آیه ای از سوره الرحمن گفت: ما می توانیم اقطار آسمان و زمین را طی نماییم که این مبتنی بر تصریح فرآن کریم است که با علم می توان به چنین توانایی رسید.

سردار سلامی با اشاره به یک تحقیق در رابطه با خلبانان در دوران تصدی خود در نیروی هوایی سپاه افزود: انسان پیچیده ترین و کامل ترین مخلوق خداست که می توانیم تمام معادلات علمی پیچیده فیزیک دینامیک ترمودینامیک و... در نظام جسمی انسان دید.

وی با اشاره به این که براساس اموزه های قرآن احیا بشریت آرمان بزرگ ما است گفت: بسیاری از پیشرفت های ما در حوزه علوم پزشکی مبتنی بر نگاه عمیق و بسیط دین اسلام نسبت به این موضوعات است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله رفتار قابل تحسینی را در حوزه پژوهش های علمی دارد به طوری که به جوانان برای تحقیق و پژوهش بهای زیادی داده و توانسته آنها را به عنوان آینده ساز واقعیت جهانی شدن انقلاب اسلامی تقویت کند.



نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط روابط عمومی

 


اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت

گزارش بسیج از تاثیرات مختلف اقتصاد مقاومتی از دید مقام معظم رهبری

اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت

خبرگزاری بسیج: در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند،روشی که سدی مقاوم دربرابر هجمه های غرب به شمار می رود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند،روشی که سدی مقاوم دربرابر هجمه های غرب به شمار می رود.
 
اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی همواره یکی از ابزارهای غیر قانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ،کما اینکه اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده، آمریکا قانون تحریم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشت و در طول سی سال گذشته نیز مرتبا بر حجم این تحریم ها افزوده شد.
 
در طول چند سال اخیر با تلاش غرب برای بحران سازی در بحث برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، غرب تلاش بی وقفه ای برای استفاده از این ابزار غیر قانونی آغاز کرده و در طول یک ماه گذشته با اجرای تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و هم چنین تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا تلاش خود را به اوج رسانده است.
 
در مقابل اتخاذ چنین رویکردی از سوی غرب مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند.
 
نکته جالب توجه در این میان این است که با اتخاذ چنین رویکردی، عملا گلوله های طلایی غرب در برخورد با نظام جمهوری اسلامی بی اثر می شود.
 
ایشان در سخنرانی خود در جمع زائران حرم رضوی در نوروز سال 87 با اشاره به این مسئله تصریح کردند: در این سال ها، برای جلوگیری از رشد و قدرت یافتن نظام اسلامی، هر کاری که توانستند کردند. اگر شما تصور کنید ضربه‌ای می‌توانستند بزنند و نزدند، خطاست؛ هر کار می‌توانستند کردند؛ هر کار نکردند، چون نمی‌توانستند. در مقابل جنگ تحمیلی‌شان، تهاجم دزدانه‌شان، تحریم اقتصادیشان، جنگ روانیشان، تبلیغاتشان، هیاهو و جنجال و قرشمال‌بازیهایی که علیه جمهوری اسلامی در دنیا به راه انداختند، در مقابل همه، جمهوری اسلامی به پشتیبانی این ملت بزرگ و رشید، محکم ایستاد. ایستاد، نه فقط به معنای این‌که توانست خود را نگه دارد و نابود نشود، بلکه به معنای این‌که روز به روز بر قدرت خود افزود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تدوین یک مدل اقتصادی مستقل برای توسعه کشور ادامه دادند: ممکن است بعضی از صاحب نظران و به اصطلاح تئوریسین‌های اقتصادی بگویند: آقا نمی‌شود؛ اگر بخواهید به پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنید، ناچار باید فاصله‌ی طبقاتی را قبول کنید و بپذیرید! اینجاست که ما عرض می‌کنیم «نوآوری». نباید خیال کنیم که نسخه‌های اقتصادی غرب، آخرین حد دستاورد بشری است؛ نه، این هم یک نسخه‌ای است، دوره ای دارد؛ آن دوره طی می‌شود و فکر تازه و فکر نویی به میدان وارد می‌شود؛ بگردید آن فکر نو را پیدا کنید؛ شاخص باید این باشد. ما می‌خواهیم کشور ثروتمند بشود؛ ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری در بخش های تولیدی در کشور عمومیت پیدا کند. امروز ثروتمندان زیادی در کشور ما هستند که برخوردار از ثروتند؛ این ثروت را می‌توانند در سرمایه‌گذاری های سودمند و افتخارآفرین به کار بزنند؛ هم برای خودشان سود دارد، هم برای مردم سود دارد و هم مایه‌ی رضای خدا می‌شود؛ سرمایه‌گذاری ثروتمندان در کارهایی که به تولید کشور و به افزایش محصول در درون کشور ـ با بهره‌دهی بالا ـ منتهی می‌شود، یک عبادت و یک ثواب است. این راه باز است؛ می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، تولید ثروت کنند؛ مدیریت کشور هم مراقبت کند که همه‌ی طبقات برخوردار بشوند و طبقات ضعیف هم بتوانند از فرصت ها استفاده کنند تا از ضعف خارج بشوند؛ همه توانایی پیدا بکنند. ما در این سی سال خیلی جلو رفتیم. تا اینجا دشمن ما مغلوب شده است؛ تا این ساعت و این روز دشمنان ملت ایران ـ یعنی شبکه‌ی شیطانی صهیونیسم و رژیم مستکبر امریکا ـ از ملت ایران شکست خورده‌اند.
 
رهبر معظم انقلاب بعدها مدل اصلی برای اقتصاد کشور را مدل اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و در جمع کارآفرینان کشور در ماه مبارک رمضان سال 89 به تشریح این مساله پرداختند.
 
ایشان در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به مدل جدیدی از اقتصاد به نام اقتصاد مقاومتی تصریح کردند: ما باید یک اقتصاد مقاومتىِ واقعى در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینى معناش این است. دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم ها را دور میزنند، تحریم‌کنندگان را ناکام میکنند؛ مثل موارد دیگرى که در سالهاى گذشته در زمینه‌هاى سیاسى بود که یک اشتباهى کردند، یک حرکتى انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکى یکى عذرخواهى کنند. چند مورد یادتان هست لابد دیگر. حالا جوانها نمیدانند. در این ده بیست سال اخیر، از این کارها چند بار انجام دادند. این دفعه هم همین جور است. البته تحریم براى ما جدید نیست، ما سى سال است تو تحریمیم. همه‌ى این کارهائى که شده است، همه‌ى این حرکت عظیم ملت ایران، در فضاى تحریم انجام گرفته؛ بنابراین کارى نمیتوانند بکنند. خب، ولى این دلیلى است براى همه‌ى مسئولان و دلسوزان کشور که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینى، به پر رونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمى است. همه خودشان را باید موظف بدانند.
 
از آن هنگام تا کنون ایشان در دیدارهای مختلف بارها بر ضرورت پیگیری این مساله و طراحی مدلی بر اساس ایده اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند.
 
از جمله ایشان در دیدارسالانه خود با دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال 90 با اشاره به سخنان دانشجویان در خصوص مبحث تشکیل گروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادمقاومتی ،ای طرح را بسیار جالب برشمردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در همان دیدار بر ضرورت توجه بیشتر همراه با برنامه‌ریزی سه قوه برای تحرک بیشتر و تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی به ویژه طراحی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
 

این سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت طراحی مدل اقتصاد مقاومتی عملا تاکیدی براین نکته است که مسیر عبور تحریم ها از اقتصاد مقاومتی می گذرد،نکته ای که باید از سوی مسوولان و طرح ریزان اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد تا بتواند آخرین حربه های غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را با شکست روبه رو کنند

انتهای پیام /

 

 



نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

 


اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت

گزارش بسیج از تاثیرات مختلف اقتصاد مقاومتی از دید مقام معظم رهبری

اقتصاد مقاومتی، تنها تبدیل کننده تهدید تحریم به فرصت

خبرگزاری بسیج: در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند،روشی که سدی مقاوم دربرابر هجمه های غرب به شمار می رود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند،روشی که سدی مقاوم دربرابر هجمه های غرب به شمار می رود.
 
اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی همواره یکی از ابزارهای غیر قانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ،کما اینکه اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده، آمریکا قانون تحریم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشت و در طول سی سال گذشته نیز مرتبا بر حجم این تحریم ها افزوده شد.
 
در طول چند سال اخیر با تلاش غرب برای بحران سازی در بحث برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، غرب تلاش بی وقفه ای برای استفاده از این ابزار غیر قانونی آغاز کرده و در طول یک ماه گذشته با اجرای تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی و هم چنین تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا تلاش خود را به اوج رسانده است.
 
در مقابل اتخاذ چنین رویکردی از سوی غرب مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند.
 
نکته جالب توجه در این میان این است که با اتخاذ چنین رویکردی، عملا گلوله های طلایی غرب در برخورد با نظام جمهوری اسلامی بی اثر می شود.
 
ایشان در سخنرانی خود در جمع زائران حرم رضوی در نوروز سال 87 با اشاره به این مسئله تصریح کردند: در این سال ها، برای جلوگیری از رشد و قدرت یافتن نظام اسلامی، هر کاری که توانستند کردند. اگر شما تصور کنید ضربه‌ای می‌توانستند بزنند و نزدند، خطاست؛ هر کار می‌توانستند کردند؛ هر کار نکردند، چون نمی‌توانستند. در مقابل جنگ تحمیلی‌شان، تهاجم دزدانه‌شان، تحریم اقتصادیشان، جنگ روانیشان، تبلیغاتشان، هیاهو و جنجال و قرشمال‌بازیهایی که علیه جمهوری اسلامی در دنیا به راه انداختند، در مقابل همه، جمهوری اسلامی به پشتیبانی این ملت بزرگ و رشید، محکم ایستاد. ایستاد، نه فقط به معنای این‌که توانست خود را نگه دارد و نابود نشود، بلکه به معنای این‌که روز به روز بر قدرت خود افزود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تدوین یک مدل اقتصادی مستقل برای توسعه کشور ادامه دادند: ممکن است بعضی از صاحب نظران و به اصطلاح تئوریسین‌های اقتصادی بگویند: آقا نمی‌شود؛ اگر بخواهید به پیشرفت اقتصادی دست پیدا کنید، ناچار باید فاصله‌ی طبقاتی را قبول کنید و بپذیرید! اینجاست که ما عرض می‌کنیم «نوآوری». نباید خیال کنیم که نسخه‌های اقتصادی غرب، آخرین حد دستاورد بشری است؛ نه، این هم یک نسخه‌ای است، دوره ای دارد؛ آن دوره طی می‌شود و فکر تازه و فکر نویی به میدان وارد می‌شود؛ بگردید آن فکر نو را پیدا کنید؛ شاخص باید این باشد. ما می‌خواهیم کشور ثروتمند بشود؛ ما می‌خواهیم سرمایه‌گذاری در بخش های تولیدی در کشور عمومیت پیدا کند. امروز ثروتمندان زیادی در کشور ما هستند که برخوردار از ثروتند؛ این ثروت را می‌توانند در سرمایه‌گذاری های سودمند و افتخارآفرین به کار بزنند؛ هم برای خودشان سود دارد، هم برای مردم سود دارد و هم مایه‌ی رضای خدا می‌شود؛ سرمایه‌گذاری ثروتمندان در کارهایی که به تولید کشور و به افزایش محصول در درون کشور ـ با بهره‌دهی بالا ـ منتهی می‌شود، یک عبادت و یک ثواب است. این راه باز است؛ می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، تولید ثروت کنند؛ مدیریت کشور هم مراقبت کند که همه‌ی طبقات برخوردار بشوند و طبقات ضعیف هم بتوانند از فرصت ها استفاده کنند تا از ضعف خارج بشوند؛ همه توانایی پیدا بکنند. ما در این سی سال خیلی جلو رفتیم. تا اینجا دشمن ما مغلوب شده است؛ تا این ساعت و این روز دشمنان ملت ایران ـ یعنی شبکه‌ی شیطانی صهیونیسم و رژیم مستکبر امریکا ـ از ملت ایران شکست خورده‌اند.
 
رهبر معظم انقلاب بعدها مدل اصلی برای اقتصاد کشور را مدل اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و در جمع کارآفرینان کشور در ماه مبارک رمضان سال 89 به تشریح این مساله پرداختند.
 
ایشان در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به مدل جدیدی از اقتصاد به نام اقتصاد مقاومتی تصریح کردند: ما باید یک اقتصاد مقاومتىِ واقعى در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینى معناش این است. دوستان درست گفتند که ما تحریمها را دور میزنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم ها را دور میزنند، تحریم‌کنندگان را ناکام میکنند؛ مثل موارد دیگرى که در سالهاى گذشته در زمینه‌هاى سیاسى بود که یک اشتباهى کردند، یک حرکتى انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکى یکى عذرخواهى کنند. چند مورد یادتان هست لابد دیگر. حالا جوانها نمیدانند. در این ده بیست سال اخیر، از این کارها چند بار انجام دادند. این دفعه هم همین جور است. البته تحریم براى ما جدید نیست، ما سى سال است تو تحریمیم. همه‌ى این کارهائى که شده است، همه‌ى این حرکت عظیم ملت ایران، در فضاى تحریم انجام گرفته؛ بنابراین کارى نمیتوانند بکنند. خب، ولى این دلیلى است براى همه‌ى مسئولان و دلسوزان کشور که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینى، به پر رونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمى است. همه خودشان را باید موظف بدانند.
 
از آن هنگام تا کنون ایشان در دیدارهای مختلف بارها بر ضرورت پیگیری این مساله و طراحی مدلی بر اساس ایده اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند.
 
از جمله ایشان در دیدارسالانه خود با دانشجویان در ماه مبارک رمضان سال 90 با اشاره به سخنان دانشجویان در خصوص مبحث تشکیل گروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادمقاومتی ،ای طرح را بسیار جالب برشمردند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در همان دیدار بر ضرورت توجه بیشتر همراه با برنامه‌ریزی سه قوه برای تحرک بیشتر و تحقق اهداف سال جهاد اقتصادی به ویژه طراحی اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
 

این سخنان مقام معظم رهبری بر ضرورت طراحی مدل اقتصاد مقاومتی عملا تاکیدی براین نکته است که مسیر عبور تحریم ها از اقتصاد مقاومتی می گذرد،نکته ای که باید از سوی مسوولان و طرح ریزان اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد تا بتواند آخرین حربه های غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را با شکست روبه رو کنند

انتهای پیام /

 

 



نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

 

                                                                           ساير اخباردر صفحات بعد


ناامنی و ترویج اختلافات مذهبی و قومی؛ اهداف عربستان در عراق

 

ناامنی و ترویج اختلافات مذهبی و قومی؛ اهداف عربستان در عراق

خبرگزاری بسیج: طبق اسناد و مدارک به دست آمده، تروریست ها و گروه های خرابکار عراقی از طرف دولت ریاض و سرویس اطلاعات و امنیت آنها به ویژه شخص شاهزاده بن بندر، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرند.

 

خبرگزاری بسیج - بین الملل : پس از آن که نیروهای آمریکایی از کشور اشغال شده عراق بیرون رفتند ، متحدان واشنگتن در منطقه برای محتاج نشان دادن مردم و دولت این کشور به نیروهای بیگانه ، هر از چند گاهی به اقدامات ضد امنیتی دست می زدند که البته این موضوع طی دو سال اخیر و مخصوصا چند ماهه گذشته ، به یک رویه هر روزه توسط خرابکاران و دشمنان استقلال مردم و دولت عراق تبدیل شده است.

جالب است که حتی پس از شروع و به اوج رسیدن بحران سوریه هم ، کشور عراق همچنان به یکی از حادثه خیز ترین نقاط مورد نظر اعمال تروریستی و ضد امنیتی بدل گشته و در این بین طبق اسناد و مدارک به دست آمده توسط ارتش و دولت عراق ، تروریست ها و گروه های خرابکاری داخل این کشور ؛ از طرف دولت ریاض و سرویس اطلاعات و امنیت آنها و مخصوصا شخص شاهزاده بن بندر ، مورد حمایت و پشتیبانی قرار می گیرند که تمام این موارد برای گسترش ناامنی و دامن زدن به اختلافات مذهبی – قومی  در منطقه ملتهب خاورمیانه صورت می گیرد.

این اقدامات ضد امنیتی عربستان در عراق به همینجا ختم نشده و آنان سعی دارند با خریدن پُست نخست وزیری در این کشور! آن را به نفرات مورد نظر خود هدیه دهند که در این مسیر ؛ با ولخرجی های فراوان احزاب مخالف ائتلاف ملی عراقیان مشخص شده که سعودی ها بیشترین هزینه را برای سرکوب دولت نوری مالکی و ائتلاف یکپارچه عراقی ها ، پرداخت می کند که البته این موضوع حتی به مجلس نمایندگان در بغداد هم کشیده شده است.

در این بین پُر واضح است که در شرایط کنونی ، رسانه های عربی همان بازی را می کنند که مد نظر عربستان است و می خواهند اینگونه وانمود کنند که عملیات دولت عراق علیه اهل سنت این کشور است. اقدامی که باز هم در جهت ایجاد فرقه گرایی مذهبی در عراق است ؛ بنابر این نوری المالکی نخست وزیر عراق و دولتی شیعه و ظالم روی کار است که اهل سنت در استان الانبار را مجازات می کند.

 

ولی مشخصا باید گفت که علی رغم تمامی شایعه پراکنی رسانه های مسموم عربی منطقه ؛ هرگز آنطور که توسط آنها حقیقت تحریف می شود نبوده و اینگونه نیست چرا که نیروهای پلیس و فرماندهی عملیات و نیروهای شورای بیداری و فرزندان عشایر و همه کسانی که علیه القاعده در استان بزرگ الانبار در غرب این کشور - به پا خاسته اند ؛ غالبا از اهل سنت و مردمان بومی همان مناطق هستند که به عضویت ارتش و دستگاه امنیتی عراق در آمده اند.

انتهای پیام /

 


                                                                           ساير اخباردر صفحات بعد


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, توسط روابط عمومی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد